۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴
کد خبر: 286591
اخبار ويژه / تهران در تسخیر ریزگردها

اختلاس در یک مؤسسه مالی - اعتباری

عصرایران: سیدابوذر کریمی پور، رئیس دادگستری بهبهان از کشف اختلاس چهار میلیارد تومانی مرتبط با یکی از مؤسسههای مالی و اعتباری در این شهرستان خبر داد.

 

کوچ بیکاری از شهرها به روستاها

مهر: جدیدترین آمارها نشان میدهد، پای بیکاری به روستاها باز شده است. براساس آمارهای موجود، از جمعیت ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزارنفری ساکن در روستاها، هم اکنون ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جزو جمعیت غیرفعال محسوب شده و عملاً بیشتر ساکنان روستاهای کشور هیچ نقشی در کسب درآمد، فعالیت اقتصادی و در نتیجه توسعه زندگی خود و رشد اقتصادی کشور ندارند.

 

تهران در تسخیر ریزگردها

تابناک: ورود تودهای از گردوغبار که منشأ آن کشور عراق است، هوای تهران را در شرایط ناسالم قرار داده است.

 

انتقاد از واگذاري معادن از طریق مزايده

تابناک: محمود نوريان، مديرعامل شرکت چادرملو گفت: سياست واگذاري معادن از طريق مزايده منجر به سوءاستفاده دلالان و به ضرر افراد با صلاحيت در بخش معدن خواهد شد.

 

تخلف جالب در تولید بیسکویت!

ایسنا: شرکت تولیدکننده بیسکویت با نام تجاری «ستاک» روی محصولات تجاری خود به چاب عنوان دارنده نشان کیفیت برتر محصولات در سال 91 و واحد نمونه استاندارد در سال 91، اقدام کرده که به گفته اداره کل استاندارد تهران این ادعا واقعیت ندارد و کذب است.

 

عملیات مقابله با گردوغبار در عراق

ایرنا: معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آغاز عملیات مقابله با پدیده گرد و غبار در منطقه ای از عراق جدیدترین تصمیم مشترک میان تهران و بغداد است.

 

واکنش فرمانده ناجا به یک فیلم

ایسنا: سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا  در جمع خبرنگاران در واکنش به فیلم منتشر شده در شبکههای اجتماعی که گفته میشود مربوط به دستگیری عامل آزار و اذیت دختر دانشجوی شیرازی است که چندی پیش خودکشی کرده بود، گفت: حضور متهمان در صحنه وقوع جرم با نظر مقام قضایی است و به دستور آنان انجام میشود، اما در این بین ممکن است تعرض مردم نیز رخ دهد که پلیس سعی میکند از آن جلوگیری کند، اما گاهی این موضوع به دلیل خشم مردم از عامل آن حادثه است.

 

اظهارات عجیب پاپ

تسنیم: پاپ فرانسیس، رئیسکلیسای کاتولیک در اظهاراتی که به صورت مکتوب برای هنریک سایمرمان، روزنامهنگار پرتغالی اسراییلی، فرستاده گفته است که هر فردی که مردم یهودی و دولت اسراییل - و حق موجودیت آنها - را به رسمیت نشناسد، گناهکار به یهودیستیزی است!

 

فرد خاطی را پیدا می کنیم

ایرنا: سید شریف حسینی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: فیلم پخش شده از جلسه غیر علنی، از سوی حراست و حفاظت مجلس پیگیری خواهد شد. وی گفت:عامل نشر فیلم این مشاجره در شبکه های اجتماعی، شان نمایندگان مجلس را زیر سوال برده، از این رو، فرد خاطی پس از شناسایی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان معرفی خواهد شد.

 

مجلس در جریان نبود

مهر: عزت ا... يوسفيان ملا، نماينده مردم آمل در مجلس گفت: افزايش قيمت بنزين تصميم دولت است و مجلس در جريان اين تصميم دولت نبوده است.

 

کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاهها

قدس آنلاین: محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در قانون تشکیلات وزارت علوم با تأکید قید شده است که رؤسای دانشگاه ها باید با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شوند که بررسی این موضوع در دستور کار مجلس است.

 

شهردار اصفهان برکنار شد

ایسنا: با 14 رأی مخالف و هفت رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار این شهر از کار برکنار شد.

استیضاح شهردار در حالی صورت گرفت که پاسخ وی به دو سؤال هفته گذشته اعضا در خصوص متروی اصفهان و انتخاب عنوان مدیرکلی برای رئیس دفتر شهردار، نتوانست شوراییها را قانع کند.

 

یک اتفاق بیسابقه در استان گلستان

قدس آنلاین: محمدرضا رحمان نیا، سرپرست گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان از افزایش دمای استان به ۴۶ درجه خبرداد و گفت: به سالمندان و بیماران توصیه می کنیم از سفرهای شهری غیر ضروری خودداری کنند. وی با اشاره به افزایش دمای بی سابقه در این استان افزود: دیروز گرگان، گنبد و اینچه برون دمای ۴۶ درجه را داشتند.

 

شهادت فرمانده دفاع مقدس در الرمادی

قدس آنلاین: سیدجاسم نوری، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس به جمع شهدای مدافع حرم پیوست. این مدافع حرم، روز پنجشنبه (6 خردادماه) در منطقه الرمادی در محور سامرا مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به فیض شهادت نایل شد.   پیکر شهید نوری از عراق به تهران منتقل شده است و پس از انتقال به اهواز، مراسم وداع با شهید در مسجد شهدای این شهر برگزار خواهد شد.

 

آتش سوزی در جنگل های بهشهر

ایرنا: حسین نجفی، بخشدار بخش کوهستانی یانسر بهشهر در استان مازندران گفت: به رغم خاموش کردن آتش در بخشی از جنگلهای این بخش کوهستانی، آتش بار دیگر جنگلهای این منطقه را فرا گرفت.

 

انتقاد از طرح توزیع پول

تابناک: برخی نمایندگان مجلس بر آن شدهاند با ارایه طرحی دوفوریتی، به خانوارهای فقیر از ۲۴۰ تا ۵۹۰هزار تومان، معادل ۲۰ تا ۵۰درصد حداقل دریافتی کارگران کمک نقدی کنند.

محمد باقری بناب نماینده مجلس در خصوص این طرح گفت: مشکل امروز ما تولید است، نه توزیع پول در بین مردم. به گمانم هنوز این موضوع برای برخی از نمایندگان جا نیفتاده است. وی افزود: این نمایندگان قطعاً سوراخ دعا را گم کردهاند و متوجه نیستند در جامعه چه می گذردو تنها دنبال مسایل سیاسی و رأی خود هستند تا در حوزههای انتخابیهشان با انجام کارهای پوپولیستی به مقاصد خود برسند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.