وزیر اطلاعات می‌گوید: دشمن تلاش می‌کند در داخل فضای ۲قطبی در مذاکرات درست کند و عده‌ای دست به تحصن و حرکت اعتراضی نسبت به روند مذاکرات بزنند.

دشمن برای ایجاد فضای دوقطبی علیه مذاکرات هسته‌ای تلاش می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات عصر امروز در همایش سراسری فرمانداران انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را حساس دانست و گفت: آقای پور فلاح در وزارت اطلاعات مسئول انتخابات خواهند بود. وزیر اطلاعات برنامه‌های خود را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: مسئولیت‌هایی که ما داریم امانت هستند و اساساً نیز انقلاب کردیم تا مدیریت‌هایمان رنگ و بوی اسلامی داشته باشد. می‌طلبد که مسئولان با مردم مهربان و دلسوزی داشته باشند و همانگونه که در احادیث نیز آمده است در حکومت اسلامی امنیت برای مردم است و نه بر مردم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امنیت گورستانی مردم را به جایی نمی‌برد و آنجایی ایمان جامعه بالا می رود که امنیت همراه با آرامش باشد، تصریح کرد: کار اطلاعاتی باید در چارچوب حلال و حرام صورت گیرد و اساساً آن چیزی که برای همه حرام است برای یک اطلاعاتی نیز حرام است، بازی با حیثیت انسان‌ها برای یک اطلاعاتی حرام است.

حجت‌الاسلام علوی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم به بهانه کار اطلاعاتی و یا حفظ و حراست و پاسداری از انقلاب وارد حریم خلاف شرع شویم و این خود اجتهادی حجت شرعی برای ما درست نمی‌کند.

وی با انتقاد از برخی شایعه سازی‌ها و بولتن سازی‌ها در فضای رسانه‌ای کشور افزود: بولتن‌هایی درست می‌شود و در آنها دروغ گفته می‌شود افترا بسته می‌شود اخبار بی اساس می‌نویسند تا مسئولی که خوششان نمی‌آید را از چشم‌ها بندازند تا فضا تاریک شود که اینها با شرع اسلام جور در نمی‌آید.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه برای خدمت به جمهوری اسلامی ایران از راه خلاف شرع نمی‌توان استفاده کرد افزود: کار مدیریت باید در چارچوب احکام شرع و اخلاق باشد و رعات اخلاق از ضرورت‌هایی برای پیشرفت امور است.

حجت‌الاسلام علوی اضافه کرد: کشور ما 800 بشکه نفت می‌فروشد و با این وجود در برخی موارد پولش هم به دست ما نمی‌آید حتی اگر با قیمت کنونی این فروش نفت را محاسبه کنیم در واقع 400 بشکه نفت صادر می‌کنیم که با فروش 400 بشکه نفت آیا اداره کشور کار ساده‌ای است؟ بنابراین باید مسئولین با روی های گشاده رضایت مردم را جلب کنند.

وی با بیان اینکه بولتنی به دست من رسیده است که گفته شده ناجا آن را گزارش کرده است به موضوع این بولتن پرداخت و گفت: در این بولتن ناجا گزارش داده است که تجمعات صنفی در دو ماه اول سال 94، 55 درصد افزایش داشته است که 30 درصد آنها مربوط به شهرستان‌ها بوده است؛ عدم توجه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به مشکلات اصناف از علل برگزاری این تجمعات عنوان شده است.

به گزارش تسنیم، وزیر اطلاعات در این بخش از سخنانش به مزاح به سردار اشتری که در جلسه حضو داشت گفت که آیا این آمار صحت دارد که فرمانده ناجا در پاسخ به مزاح پاسخ داد این را باید از وزارت کشور پرسید.

حجت‌الاسلام علوی با بیان این مطلب که دولت تدبیر و امید به دنبال به حاشیه بردن هیچ گروه و حزبی چه اصلاح طلب و چه اصولگرا نیست، به تهدیدات پیش روی کشور اشاره کرد و گفت: ما با دو تهدید جهانی و داخلی مواجه هستیم. در تهدید جهانی دشمن به دنبال ایجاد فضای دو قطبی شیعه و سنی است که در این راستا مشاهده می‌کنیم وقتی گروهک داعش علمای اهل سنت را به شهادت می‌رسانند به این موضوع توجه نمی‌کنند یعنی افراط‌گرایی اسلامی خود را پنهان می‌کنند اما متأسفانه در بین مسلمانان موضوع شیعه و سنی را جا انداخته‌اند.

