علی عبداحد: جدال نهایی آسمانخراشهای بسکتبال باشگاه‌های کشور برای تصاحب جام قهرمانی لیگ حرفه‌ای به راند هفتم کشیده شد.

مدعیان قهرمانی به خوان هفتم رسیدند

در حالی که دو تیم دانشگاه آزاد و مهرام تهران از مرحله نیمه نهایی به فینال مسابقات راه یافتهاند و هر کدام از آنها در دور رفت و برگشت مقابل یکدیگر یک پیروزی را در کارنامه خود دارند، با انگیزه قهرمانی وارد ماراتنی شدند که علاقهمندان به بسکتبال را مجذوب دیدارهای خود کردند، زیرا که سه پیروزی از پنج بازی در مرحله فینال، قهرمان اولین فصل لیگ حرفهای (جام محمد رسولا...(ص)) در کشور را معرفی میکند.

در بازی سوم، دو تیم در یک رقابت فشرده و پرخطا و با حاشیه تا لحظات پایانی مساوی پیش رفتند و در پایان نتیجه 84 بر 78 با برتری دانشگاه آزاد به ثبت رسید تا دانشگاهیها اولین قدم را محکم بردارند.

در بازی چهارم نیز دانشگاه آزاد با نتیجه 77 بر 67 مهرام را شکست داد و با نتیجه کلی سه بر یک به یک قدمی قهرمانی رسید و اگر یک پیروزی دیگر به سمت میآورد، در سکوی قهرمانی میایستاد. و اما دانشگاهیها نیز آگاهی کامل داشتند که مهرام تهران (قهرمان لیگ ملی) تیمی بزرگ و پرمهره است که حتی میتواند با سه پیروزی پی در پی قهرمان شود.

در بازی پنجم مهرام تهران مصمم برای پیروزی و دانشگاه آزاد مغرور از دو برد و از طرفی دلهره و اضطراب از باخت احتمالی مقابل مهرام، از همان آغاز هر دو تیم طوفانی ظاهر شدند و امتیازات را در پایان کوارتر اول 17 بر 17 مساوی تقسیم کردند.

10 دقیقه دوم مهرام همچنان کوبنده بود و با بازی پیرامونی و پیک و رول موفق حامد حدادی و تاک وان دین (بازیکن آمریکایی)، آنها 23 امتیاز گرفتند و 16 امتیاز دادند و نیمه اول 40 بر 33 به سود مهرام پایان یافت.

در کوارتر سوم با وجود برتری 23 بر 21 دانشگاه آزاد، ولی مهرام 61 بر 56 برتر این کوارتر بود. در 10 دقیقه پایانی نیز مهرام لحظهای کوتاه نیامد و در حالی که شکست در چهره دانشگاه آزاد مشهود بود، در پایان مهرام تهران توانست 85 بر 77 تیم مدعی دانشگاه آزاد را شکست دهد و با انگیزهای بیشتر آماده دیدار ششم و سرنوشت ساز این ماراتن جذاب بسکتبال شود.

در بازی ششم از همان آغاز دلهره و تشویش در چهره دانشگاه آزاد نمایان بود و در مقابل بازیکنان شاداب مهرام آغازی سیل آسا داشتند تا جایی که پایان کوارتر اول 27 بر 16 با برتری مهرام رقم خورد. در کوارتر دوم چهره تسلیم دانشگاه آزاد و برتری کامل مهرام مشهود بود. پوشش کامل از رایان ریچارد بازیکن پست پنج دانشگاه توسط حامد حدادی و آرمان زنگنه، این بازیکن کلیدی را از کار انداخت تا جایی که این بازیکن فقط هفت امتیاز کسب کرد، در حالی که این بازیکن در بازی پنجم توانست 30 امتیاز بگیرد و 23 تأثیرگذاری داشته باشد.

نیمه اول 48 بر 31 به سود مهرام به پایان رسید. 10 دقیقه سوم نیز دانشگاه آزاد تسلیم مطلق بود و مؤید بر این ادعا نتیجه 74 بر 51 مهرامیهاست.

در کوارتر پایانی مصطفی هاشمی سرمربی مهرام از تمام بازیکنان جوانش در زمین استفاده کرد تا بازیکنان اصلیاش برای بازی سرنوشت ساز و مهم هفتم سرحال بمانند.

مهرام تهران در پایان توانست دانشگاه آزاد را 93 بر 79 شکست دهد تا در امتیاز تساوی سه بر سه به دیدار پایانی این فینال مهیج بیندیشند.

دیدار هفتم و نهایی این دو تیم با میزبانی دانشگاه آزاد روز دوشنبه 11/3/94 ساعت 16 در سالن اختصاصی دانشگاه آزاد تهران شمال پیگیری میشود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.