دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم اما دلواپس هستیم.

به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم اما دلواپس هستیم

وی در ادامه با اشاره به دیدار هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری افزود: زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان فرمودند که مانیفست انقلاب خط امام خمینی(ره) است لذا اگر ما به رهنمودهای انقلاب محکم بچسبیم، نظام اسلامی می‌تواند به اوج خود برسد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بایدها و نبایدها در جریان اصولگرایی چیست، گفت: زمانی که در کشور فضای انتخاباتی آغاز می‌شود، جریان‌ها و گرایش‌های مختلف به دنبال انسجام، همدلی و همراهی هستند که این حرکت خوبی است.

باهنر با بیان اینکه ما بارها اعلام کرده‌ایم که در کشور به چند حزب قدرتمند، فراگیر و چارچوب‌دار نیاز داریم، اظهار داشت: چنین احزابی باید با یکدیگر رقابت جدی داشته باشند ولی در غیبت احزاب قدرتمند، جریان‌ها و جبهه‌ها فعالیت می‌کنند و گاهی نیز رسانه‌های مکتوب جانشین احزاب می‌شوند بدون اینکه امکان تاسیس یک حزب را فراهم کنند.

وی ادامه داد: جریان‌ها به صورت طبیعی تفرقه دارند ولی در انتخابات تلاش می‌کنند که به ائتلاف برسند و اصولگرایان نیز جدای از این موضوع نیستند لذا ما سعی می‌کنیم با فعالان جبهه سیاسی که مشی اصولگرایی دارند و ما فکر می‌کنیم با آنها هم‌موضع هستیم به ائتلاف برسیم.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم یک فرصت و یک تهدید دارند، گفت: در سه دوره اخیر اصلاح‌طلبان حضور چشمگیری در انتخابات نداشتند و شاید این موضوع به این دلیل باشد که یا امید نداشتند یا نتوانستند منسجم شوند لذا آنها رقیب جدی و فعالی نبودند و به همین دلیل اصولگرایان بیشتر با هم رقابت کردند. اما برای انتخابات آینده اصلاح‌طلبان شرکت خواهند کرد و ما نیز از آنها دعوت می‌کنیم که شاداب و با طراوت وارد عرصه انتخابات شوند البته آنها هم تلاش می‌کنند که به هم نزدیک شوند و به وحدت برسند.

باهنر تاکید کرد: فرصتی که برای اصولگرایان به دست آمده این است که آنها فهمیده‌اند که رقیب مشترکی به نام اصلاح‌طلبان دارند و انگیزه وحدت آنها بیشتر شده است.

وی ادامه داد: البته این رقابت‌ها در برخی نیروها کدورت و ذهنیت ایجاد کرده که باید آن را پالایش کنیم و به سمت وحدت برویم. یعنی به قول مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی وحدت اصولگرایان یک وحدت فلسفی نیست، بلکه یک نوع ائتلاف است چرا که رقیب مشترکی داریم و باید در مقابل آنها به ائتلاف برسیم.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره آینده اصولگرایان گفت: چشم‌انداز ما وحدت صددرصدی میان اصولگرایان است اما ممکن است به 70 درصد برسیم ولی ما در این زمینه در حال گفت‌وگو و رایزنی و برگزاری جلسات برای وحدت هستیم و تاکید می‌کنیم که انگیزه وحدت در میان همه اصولگرایان وجود دارد.

نایب رئیس دوم مجلس  در پاسخ به پرسشی در باره حضور ناطق نوری در اردوگاه اصولگرایان برای انتخابات مجلس گفت: این مسئله باید اصلاح شود؛ مقصود بنده ورود آقای ناطق نوری به مجلس نیست، چرا که ایشان گفته که من به مجلس وارد نمی‌شوم. بنابراین بحث نامزدی آقای ناطق نوری به مجلس مطرح نیست و ما معتقد هستیم که آقای ناطق نوری باید وارد صحنه مدیریت سیاسی کشور شود.

باهنر اظهار داشت: ناطق باید وارد عرصه سیاسی شود و با ما کار کند. ولی ما شرط نمی‌گذاریم و معتقد هستیم که آقای ناطق نوری ظرفیت اصولگرایی محسوب می‌شود و نمی‌تواند اصلاح‌طلب باشد و بدون شرط از وی دعوت می‌کنیم که وارد عرصه مدیریت کشور شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مجلس در موضوع هسته‌ای قصد ورود دارد، اظهار داشت: مجلس در مسائل هسته‌ای از ابتدا ورود کرده و آن را مورد رصد قرار داده است. مجلس در جریان امور هسته‌ای است نه در جریان جزئیات؛‌ تیم مذاکره کننده گزارش خود را به مجلس می‌دهد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: خط قرمزهای نظام ویژه دولت، مجلس و قوه قضائیه نیست، بلکه خطوط قرمزی برای نظام وجود دارد که در شورای عالی امنیت ملی تعیین می‌شود و به تایید مقام معظم رهبری می‌رسد که مذاکره کنندگان باید آن را رعایت کنند. مجلس به عنوان یک پتانسیل و یک مرکز قدرت کاملا حقوقی در کشور آمادگی دارد و هرکجا احساس ضرورت کند، قانون تصویب می‌کند و یا دولت را وادار به انجام کاری یا از آن منع خواهد کرد. البته به دلیل اینکه فرآیند تصویب و لغو یک قانون فرآیند طولانی است، تا جایی که ضرورت نداشته باشد مجلس قانون تصویب نمی‌کند.

