قدس آنلاین یزد - مدیر روابط عموی سازمان جهاد کشاورزی یزد گیاهان دارویی را از جمله کشت های کم آبخواه اعلام کرد و گفت: برداشت این نوع گیاهان از سطح 313 هکتار اراضی زراعی این استان آغاز شده است

گیاهان دارویی کم آبخواه متناسب با اقلیم یزد می باشد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، محمدرضا عابدی با بیان این خبر اظهارداشت: پیش بینی می شود یکهزار و 53 تن برگ داروی خشک از این میزان سطح زیر کشت در استان یزد برداشت شود.

این مسعول نعنا فلفلی ، مرزنگوش، شبید، شنبلیله، زیره سبز، گل گاو زبان و شیرن بیان را از مهمترین برگ داروی گیاهی تولید شده در استان برشمرد.

وی ، کشت زیره را را با 190 هکتار به ترتیب شهرستانهای خاتم و بهاباد اعلام کرد و گفت : سایر شهرستانها بصورت پراکنده در کاشت انواع گیاهان دارویی فعال هستند.

عابدی خاطرنشان ساخت : با عملکرد خوب امسال، پیش بینی می شود بالغ بر 20 میلیارد ریال عاید بهره برداران این بخش شود و انتظار داریم کشاورزان بیشتر شهرستان ها به کشت این گیاه روی آورند.

این مسوول خدمات ترویجی،آموزشی کاشت و برداشت و نحوه خشک کردن این گیاه، توزیع نهاده های کشاورزی از قبیل بذر و کو د را از مهمترین خدمات سازمان جهاد در طول دوره کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی به بهره برداران اعلام کرد.

وی همچنین از فعالیت 100 واحد سنتی و مکانیزه فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان های استان یزد خبر داد و تصریح کرد : شهرستانهای تفت و مهریز از عمده نقاطی هستند که بیشترین عملکرد فرآوری را به خود اختصاص داده اند.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه در این واحد ها فرآوری، استحصال عرقیجات و گلاب انجام می شود ، خاطرنشان ساخت : در سال جاری 250 تن گل محمدی از 67 هکتار زمین کشاورزی تولید شده است.

وی ادامه داد: از این میزان گل محمدی افزون بر 90 تن گلاب تولید شده که علاوه بر مصرف در استان یزد، مازاد آن به سایر استان های کشور نیز صادر شده است.

عابدی به نیاز جامعه و روی آوردن به مصرف گیاه دارویی اشاره و تصریح کرد  : این امر سبب شده است کشاورزان اراضی بیشتری را به کشت گیاهان دارویی اختصاص دهند که این امر در راستای اقتصاد مقاومتی و به اقتصاد خانوار روستایی کمک کند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.