بجنورد- خبرنگار قدس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی سبب ارتقای تراز مدیریت فرهنگی و هنری این استان شده است.

جشنواره تئاتر رضوی سبب ارتقای تراز مدیریت فرهنگی خراسان شمالی شده است

حسین ثابتقدم وحید در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی گفت: برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی، سبب ارتقای تراز مدیریت فرهنگی و هنری استان شده است، این جشنواره سبب شد تا اعتباری از سوی مسؤولان استانی برای راهاندازی تئاتر شهر در استان اختصاص یابد.

دبیر جشنواره تئاتر رضوی درخصوص روند برگزاری دورههای گذشته جشنواره پرداخت و گفت: به جز چهار دورهای که جشنواره در شهرهای مختلف برگزار شد، در پنج دوره گذشته استان خراسان شمالی میزبان این جشنواره بود که امسال نیز دهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی در این استان برگزارمی شود.

وی با اشاره به مطالبات مدیران، مسؤولان و مخاطبان برای برگزاری مجدد جشنواره تئاتر رضوی افزود: این خواسته مسؤولان و مردم استان در بنیاد بینالمللی امام رضا (ع) مطرح و تصویب شد.

ثابت قدم وحید ادامه داد: برای اولین بار شورای  سیاستگذاری جشنواره تئاتر رضوی در سطحی عالی متشکل از استاندار خراسان شمالی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، دو تن از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و معاون هنری وزیر ارشاد به همراه دو تن از هنرمندان کشور شکل گرفت و اولین جلسه خود را برگزار کرد.

ثابتقدم وحید تصریح کرد: استان خراسان شمالی قابلیت تبدیل شدن به پایگاه تئاتر دینی کشور را دارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش «گفتمان تئاتر دینی کشور» در روزهای ۲1 و ۲2 خردادماه با حضور نویسندگان و صاحبنظران تئاتر کشور گفت: این همایش در راستای رسیدن به تعریف درستی از تئاتر دینی برگزار میشود.

ثابت قدم وحید همچنین در ادامه از تولید اثر مشترک نمایشی بین هنرمندان سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره تولید مشترکی در زمینه تئاتر رضوی با کشور تاجیکستان داریم که این اثر در استانهای خراسان شمالی، رضوی، گلستان، سمنان در ایام دهه کرامت به اجرا درخواهد آمد.

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتررضوی از مدیرکل صدا وسیمای استان خواست تا فعالیتهای دهمین جشنواره تئاتر رضوی را بخوبی و به نحو احسن از طریق صدا و سیما، رادیو و شبکه های سراسری اطلاعرسانی کنند.

مهدوی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در استان، از این جشنواره به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی و هنری  یاد کرد و افزود: برای اطلاع رسانی هر چه بهتر دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی در استان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.