باهنر  افزود: در مجلس نسبت به مسائل موجود نگرانی‌های شدیدتری وجود دارد البته در این باره برخی واژه دلواپسان را استفاده می‌کنند ولی برخی با غلیظ کردن این واژه به تیم مذاکره‌کننده کشور شک می‌کنند و بعضا دیده می‌شود که در رسانه‌ها شنیده شده که با واژه‌های تند و خارج از عرف از تیم مذاکره کننده یاد می‌کنند ولی ما در عین حال که به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم، دلواپس هم هستیم چرا که دشمن قدار و خطرناک است.

وی ضمن هشدار به تیم مذاکره کننده گفت: ما به تیم مذاکره‌کننده هشدار می‌دهیم که خدای ناکرده اتفاق ناگواری نیفتد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: زمانی فرماندهی کل قوا اعلام کردند که اجازه بازدید از هیچ منطقه نظامی داده نمی‌شود، این روشن و واضح است که تیم مذاکره کننده ما حق این کار را ندارد و مسلما این کار را نیز انجام نخواهد داد.

باهنر در پاسخ به پرسشی در خصوص اتفاقات هفته گذشته مجلس و جلسه غیرعلنی با تیم مذاکره کننده اظهار داشت: این موضوعات به درد مردم نمی‌خورد. به طور مثال وقتی ما قانونی را در مجلس تصویب می‌کنیم در خصوص آن قانون با یکدیگر گفت‌وگو و جدل می‌کنیم. اتفاقات هفته گذشته مجلس اتفاق بدی بود، اینکه برخی آنقدر دلواپس هستند که خدای ناکرده تیم مذاکره کننده خیانت می‌کند اصلا چنین چیزی نیست. چرا که سیستم کشور به گونه‌ای است که اگر کسی بخواهد خلاف روند فعالیت کند نمی‌تواند، چون سیستم مقتدر و پابرجاست.

وی یادآور شد: کسی که مذاکره می‌کند، اگر به جمع‌بندی برسد نظام باید آن را اجرا کند و اینگونه نیست که کسی به صورت پنهانی چیزی را امضا کند که کسی از آن چیز نفهمد.

باهنر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه  مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند مسائلی که من مطرح می‌کنم همان چیزهایی که است که به تیم مذاکره کننده گفته‌ام؛ برخی نمایندگان اظهارات تندی نسبت به تیم مذاکره کننده داشتند، ارزیابی شما از این دو مسئله چیست، گفت:در زمان جنگ، عملیات‌های مختلفی صورت می‌گرفت ولی ما به فرماندهان جبهه خود صددرصد اعتماد داشتیم. ولی دلواپس هم بودیم چرا که این دلواپسی روبروی اعتماد نیست، دلواپسی به دلیل مکار بودن رقیب است.

باهنر در پاسخ به پرسشی درباره نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره استانی شدن انتخابات گفت: مجمع تشخیص در خصوص سیاست‌های حاکم بر انتخابات سیاست تدوین می‌کند ولی اینکه این سیاست چه زمانی تمام شده و تقدیم مقام معظم رهبری شده و نهایی و یا ابلاغ شود، نمی‌توان زمان آن را پیش بینی کرد. بعد از قانون انتخابات مجلس باید آن را با  سیاست‌‌های خود اصلاح کنیم لذا پیش‌بینی می‌کنم که سیاست‌های کلی نظام در خصوص انتخابات به این دوره مجلس نمی‌رسد.

وی درباره طرح استانی شدن انتخابات گفت: طرح استانی - شهرستانی شدن انتخابات در شور اول تصویب شده و در شور دوم در حال بررسی است.

باهنر در خصوص تشکیل حزب رهروان ولایت گفت: بنده از رهروان اطلاع دقیقی از درون آنها ندارم البته آقای لاریجانی گفته که من در این حزب عضویت نخواهم داشت ولی اینکه آیا حمایت کند یا خیر را نمی‌دانم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما مخالف شکل‌گیری حزب رهروان بودید، افزود: خیر. من مخالف این حزب نیستم. بلکه گفته ام فراکسیون مجلس به مصلحت نیست که حزب تشکیل دهد. بلکه حزب باید فراکسیون تشکیل دهد. ضمن اینکه مواضع ما با رهروان نزدیک و منطبق است.

