در آستانه ولادت با سعادت امام زمان(عج) غرفه کودک و نوجوان با عنوان نقاشی و رنگ آمیزی با موضوع امام زمان(عج) و نیمه شعبان در بقعه متبرکه اباصلت مشهد برپا می شود.

برپایی غرفه کودک و نوجوان در بقعه متبرکه اباصلت در آستانه ولادت امام زمان(عج)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی،در آستانه ولادت با سعادت امام زمان(عج) مسئول فرهنگی بقعه متبرکه اباصلت مشهد از برپایی دو غرفه کودک و نوجوان و غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی در محل این بقعه  به مدت سه روز خبر داد.

محسن هژبری افزود:در این غرفه مسابقات فرهنگی ،قصه گویی  و نقاشی و رنگ آمیزی با موضوع امام زمان(عج) و نیمه شعبان برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به  برگزاری آزمون عفاف و حجاب در بين 76 نفر خادمین خواهراین بقعه از کتاب «40 سوال و جواب پيرامون عفاف و حجاب»  گفت:این آزمون با هدف بالا بردن اطلاعات خادمین افتخاری خواهر در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب  برگزار شد.

مسئول فرهنگی بقعه متبرکه اباصلت مشهد تصریح کرد: نتايج بدست آمده در ارزيابي سالانه خادمین خواهر این بقعه لحاظ می شود.

وی در پایان گفت: مرکز توسعه فرهنگ قرآن و نهج البلاغه در ورزش و مساجد کشور نیز در روز جمعه 15 خردادماه در این محل این بقعه به  اجرای ورزش باستانی می پردازد.

آرامگاه خواجه اباصلت در کنار جاده مشهد ـ تهران در فاصله 12 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. این مکان از قرنها پیش مزار و مورد توجه شیعیان بوده است.بنای اصلی بقعه چهار ضلعی است و از هر سو به وسیله چهار در به بیرون مرتبط می‌شود. تزئینات کاشی هفت رنگ، دو رواق مستطیلی شکل و آینه کاری‌های این بنا زیبا و دیدنی است.

از زندگى‌ خواجه اطلاعات دقیقی در دست نيست. تاريخ‌نويسان، او را گاهى غلام، گاهى برده و گاه محدث و متکلم و راوى بسيار مشهور و دانشمندى نامدار و نيز در برخى از متون، او را از ثروتمندانى که علما را مورد ملاطفت قرار مى‌داده است، معرفى کرده‌اند. ولى مردم او را خادم و محرم امام‌ رضا (ع) مى‌دانند که در تا لحظه شهادت آن حضرت، حاضر بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.