رییس پلیس راهور ناجا از اجرای مرحله نخست طرح تابستانه پلیس راهور از پانزدهم خردادماه خبر داد و تمهیدات ترافیکی پلیس در تعطیلات پیش رو را تشریح کرد.

  آغاز طرح تابستانه پلیس راهور از ۱۵ خرداد/تمهیدات ترافیکی در تعطیلات پیش رو

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار انتظامی ایسنا، سردار تقی مهری در کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه پلیس راهور که ظهر امروز در مقر مرکزی پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرک آزمایش برگزار شد از اجرای مرحله نخست طرح تابستانه پلیس راهور از 15 خردادماه تا 28 این ماه خبر داد و گفت: پس از آن به دلیل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شاهد کاهش حجم سفرها بوده و مجددا از 25 تیرماه تا 4 مهرماه مرحله دوم این طرح آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شده و جلسات هماهنگی نیز میان دستگاه‌های مختلف برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از رانندگان می‌خواهیم که برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده و مسیر سفر را نیز به عنوان سفر قلمداد کرده و از انجام تخلفات رانندگی پرهیز کنند.

 

مهری سبقت و سرعت غیر مجاز، تجاوز به چپ و... را از خط قرمزهای پلیس در اجرای طرح تابستانه برشمرد و گفت: قطعا ماموران پلیس با تخلفات راهنمایی و رانندگی برخورد خواهند کرد. همچنین لازم است رانندگان توجه داشته باشند که هنگام مسافرت بیمه نامه معتبر و کارت معاینه فنی خود را نیز همراه داشته باشند؛ چرا که در غیر این صورت از ادامه حرکت آنان جلوگیری خواهد شد.

 

 

تمهیدات ترافیکی تعطیلات پیش رو

 

 

مهری در ادامه به تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس در تعطیلات پیش رو پرداخت و گفت: در این خصوص پلیس چندین وظیفه را به شکل همزمان اجرا می‌کند که یکی از آن‌ها وظیفه تاثیر ترافیکی در اطراف حرم مطهر امام و دیگری نیز ارائه خدمات ترافیکی به زائران مسجد مقدس جمکران در قم است. علاوه بر آن ماموران ما در تمامی محورها و جاده‌های کشور نیز مستقر هستند.

 

وی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: تمهیدات ترافیکی سالگرد ارتحال حضرت امام در تهران بر عهده فرمانده انتظامی پایتخت است و در این خصوص اقدامات لازم انجام خواهد شد. همچنین ما نیز برخی از کاروان‌ها را با ماموران راهنمایی و رانندگی اسکورت خواهیم کرد.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حجم ترافیک سنگینی در محورهای منتهی به حرم مطهر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از زائران و شهروندان می‌خواهیم که با مأموران پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 

وی با اشاره به تمهیدات ترافیکی اطراف مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها قریب به 2 میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران سفر خواهند کرد که لازم است برای این عزیزان تمهیدات ترافیکی به منظور روان‌سازی تردد انجام شود.

 

وی افزود: از این رو تسهیلات ترافیکی در اطراف مسجد مقدس جمکران با محوریت فرماندهی انتظامی استان قم انجام شده و چندین پارکینگ نیز در اطراف مسجد مقدس جمکران پیش‌بینی شده است.

 

وی با اشاره به وضعیت ترافیکی پایتخت در ایام تعطیل پیش رو گفت: به طور کلی پیش‌بینی ما این است که در این ایام محورهای خروجی در شمال،‌ جنوب، شرق و غرب تهران با حجم بالای تردد روبه‌رو باشد که از این رو تمهیدات ویژه‌ای در این محورها در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.