وی اضافه کرد: در درون جامعه دشمن تلاش می‌کند جامعه را دو قطبی هسته‌ای درست کند و با موضوع مذاکرات هسته‌ای و هر عناوین دیگری تحسن سخنرانی و حرکت اعتراضی علیه روند مذاکرات ایجاد کنند. البته هیچ کس با برنامه‌های معقول و منطقی که حیثیت و حرمت‌ها حفظ شود و در یک فضای آرام نقص‌ها مطرح شود مخالف نیست.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اعتراض به مذاکرات هسته‌ای با محتویات شعار سال که همان همدلی و همزبانی است جور در نمی‌آید تأکید کرد: مسئولین باید با مدیریت هوشمندانه در برابر دشمن در ایجاد فضای دو قطبی در کشور مقابله کنند.

حجت‌الاسلام علوی چالش‌های انتخابات پیش رو را گفت: چالش‌های عارضه هستند و می توان با یک مدیریت آن را کاهش داد باید با هرگونه چالش در انتخابات مقابله کنیم.

وی گفت: در بولتنی خواندم که در یکی از استان‌ها یک شخصی که قصد کاندیداتوری برای انتخابات را داشته حرف‌های مناسبی نزده و مسئله قومیتی را مطرح کرده است. بنده بلافاصله به مدیرکل اطلاعات آن استان تلفن کردم و گفتم به آن شخص بگویید که چنین کاری نکند و اگر ادامه دهد ما با آن برخورد می‌کنیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه باید مسائلی که برای انتخابات چالش زا هستند در نطفه خفه شوند تا مکرراً تکرار نشوند، افزود: اگر از همان ابتدا با چالش‌های انتخاباتی مقابله کنیم آنها به چندین مورد افزایش پیدا نخواهیم کرد تا برای نظام هزینه بر شوند. قطعاً اگر مقابل مورد اول بایستیم مورد های بعدی خود به خود ایجاد نخواهند شد.

حجت‌الاسلام علوی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را یک انتخابات آزاد دانست و گفت: امسال دنبال انتخاباتی هستیم آزاد، رقابتی سالم به معنای واقعی باشد تا مردم حضور حداکثری داشته باشند.ما رگ مردم را همانطور که رهبر انقلاب فرمودند حق الناس می‌دانیم.

وی با اشاره به تأیید صلاحیت در وزارت اطلاعات گفت: بنده به عنوان وزیر اطلاعات به همه همکاران عزیز خود عرض کردم که آنچه را که در پرونده است را ببینند اما به آن اکتفا نکنند چرا که موارد آن پرونده نمی‌تواند صد درصد آن موضوع را اثبات کند.

وزیر اطلاعات به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: در پرونده فردی 13 مورد عامل درج شده بود بعدها آن پرونده را بررسی کردند عدم صحت هر 13 مورد تأیید شد بنده این مطلب را به آقای حجازی در دفتر مقام معظم رهبری رساندم و ایشان گفتند که این مورد چقدر نظیر دارد.

حجت‌الاسلام علوی از تشکیل شورای تأیید صلاحیت در وزارت اطلاعات خبر داد و افزود: شورای تأیید صلاحیت را تعیین کردیم و آن را به یک روحانی متدین غیرخطی (عدم وابسته به جناح و گروه) سپردیم و به او گفتیم که جواب فردای قیامت با خود توست.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم به راحتی با حیثیت افراد بازی کنیم اظهار داشت: بنده در وزارت اطلاعات برابر آنچه اقتضای شرع و رضای خدا باشد انجام می‌دهم نتیجه آن را هر کسی می‌خواهد قبول کند و هر کسی که نمی‌خواهد قبول نکند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: ما متأسفانه به وضوح می‌بینیم مجموعه‌ای که دستشان در انتخابات دخالت دارد حالت جهت داری پیدا کرده و با همین ویژگی‌اش دنبال جایگزینی برای من در وزارت اطلاعات هستند که اهلا و سهلا. ما سلامت انتخابات و رضای خدا را ملاک قرار می‌دهیم اجازه نمی‌دهیم با آبروی افراد بازی شود.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه ما به خاطر جهتگیری سیاسی با آبروی هیچ کس بازی نمی‌کنیم، گفت: ما اساساً انقلاب کردیم آبروی مردم حفظ شود و نمی‌توانیم با آبروی مردم به دلیل گرایش‌های سیاسی بازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی در پرونده‌اش مورد سوئی داشته باشد به هر حال مرتکب خطایی شده و آن را اعلام می‌کنیم. اما با آبروی کسی به دلایل گرایش سیاسی بازی نمی‌کنیم که برای ما رضای خدا و خشم خداوند مهم است. که در حدیث داریم که حفظ حرمت مومن از حفظ حرمت کعبه بالاتر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.