قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: یکی از اموری که پیوسته بر آن در قرآن و روایاتِ ائمه اطهار (ع) تاکید شده است، آماده سازی مقدماتِ حکومت جهانی اسلام به رهبری حضرت قائم (عج) می باشد.

امریکا و اسرائیل و دستگاه های جاسوسی آن ها در هراسی بی پایان از امام زمان (عج) هستند

به گزارش قدس انلاین، بی شک فراهم آوردن زمینه های ظهورِ امام زمان (عج) خواهان مبانی و مقدماتی است که این امور نقشی مهم و اساسی در شکل گیری حکومت جهانی اسلام دارد؛ چنانکه در این باره حجت الاسلام و المسلمین مصلحی می گوید: برپایِ حکومت جهانیِ اسلام نیازمند دو رکن اساسی است. رکن نخست، موضوع برتری اسلام و جهانی دانستن آن است. در این راستا شناختِ اسلام به معنای واقعی از جایگاهی ویژه برخوردار است و می بایست به این برداشت دست یافت که الگوها و قواعد اسلام در قالب جهانی می گنجد. چنانکه می توان از قرآن و نهج البلاغه به عنوان منشوری سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهره برد. در همین راستا بعضا شاهد این هستیم که اندیشمندان غربی برای رهایی از بن بست هایی که با آن مواجه می گردند به این آثار ممتاز رجوع می کنند و این در حالی است که گاها جوامع اسلامی راه نجات خود را توسل به غرب می پندارند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس رکن دومِ تشکیل حکومت جهانی اسلام را اعتقاد به مهدویت دانسته و به خبرنگار قدس آنلاین  گفت: امروزه اعتقاد به مهدویت از جایگاه ویژه ای برخوردار است اما متاسفانه عده ای در این مقوله دچار مشکل هستند. در این راستا باید ویژگی های حضرت مهدی (عج) را با توجه به روایات به دست آورد، چنانکه از ائمه اطهار (ع) نقل شده است که دشمنانِ حضرت قائم (عج)، از ایشان فراوان می هراسند. که این تنها یک نمونه از میان هزاران روایت می باشد و امروزه شاهد آن هستیم کشورهای اروپایی به محوریت امریکا و اسرائیل و دستگاه های جاسوسی آنها در هراسی گسترده و چشمگیر از منجی عالم بشریت قرار دارند. چراکه این کشورها، روایت های مربوطه به نحوه برخورد با ظالمین و به ویژه قوم یهود را مطالعه کرده و اکنون در ترس و التهابی بی مانند و پایان ناپذیر به سر می برند.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی در ادامه درباره ی ویژگی های زمینه سازان ظهور بیان داشت: زمینه سازان ظهور حضرت قائم (عج) می بایست دارای 5 ویژگی باشند که نخستینِ آن، شناخت و معرفت نسبت به خداوند متعال است. امیرالمونین علی (ع) در وصفِ افرادِ دارای این ویژگی می فرمایند: زمینه سازان ظهور افرادی هستند که به خداوند ایمان آورده و معرفت حقیقی به او دارند و اینها یاران مهدی (عج) در آخرالزمان هستند. از این رو معرفت عاملی موثر محسوب می شود.

وی همچنین گفت: ویژگی دیگر، شناختِ امام زمان (عج) است. در این راستا روایات فراوانی ذکر شده است و شاید مهم ترین آن ها این باشد که هر کس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است. این جاهلیت همانگونه که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشته اند، اشاره به شناخت امام زمان دارد. از این رو بسیاری از افراد مدعی اسلام می میرند، در حالی که به مرگ جاهلی مرده اند و گاه خود از این موضوع بی خبرند که شناخت امام زمان (عج) تا چه میزان موثر است.

مصلحی اطاعت محض از خداوند متعال و تکلیف محوری را عاملی دیگر دانسته و به خبرنگار ما گفت: این ویژگی دربردارنده ی این موضوع است که در انجام تکالیف و اوامر الهی، پیوسته قرب و خشنودی خداوند را می بایست مد نظر قرار داد و از سود و منافع شخصی و از سطحی نگری به امور اجتناب شود. چنانکه امام خمینی (ره) در راستای اطاعت محض از خداوند و انجام تکالیفِ الهی بر علیه رژیم پهلوی و پس از آن در جهت مقابله با کشورهای سلطه گرِ غربی قیام نمود و تنها هدفش در راستای انجامِ تکالیف الهی بود.

رئیس  سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس درباره دیگر ویژگی زمینه سازان ظهور بیان داشت: انتظار راستین از دیگر ویژگی های لازم است و در این راستا باید زمینه سازی های صحیح مبتنی بر گفتار خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) صورت گیرد، نه زمینه سازی های گاها انحرافی. چراکه امروزه شاهد آن هستیم که در بعضی از نقاط دنیا، فرقه ها و گروه های انحرافی با بیان موضوعاتی که در تعارض با دستورات دینی قرار دارد به این موضوع می پردازند. در این شرایط وظیفه منتظرین حقیقی آن است تا با ارائه طرح ها و برنامه های دقیق و حساب شده و سپس عملیاتی نمودن آن ها به مقابله با این گونه از طرز فکرهای ناصحیح  و انحرافی بپردازند.

وی درپایان  به خبرنگار ما گفت: خودسازی و دیگر سازی نیز از جمله امور مهم برای یاران امام زمان (عج) محسوب می گردد. بر این اساس در گام نخست می بایست خود را براساس الگوهای الهی و اسلامی آماده نموده و در گام بعد به تربیت افرادی منطبق بر گفتار ائمه اطهار (ع) برای برپاییِ حکومت جهانی موعود و منجی جهان بشریت، حضرت مهدی (عج)، بپردازیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.