۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 286533

تقریبا همین سه سال پیش بود که در آذربایجان غربی در صبح یک روز چهارشنبه کلاسی در یک دبستان دچار حریق و آتش‌سوزی شد و 37 دانش‌آموز را در زبانه‌های سوزان خود گرفتار کرد.



حادثه شین‌آباد تکرار نمی‌شود؟ ‌

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این حادثه و حوادث مشابه که بیش‌تر به خاطر کمبود امکانات و بخاری‌های نفتی زواردرفته رخ داده بود، دل بسیاری را به درد ‌آورد؛ مخصوصاً وقتی صورت فرزندانی از این مرزوبوم را چروک‌های سوختگی پر چین کرد و حتی گاهی عزیزی را از بین ما برد.

‌اما به نظر می‌رسد پیش از آن که سوگوار و اندوهگین این رخدادهای غم‌انگیز باشیم، باید ایمن‌سازی کامل مدارس را در اولویت مطالبات خود از دولت قرار دهیم و مدرسه به مدرسه را رصد کنیم و ببینیم کجای کار می‌لنگد و آن را به عنوان خواسته خود از مسئولان پیگیری کنیم؛ درواقع مسئولیت‌پذیری اجتماعی داشته باشیم.

‌در همین راستا، خبر خوبی که امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خلیل آباد که در محل کانون سلمان این شهرستان برگزار شد، به گوش رسید، مجهز شدن فضاهای آموزشی استان خراسان رضوی به شوفاژ است که می‌توان این امر را به فال نیک گرفت.

‌معاون پشتیبانی اداره کل نوسازی و تجهیزمدارس خراسان رضوی در این خصوص گفت: هدف از شوفاژکشی مدارس عدم تکرار حادثه شین‌آباد است.

‌خدادادی بیان کرد: اگرچه سوخت شوفاژ و بخاری‌های نفتی از نظر ریالی قابل مقایسه نیست و هزینه بیشتری باید پرداخت شود، اما اگر اتفاقی بیفتد، چه کسی می‌تواند مشکلات روحی و روانی دانش آموزان را جبران کند.

‌وی با بیان اینکه بودجه و امکانات دولتی به تنهایی در پیشرفت و بهینه‌سازی مدرسه‌سازی تاثیرگذار نیست، افزود: نماینده مردم در مجلس سهم آموزش و پرورش را در اعتبارات ماده 180 را به خوبی ببینند.

‌خدادادی با تاکید بر اینکه خیرین مدرسه‌ساز در ساخت و نوسازی و ایمن‌سازی مدارس بسیار تاثیرگذار بوده‌اند، عنوان کرد: خوشبختانه امسال اعتبارات استانی و ملی وابسته به نفت نیست و منابع دیگری توسط دولت برای آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است که امیدوارم شاهد تحقق 100 درصدی آن باشیم.

‌وی در همین خصوص یادآور شد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین خیرین محلی با آموزش و پروش خلیل آباد تنظیم شده است، به همان میزان هم از خیرین استان کمک خواهیم گرفت و کمک‌های آن‌ها را به این شهرستان سوق خواهیم داد.

‌معاون پشتیبانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی از بهره‌برداری دو فضای آموزشی که در سال گذشته کار ساخت آن آغاز شده بود، خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری کار ساخت مدرسه روستای مزده به پایان خواهد رسید و آن را تحویل شهرستان خواهیم داد.

‌با این اوصاف و خبرهایی که از این جشنواره به گوش رسید باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا این حرف‌ها جامه عمل می‌پوشند و آیا یکبار برای همیشه بساط آتش‌سوزی بخاری‌های نفتی از مدارس استان خراسان رضوی برچیده خواهد شد؟ آیا حادثه شین آباد تکرار نمی‌شود؟

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.