سخنگوی سازمان سنجش در واکنش به انتقادات مطرح‌شده نسبت به ادغام آزمون کارشناسی آزاد و دولتی گفت: ادغام ۲ آزمون سراسری و آزاد علاوه بر کاهش هزینه‌ها در برگزاری آزمون باعث ارتقای کیفیت آزمون برگزاری می‌شود.

ادغام کنکور سراسری و آزاد، کیفیت آزمون را بالا می‌برد

وی افزود: به‌طور کلی آزمون‌های مختلف باید دارای یک معیار اندازه گیری باشد و اندازه گیری برای دوره‌های روزانه و رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه‌ها انجام می‌شود و ادغام این 2 آزمون، سبب رسیدن بهتر به این معیارها است.

سخنگوی سازمان سنجش کشور گفت: ادغام این 2 آزمون سبب می‌شود تا نظم و انضباط بهتری بر برگزاری آزمون‌ها حاکم شود و داوطلبانی که قصد شرکت در دانشگاه آزاد را دارند، می‌توانند با شرکت در این آزمون علاوه بر دریافت کارنامه و رتبه، شانس خود را در دانشگاه‌های دولتی هم امتحان کنند و حتی می‌توانند به‌صورت مجزا در سایت دانشگاه آزاد ثبت نام کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا طرحی برای ادغام آزمون فنی و حرفه‌ای با این 2 آزمون وجود دارد، بیان کرد: داوطلبان فارغ‌التحصیل از شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و یا کار و دانش کسانی هستند که در دوره 3ساله دیپلم کسب می‌کنند و بدون نیاز به پیش‌دانشگاهی می‌توانند در کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

توکلی با اشاره به اینکه بعد از ورود به دوره کاردانی که به‌صورت پیوسته است، داوطلبان می‌توانند در دوره کارشناسی هم شرکت کنند، خاطرنشان کرد: ادغام آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای با توجه به تفاوت دروس و دیگر مسائل امکان‌پذیر نیست ولی داوطلبانی که مدرک کاردانی پیوسته از دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را کسب می‌کنند، می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.