وزیر راه و شهرسازی شرایط مسکن قابل خرید با تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن را اعلام و تاکید کرد که میزان اقساط این تسهیلات بیشتر از اجاره پرداختی طبقه متوسط نیست.

 ویژگی‌های مسکن قابل خرید با وام ۸۰ میلیونی

به گزارش قدس آنلاین، عباس آخوندی در حاشیه بیست‌وپنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در مورد این‌که آیا مسکن قابل خرید با وام‌های پرداختی صندوق پس‌انداز مسکن ویژگی‌های خاصی دارند؟ به خبرنگار ایسنا گفت: این خانه‌ها باید منطبق با الگوی مصرف مسکن باشند.

 

وی توضیح داد: دریافت‌کنندگان تسهیلات از صندوق پس‌انداز مسکن باید در نظر داشته باشند که خانه‌های خریداری شده در تهران نباید کمتر از 70 متر و در شهرستان‌ها کمتر از 100 متر باشد.

 

به گفته آخوندی متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن مجاز به خرید خانه با عمر بیشتر از هفت سال نیستند.

 

وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی اقساط بالای این تسهیلات تاکید کرد: قاعدتا کسانی می‌توانند این وام را دریافت کنند که از توانایی بازپرداخت آن برخوردار باشند.

 

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید اقساط وام تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن بسیار بالا است؟ تصریح کرد: فکر می‌کنید از میزان اجاره‌ای که طبقه متوسط می‌پردازد بیشتر است؟ فکر نمی‌کنم بیشتر باشد.

 

اخیرا شورای پول و اعتبار طرحی برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در قالب صندوق پس‌انداز مسکن مصوب کرد که بنا بر آن متقاضیان خانه اولی‌ می‌توانند در تهران تا سقف 80 میلیون تومان، در شهرهایی با جمیعت بالای 200 هزار نفر تا سقف 50 میلیون و در سایر مناطق شهری تا 40 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که متقاضی باید حداقل یکسال برای دریافت این تسهیلات سپرده‌گذاری انجام دهد.

 

براین اساس برای دریافت وام 80 میلیونی هر گیرنده تسهیلات باید در طول 12 سال حدود 165 میلیون تومان به عنوان اصل و سود پول به بانک مسکن بازگردانده و ماهانه نزدیک به یک میلیون و 150 هزار تومان قسط بپردازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    2 0
    آقای عاقل !!! یک کارمند با حقوق یک میلیون تومان چطوری میتونه خونه ای بالای 100 متر اون هم تو تهران با هزینه های متری بالای 5 میلیون تومان بخره ! عقلت کجا رفته ؟؟؟؟ مرد حسابی اگه بتونیم یه خونه 50 متری هم بخریم باید کلاهمون رو بندازیم هوا تازه اگه وام 180 میلیونی هم بگیریم باز هم نمی تونیم . پس بی زحمت برای مردم از این تیکه ها نگیرین . وام باید کم بهره دراز مدت ( 30 ساله ) و با رقم 80 درصد مبلغ خونه باشه تا من کارمند بتونم یه خونه 50 متری بخرم !!! ولی این فکر کنم آرزوی دست نیافتنیه.
  • مهدی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    4 0
    اي بشر!! اي دكتر!! اي خوش خيال!!! آخه مردم تو تهران براي خريد خونه 70 متري زير 7 سال كه بايد 280 مليون بدهند. حالا با فرض 80 مليون وام شما يعني بايد 200 مليون خودش داشته باشه تازه ماهي 1.1 مليون هم قسط بده!! خوب بهتر نيست 200 مليونش رو بزنه به كار و بره يك خونه 80 متري 15 سال ساخت اجاره بشينه و همون 1 مليون رو بده اجاره؟؟!! آخه اين هم طرحه شما دادي بعد 2 سال؟؟!! خوبي ؟؟!!
  • علی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    دوست عزیز آقا صادق حرف شما متین ولی اون بایدها برای دریافت وام در یک کشور اســـلامی که ربا(ببخشید بهره بانکی)در آن معنی نداره و بانکها همه از نوع اســــلامی ناب محمدی امام زمانی هستند صادق نیست و فقط در کشور امپریالیستهایی چون امریکاو دیگر کشورهایی که ادعایی از اسلام در آنها نیست میسر است
  • بی نام IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    تا الان ندیدم بخشنامه بیاد که بسود مردم باشه