پروین محمدی:  قدس ویژه خراسان - اتوبوسهای پارک شده جلو ساختمان مرکزی دانشگاه،زنها و مردهایی که بر روی نیمکت محوطه نشسته اند و یا در حال قدم زدن، بی‌قرار در حال حرکتند... 

حال و هوای زائران حرم  « امام خمینی(ره)»  وصف ناپذیر است؛ کاروان آفتاب

و صدای بلندگویی که صدای «ای خمینی» را در فضای شهرک دانش و سلامت پخش می‌کند و... همه و همه خاطره روزهای به یاد ماندنی انقلاب و روزهای همدلی را زنده می‌کنند.

زن، مرد، پیر، جوان، بازنشسته، شاغل، مدیر و مسؤول، کارشناس و کاردان، بسیجی و ایثارگر و روحانی، مداح و... همه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که با کاروان میثاق با آرمانهای امام خمینی (ره) راهی مرقد امام راحل می‌شوند تا با شرکت در مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی پیمان دوباره ببندند.

روی پله‌ها مسؤولان دانشگاه را می‌بینی که به بدرقه همکاران خود آمده‌اند و گروه تدارکات وسایل حرکت را مهیا می‌کنند و دراین میان خانم مسنی که این طرف و آن طرف می‌رود و ملتمسانه  به همه می‌گوید: مرا هم ببرید، از ثبت نام جا مانده‌ام… و او هم می‌خواهد در مراسم ارتحال امام شرکت کند. راستی این چه شور و حال و چه عشقی است که آفتاب سوزان و داغ ساعت 30/2 بعدازظهر یک روز گرم را برای این مسافران قابل تحمل می‌کند؟

مسافرانی که همچون مریدانی برای دیدار «مراد» خود سر از پا نمی‌شناسند و آفتاب سوزان و گرمای طاقت فرسای این روز گرم هم مانع رفتنشان نمی شود.

از حسین صابری، مسؤول اجرایی کاروان اعزامی به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) درباره برنامه‌های این سفر معنوی و اردوی زیارتی پرسیدیم. وی گفت: طبق سنوات گذشته با فراخوان از تمام گروه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دعوت شد تا افرادی که مایل به شرکت در مراسم ارتحال امام(ره) هستند، در کاروان ثبت‌نام کنند. خوشبختانه با استقبال همکاران روبه رو شد و 300 نفر از کارکنان دانشگاه شامل پزشک، پرستار، کارشناس، کاردان و… (کارکنان بهداشت، درمان و سایر واحدهای تابعه) همراه بسیجیان و ایثارگران با 6 دستگاه اتوبوس به منظور تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی راهی این سفر هستند.

وی افزود: یک دستگاه آمبولانس با تمامی تجهیزات نیز همراه پزشک و تکنسین با کاروان خواهد بود تا در صورت نیاز خدمات لازم را به راهیان مراسم ارتحال امام(ره) ارایه دهد.

صابری در خصوص برنامه‌های این اردوی زیارتی توضیح داد و خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده شرکت کنندگان در این کاروان در قم استقرار یافته و سپس دیدار از بیت حضرت امام(ره) و حسینیه جماران، زیارت در جمکران و برگزاری مراسم نیمه شعبان، زیارت مشهد اردهال در کاشان، بازدید از مناطق تاریخی و دیدنی این شهر، حضور در مرقد مطهر امام(ره) و شرکت در مراسم ارتحال امام خميني(ره) و تجدید میثاق با آرمانهای معمار کبیر انقلاب خواهند داشت.

در بازگشت به مشهد نیز به منظور استراحت راهیان مراسم ارتحال امام(ره) یک روز در گهرباران از شرکت کنندگان پذیرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.