قدس آنلاین: قیامت به عنوان یکی از وعده های الهی است که در آیات قرآن به کرات به آن اشاره شده و اگرچه زمانی برای آن تعیین نشده است، اما به تصریح روایات حتما باید این روز بیاید و بعد از آن قیامت برپا شود.

تا این روز نیاید قیامت نمی شود!

به گزارش قدس آنلاین، ظهور و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) از وعده هایی است که در روایات و آموزه های دینی به آن تصریح شده است.

پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «مردى از خاندان من حكومت خواهد كرد كه نامش با نام من يكى است. اگر از دنيا جز يك روز نمانده باشد، خداوند آن روز را دراز مى گرداند تا او حكومت را به دست گيرد.»

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «با مهدىِ ما، حجت ها تمام مى شود. او پايان بخش امامان و نجات بخش امت و نور آخرين است.»

رسول اکرم (ص) نیز در وعده ظهور حضرت حجت (عج) می فرمایند: «قيامت بر پا نمى شود تا زمانى كه زمين از ستم و دشمنى آكنده شود، آن گاه مردى از خاندان من قيام مى كند و زمين را، همچنان كه از ظلم و جور آكنده شده، از عدل و داد پر مى كند.»

امام باقر (ع) می فرمایند: «هر گاه قيام كند، به كعبه تكيه مى دهد و سيصد و سيزده مرد بر گردش حلقه مى زنند. نخستين سخنى كه مى گويد اين آيه است: «بقيّة اللّه براى شما بهتر است اگر ايمان داشته باشيد». آن گاه مى فرمايد: «من بقيّة اللّه روى زمين هستم و جانشين و حجّت او بر شما.» آن گاه هر كس بخواهد به او سلام دهد، چنين مى گويد: سلام بر تو اى باقيمانده خدا در زمين خدا.»

امام مهدى (ع) فرموده اند: «من بقيّة اللّه (باقيمانده حجّت هاى خدا) در زمينم و از دشمنان او انتقام مى گيرم.»

و نیز رسول خدا (ص) فرموده اند: «اگر از عمر دنيا جز يك روز باقى نمانده باشد خداوند آن روز را دراز مى گرداند تا مردى از نسل مرا برانگيزد كه همنام من است و دنيا را از عدل و داد مى آكند همچنان كه از ستم و بيداد آكنده شده است.»

منابع:

کمال الدین

کنزالعمال

میزان الحکمه

انتهای خبر/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.