قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: معاونت هماهنگی و مديريت امور زائرين استانداری خراسان رضوی گفت: متاسفانه خانه مسافرها امروزه به معضلی اپیدمی وار در مشهد مبدل شده است که در هر گوشه شهر می توان آن را مشاهده کرد.

سیاست های انقباضی راه علاجِ معضلِ خانه مسافرهای غیر استاندارد است!

به گزارش قدس انلاین، مهندس واحدی دیشب در نشست خبریِ استانداری درباره سیاست شهرداری و استانداری در رابطه با ساماندهی خانه مسافرهای نقاط گوناگون مشهد گفت: باید سازماندهی هدفمندی در راستای اینگونه از املاک صورت پذیرد. در مشهد اماکن اقامتی استاندارد فراوانی وجود دارد که اگر ضررهای ناشی از توسعه خانه مسافرها کنترل نشود، این گونه از مراکز به تعطیلی کشیده خواهد شد.

وی در این باره افزود: متاسفانه در ماه های اخیر فراوان شاهد این موضوع بوده ایم که هتلداران در حال فروش هتل های خود و خرید خانه مسافرها در نقاط گوناگون شهر هستند، چراکه دیگر مسافرین روبه سوی هتل ها نمی آورند و بعضا با برابر بودن قیمت اسکان هردو مکان و یا اختلافی اندک به سمت خانه مسافرهایی می روند که فاقد معیارهای اولیه جهت اقامت هستند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت حمایتی بی شک در وهله اول بر روی مهمانسراها، هتل ها و سایر مراکزی می باشد که به صورت قانونی و زیر نظر مراجع ذی صلاح به اخذ مجوز پرداخته اند و به سرمایه گذاری در این بخش روی آورده اند. از این رو سیاست ها پیش رو در برخورد با خانه مسافرها به صورت انقباضی و از این رو در پی هر چه محدود کردن این مراکز اقامتی می باشیم.

معاونت هماهنگی و مديريت امور زائرين استانداری خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در راستای حذف خانه مسافرها و قطع سوء استفاده های دلالان در این بین به تصویب رسیده است، طرح هایی سنجیده از جمله طرح مبدا به مبدا می باشد.

وی با تشریح این طرح اظهار کرد: بر اساس طرح مبدا به مبدا، دیگر زائرین دغدغه چگونگی سفر و مکان اسکان را ندارند. چراکه در این طرح با تعریف کاروان هایی مشخص، زائرین را از شهر خود به مشهد آورده و پس از اقامت و زیارت مجدد برگردانده می شوند که در این بین هزینه های سفر نیز بسیار کاهش می یابد.

وی درباره سرانجام خانه مسافرهای مشهد در چند سال آتی خاطرنشان کرد: شهرداری با یاری استانداری و سازمان میراث فرهنگی بر آن است تا به تدریج خانه مسافرهای ضعیف و غیر استاندارد را از گردونه خارج و دیگر برای آنها مجوزی صادر نکند و تنها مکان های دارای مجوز قادر به ادامه فعالیت باشند. از این رو حجم گسترده ای از این گونه املاک تغییر کاربری داده و مبدل به مسکونی می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.