قدس انلاین-زنجان:طی سال گذشته انجمن حمایت از زندانیان ۶ میلیاردو ۸۶۶ میلیون تومان به خانواده زندانیان کمک کرد.

۵۰۰خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از زنجان،علاء الدین کریمی مدیر کل زندانها استان زنجان  در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امروزه در جامعه بشری وجود زندان برای برقراری نظم و امنیت امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود:: برای برگشت مجدد زندانیان به خانواده و جامعه اصلاح و تربیت زندانیان بسیار مهم است که  در این راستا انجمن حمایت از زندانیان هر ۴۵ روز ۲۰۰ هزار تومان سبد کالا را به خانواده زندانیان اهدا کرده و هزینه تحصیل فرزندان آنها را تامین می کند.

کریمی تاکید کرد: در استان زنجان ۵۰۰خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند و از برنامه های آموزشی، مشاوره ای استفاده می کنند.

وی افزود: در انجمن حمایت از زندانیان که توسط هیئت مدیره اداره می شود ۴ نفر از مسئولین استان اعم از فرماندار، دادستان، مدیر کل زندانهاو رییس زندان و سه نفر از معتمدین شهر عضو هستند و در این میان انجمن حمایت از زندانیان در استان زنجان موفق ترین انجمن از حیث در آمدزایی و کمک به خانواده زندانیان است.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت:در سال گذشته این انجمن ۶ میلیاردو ۸۶۶ میلیون تومان به خانواده زندانیان کمک کرده است.

کریمی با اشاره به اینکه ۴۸ درصد از زندانیان در زنجان به خاطر مواد مخدر زندانی هستند افزود:  بعد از مواد مخدر سرقت بیشترین آمار تعداد زندانی را به خود اختصاص داده است.

وی به درصد جنسیت زندانیان اشاره کرد و گفت: ۳ درصد از مجرمین در زندانها بانوان هستند که نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه خانواده زندانیان در ارتکاب جرم نقشی ندارند.  اظهار داشت:تعدادی از خانواده های زندانیان به کمیته امداد معرفی شده اند  تا حمایت لازم از آنها انجام گیرد.

کریمی ایجاد اشتغال خانگی برای خانواده زندانیان را هم جزو اولویت کاری این انجمن عنوان کرد و گفت: رایزنی های لازم با نهادهای حمایتی انجام شده است.

مدیر کل زندانها استان زنجان افزود: امسال از ظرفیت خیرین برای کمک به خانواده زندانیان استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.