قدس آنلاین- عضو شورای سیاستگذاری دارو در کشور، خراسان رضوی را در تولید سرم در کشور رتبه دوم عنوان کرد.

مشهد کمبود داروخانه ندارد/ خراسان رضوی رتبه دوم در تولید سرم کشور
 دکتر علیرضا شهریاری ضمن اظهار مطلب فوق گفت: مشهد کمبود داروخانه ندارد اما بر اساس آیین نامه جدید وزارت بهداشت و درمان، بر اساس هر 4 هزار و500 نفر باید یک داروخانه جدید تاسیس شود.
او با بیان این که 4 کارخانه تولید دارو در خراسان رضوی فعالیت می کنند اظهار کرد: با این وجود خراسان رضوی پس از استان هایی مانند تهران، لرستان، اصفهان، البرز و قزوین رتبه خوبی در تولید دارو ندارد.
نائب رئیس انجمن داروسازی خراسان رضوی افزود: استان ما از نظر تعداد عددی 55 درصد تولید دارویی کشور را تامین می کند و اما از نظر ارزی تنها 45 درصد نیاز کشور را پوشش می دهد.
عضو شورای سیاستگذاری دارو در کشور بیان کرد: 50 داروخانه شبانه روزی و 450 داروخانه روزانه در مشهد فعال هستند که بر اساس آیین نامه قدیمی به ازای هر 6 هزار نفر یک داروخانه تاسیس شده است.
دکتر شهریاری با انتقاد از پیشنهاد تاسیس داروخانه های زنجیره ای در کشور تصریح کرد: طرح داروخانه‌ های زنجیره ‌ای در کشور از نظر حقوقی مشکل دارد و نباید اجرایی شود زیرا اگر بنا باشد هر داروخانه اقدام به تاسیس شرکت تعاونی کند مازاد این شرکت ها مشکلاتی را ایجاد می کند و اگر تعداد کمی شرکت تعاونی تاسیس شود توزیع دارو به صورت انحصاری می شود.
وی تاکید کرد: بر اساس آمارهای گرفته شده از داروخانه های سراسر کشور، همه آنها مخالف انجام این طرح هستند بنابراین امیدواریم این موضوع به زودی از دستور کار شورای سیاستگذاری وزارت کشور خارج شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.