هاشم رسایی فر: سیاه جامگان که از لیگ دسته دوم شروع کرد شاید خوشبین ترین هوادار فوتبال فکرش را هم نمی کرد که این تیم ظرف تنها 4 سال بتواند به بالاترین سطح فوتبال کشور برسد. 

 عباسی : زنگ خطر را شنیده ایم!

این اتفاق در فوتبال کشور ما که باشگاه هایش   سال ها طول می کشد تا از یک دسته به دسته بالاتر صعود کنند اتفاق کم نظیر یا بی نظیری بود. شاید بتوان اصلی ترین دلیل این موفقیت را به پای بی حاشیه بودن سیاه جامگان نوشت. مدیریت بخش خصوصی در رأس این باشگاه از همان ابتدا با انسجامی که داشت و اینکه اجازه چند وجهی شدن ساختار مدیریتی به آن داده نشد دلیلی بزرگ برای این موفقیت  شد. چه بسا تیم ها و باشگاه‌های دیگری در فوتبال کشور و استان بودند که خیلی تند و با عطش فراوان وارد گود شدند و همین حواشی همیشگی اجازه نداد که حتی ادامه حیات دهند چه رسد به تداوم موفقیت.

 سیاه جامگان با صعود به لیگ برتر مزد تلاش خود را گرفت و به موفقیتی مثال زدنی رسید حالا این تیم در بالاترین سطح فوتبال کشور قرار دارد جایگاهی که فقط 16 تیم باشگاهی می توانند داشته باشند.حضور و موفقیت در بین این تیم ها دشواری های خاص خودش را دارد که البته متفاوت تر از لیگ دسته دوم و اول است.

در بطن لیگ برتر جز فاکتور مدیریت شاخصه های دیگری هم   اهمیت دارد که راه رسیدن به موفقیت را هموار می سازد. پس باید شرایط را برای حضور در لیگ برتر سنجید.

اولین سؤالی که از همان ابتدای صعود سیاه جامگان به لیگ برتر مطرح بود این است که مجموعه سیاه جامگان آیا می تواند شرایطتش را برای حضور در لیگ برتر فراهم نماید ؟ که اگر این اتفاق بیفتد و مدیریت باشگاه توانایی آن را داشته باشد از عهده هزینه های چندین میلیاردی باشگاه داری در لیگ برتر بر آید می توان به آینده حضور سیاه جامگان در جمع برترین های فوتبال کشور امیدوار بود. به نظر می رسد با توجه به مصاحبه هایی که محمدرضا عباسی مالک باشگاه طی روزهای گذشته با رسانه های خبری داشته مجموعه سیاه جامگان مصر به ادامه تیمداری در لیگ برتر است و بودجه ای در حدود 7 میلیارد برای لیگ پیش رو پیش بینی شده که برای تأمین آن حساب ویژه ای  روی آورده های پیرامونی از جمله اسپانسر و غیره شده است. به هیچ عنوان نمی توان گفت رسیدن به موفقیت با این بودجه و استفاده از بازیکنان بومی و کم توقع در لیگ برتر غیر ممکن است اما باید قبول کرد جولان دادن در بین تیم هایی که اکثر آنها از بودجه دولتی بهره می برند یا به یکی از غول های صنعتی وصل هستند   کار آسانی نیست.

شرایط فعلی سیاه جامگان به مانند الماس   و خوش تراشی است که زحمت زیادی برای آن کشیده شده و البته ارزشی قابل ملاحظه دارد. این الماس کم نظیر را می توان فروخت و با پولش هم در آمد زایی کرد و هم برای تراشیدن الماس های دیگر برنامه ریزی نمود. سیاه جامگان با شرایط فعلی که دارد هم می‌تواند در لیگ پانزدهم حاضر شود و برای موفقیت در آن تلاش کند که همان داستان الماس داخل موزه است و هم با درایتی خاص می شود الماس را فروخت و با پولش موقعیت های بهتری فراهم ساخت. حال می ماند تصمیمی که مدیران این باشگاه خواهند گرفت و خوابی که برای ادامه کارشان در فوتبال خواهند دید. هرچه هست دوستداران فوتبال اصلا دوست ندارند تجربه تلخ پیام این بار برای تیمی تکرار شود که تا اینجا حرفه‌ای و اصولی در فوتبال استان و کشور حاضر شده است.

امیدواری به ماندن در لیگ برتر

محمدرضا عباسی،مالک و مدیرعامل باشگاه سیاه‌جامگان ابومسلم با دادن اطمینان خاطر به هواداران از نگرانی‌ها گفت: تنها مشکل ما سال اول حضور است که تلاش می‌کنیم با برنامه‌ای دقیق از پس آن بربیایم.

عباسی با اشاره به شرایط تیمش تأکید کرد: هیچ گاه ادعا نمی‌کنم که در بهترین شرایط به سر می‌بردیم اما انسجام مدیریتی و البته رفاقت و همدلی میان تمام مجموعه سبب شد تا بسیاری از مشکلات و موانع را در کنار هم پشت سر بگذاریم. از ابتدا برنامه‌ای 5 ساله داشتیم که سال آخر آن برنامه همین امسال است که در لیگ برتر شرکت می‌کنیم، تاکنون مطابق برنامه پیش رفته‌ایم و امیدوارم برنامه در سال آخر هم به خوبی و مطابق میل ما پیش برود.

 مدیرعامل باشگاه سیاه‌جامگان ابومسلم تصریح کرد: درصدد آن هستیم تا در سال نخست حضور در لیگ برتر، حضور سیاه‌جامگان ابومسلم در لیگ برتر را تثبیت کنیم تا بتوانیم در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی منطقی و اصولی به سمت فتح افتخارات بزرگ و ساخت تیمی بزرگ حرکت کنیم. اینکه امسال از سه تیم صعودکرده، دو تیم دوباره به لیگ یک بازگشتند قطعا باید برای ما و سایر تیم‌های تازه راه‌یافته به لیگ برتر زنگ خطر مهمی باشد و ما این زنگ خطر را شنیده ایم. عباسی با اشاره به رقابت نابرابر موجود میان تیم‌های دولتی و بخش خصوصی در لیگ برتر تأکید کرد: برخی تیم‌های حاضر در لیگ برتر را می‌بینید که به چاه نفت و کارخانه‌جات و صنایع متصل هستند اما تیم‌های خصوصی دست‌شان در جیب خودشان است و مسلما باید در هزینه‌کرد خود رعایت کنند و این موضوع اختلاف فاحشی در لیگ برتر ایجاد می‌کند. البته که ما از مسؤولان کمک آنچنانی نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم تنها از کمک معنوی مسؤولان استانی و شهری برخوردار باشیم. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.