دبیر کل جامعه مهندسین در پاسخ به این پرسش که اگر جریان سومی به نام اعتدال‌گرا با حمایت دولت در انتخابات شرکت کند، ارزیابی شما چیست، گفت: به طور مثال آقای جهانگیری در حزب کارگزاران شرکت می‌کند یا آقای نوبخت دبیر کل حزب اعتدال و توسعه است. در فضای سیاسی کشور ممکن است لیستی بسته شود و بگویند که این لیست مورد حمایت رئیس جمهور است. رئیس جمهور هم می‌تواند عضو یک حزب باشد ولی از قدرت ریاست جمهوری نباید به نفع یک حزب استفاده شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه نظر اصولگرایان در خصوص ائتلاف با جریان حاضر در کشور چیست، گفت: بهتر است این پرسش را این‌گونه اصلاح کنید که آیا اصولگرایان حاضر هستند که با اصلاح‌طلبان ائتلاف کنند؟

باهنر ادامه داد: پاسخ این پرسش منفی است چرا که اصلاح‌طلبان با اصولگرایان رقابت می‌کنند و رقابت می‌تواند مدبرانه و دوستانه باشد. من به ائتلاف اصولگرایان با اصلاح‌طلبان اعتقادی ندارم ولی ممکن است همه اصولگرایان نتوانند دور هم جمع شوند و امکان دارد که لیست سومی به وجود آید یعنی انتخابات آینده ممکن است بین جناح اصولگرا، اصلاح‌طلب و تلفیقی از این دو جناح صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما ممکن است با لیست اعتدالیون ائتلاف کنید، گفت: ما باید لیست را ببینیم. شاید هم گرایش پیدا کنیم ولی این بستگی به لیست‌ها دارد.

باهنر در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا ممکن است که در بزنگاه مذاکرات طرف ایران باشد یا طرف 1+5، خاطرنشان کرد: روسیه و هر کشور دیگری که مذاکره می‌کنند، طرف خود هستند چرا که آنها منافع خود را می‌بینند و گاهی نیز منابع ائتلافی آنها با برخی کشورهای دیگر گره خورده است.

وی یادآور شد: بعضا دیده شده که مواضع روسیه به ما نزدیک‌تر است. به هر حال ما هم به دنبال منافع ملی خودمان هستیم. منافع ما در منطقه بعضا با روسیه نزدیک یا دور می‌شود.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط اصولگرایان با سعید جلیلی و احمدی‌نژاد گفت: آقای جلیلی یک شخصیت و فعال سیاسی است و مواضعی دارد و من نشنیده‌ام که او تشکیلات، حزب یا شخصیت حقوقی داشته باشد بلکه به دنبال تبلیغ گفتمان است تا تبلیغ یک حزب.

باهنر در رابطه با ارتباط اصولگرایان با احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ آقای احمدی‌نژاد تعریف روشن دارد. اما احمدی‌نژادها تعریف روشنی ندارند چرا که عده‌ای با احمدی‌نژاد کار می‌کردند ولی هم اکنون از او جدا شده‌اند یا عده‌ای رقیب او هستند و برخی هم احمدی‌نژاد را با شرایط موجود قبول دارند لذا احمدی‌نژادها گروه‌های متنوعی هستند که اختلافشان زیاد است. اما وقتی ما می‌گوییم دنبال وحدت هستیم همه این موارد در ذهن‌مان است.

وی درباره دیدار با جامعتین خاطرنشان کرد: سمبل تفکر انقلابی و به روز جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز است و ما به عنوان جبهه پیروان با جامعه روحانیت هماهنگ و هم‌زبان بوده‌ایم. مدتی است که گرایش‌های مختلف اصولگرایی با روحانیون دیدارهایی می‌کنند و دنبال نظامنامه و اساسنامه‌ای برای نحوه مدیریت ائتلاف اصولگرایان هستند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در باره خطر ورود پولهای کثیف به انتخابات گفت: ما در زمینه اینکه هزینه احزاب و نامزدها چقدر باشد و از کجا باید تامین شود در سیاست‌های کلی انتخابات مواردی را آورده‌ایم ضمن اینکه مقامات نظارتی از جمله سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و قوه قضائیه نیز باید مراقب باشند که پول کثیف وارد عرصه انتخابات نشود.

باهنر در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آخرین گرایش جناح‌های سیاسی به چه سمتی می‌رود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترکیبات جریانات سیاسی، حول محور اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی شکل گرفته است و اعتدالیون هنوز نشر و نمو حقوقی و حزبی سنگینی نداشته‌اند تا یک جریان از دل ‌آنها شکل بگیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.