عضو پارلمان افغانستان با تأکید بر نقش والای امام خمینی (ره) در وضعیت ایران، شیوه دولتداری ایشان را الگویی برای پیشرفت جوامع امروز دانست.

عضو پارلمان افغانستان: شیوه مدیریتی امام‌خمینی (ره) الگویی برای پیشرفت است



«عبدالودود پیمان» کارشناس اهل سنت و عضو پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با تأکید بر اینکه دولت‌داری از نگاه امام خمینی (ره) کم‌سابقه بوده است، گفت: مدیریت مدبرانه امام خمینی ایران را به کشوری قدرتمند در منطقه تبدیل کرده است و اکنون نیز شیوه دولتداری ایشان می‌تواند الگوی کشورها شود.

پیمان افزود: امام خمینی (ره) با اندیشه و افکار والای دولت‌داری اسلامی آشنا بوده و توانست برنامه جامعی را طراحی کند که سبب آزادگی و رشد و پیشرفت دولت و ملت آن کشور شود.

وی افزود: پیش از ظهور امام خمینی (ره) ایران در وضعیت مناسبی قرار نداشت و با آنکه دارای امنیت نسبی بود، اما ثبات اجتماعی نداشت.

این عضو پارلمان افغانستان افزود: دولت شاهنشاهی ایران به صورت کامل دولت دست نشانده غربی‌ها بود و به همین دلیل بود که یک کشور نیازمند و متکی به خارجی‌ها به شمار می‌رفت، زیرا در آن زمان تمام وسایل زندگی و حتی مواد خوراکی ایرانی‌ها از کشورهای خارجی همانند اکنون افغانستان وارد می‌شد.

وی با بیان اینکه در آن زمان ایران آمادگی ظهور شخصیتی همانند امام خمینی (ره) را نداشت، گفت: امام خمینی و پیروان فکری وی، توانستند تا افکار عمومی جامعه را از وجود نارسایی‌های آن زمان آگاه کرده و پس از آنکه دولت شاهنشاهی ایران را با شکست مواجه کرد، دولتی بر پایه خواست‌ها و نیازمندی‌های خود را تشکیل داد.

عبدالودود پیمان در ادامه سخنان خود گفت: دولت‌داری کنونی ایران که طبق نظریات و خواست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مدیریت می‌شود، دولتی است که برخواسته از آرا اکثریت مردم و همزمان با آن بر اساس دستورات و فرامین اسلامی تنظیم و مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران اکنون ایران 70 سال پیش نیست، گفت: دولت که رهبری آن را حضرت امام خمینی (ره) به عهده داشت، توأم با حضور کامل تمام اقوام، مذاهب و بدون هیچ‌گونه تبعیض است که به همین دلیل پیشرفت‌های چشم‌گیری در این  کشور صورت گرفته و به یک ابرقدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.

پیمان با تأکید بر اینکه روند دولت‌داری از آغاز طراحی «جمهوری اسلامی ایران» توسط امام خمینی، به صورت شگفت‌آوری پیشرفته، گفت: در صورتی که این دولت در ایران تداوم یابد بدون شک در آینده نزدیک قدرت‌مندترین کشور آسیا خواهد شد.

این کارشناس اهل سنت افغانستان از مقامات دولت ایران خواست تا برای وحدت ملت مسلمان تلاش کرده و نگذارد جامعه ایرانی همانند برخی کشورهای دیگر اسلامی متفرق و 2 دسته شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مردم افغانستان نیز در داخل خاک خود با استفاده از راهکارها و اندیشه‌های امام خمینی دست به مجاهدت علیه اشغالگران خارجی زده بودند، گفت: اما به دلائل مختلف از جمله دست‌اندازی خارجی‌ها و نفاق داخلی قیام و انقلاب مردم افغانستان به سمت ناکامی رفته است، زیرا اکنون اکثر امورات این کشور به صورت مستقل اداره نمی‌شود.

این عضو پارلمان افغانستان در ادامه با اشاره به دلائل پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) گفت: بارزترین دلیل پیروزی مردم ایران در انقلاب اسلامی نقش خردمندانه و مدیریت مدبرانه امام خمینی بود.

وی دلائل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی ایران را آگاهی و فهم سیاسی مردم ایران دانست و گفت: اکنون مردم ایران با یک اعلام دولت، تمام آنها در کنار دولت ایستاد می‌شوند که خود تضمین کننده ثبات سیاسی آن کشور محسوب می‌شود.

عبدالودود پیمان افزود: تا زمانی که دست‌های خارجی یک دولت و ملت را از هم جدا نکند، مردم هیچگاه دست به اعمالی در برابر دولت نخواهد زد.

پیمان در پایان سخنان خود خاطر نشان ساخت: اکنون دست‌های خارجی و نامرئی برای جداسازی دولت و ملت در ایران به صورت قاطعانه فعالیت دارد، اما تاکنون به دلائل همچون مدیریت مدبرانه رهبران آن کشور و شعور سیاسی ایرانی‌ها این دست‌های شیطانی پیروز نشده‌اند و به نظر می‌رسد که هیچ گاه پیروز نیز نخواهد شد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.