قدس آنلاین یزد - نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس عرفان و معنویت بود و علی رغم همه توطئه هایی که وجود داشته این انقلاب در سرتاسر دنیا گسترش یافته است.

انقلاب اسلامی ایران بر اساس عرفان و معنویت بود

به گزارش قدس آنلاین از یزد، محمدصالح جوکار در جمع اهالی مردم محله کوچه بیوک یزد اظهارداشت : امروز در اکثر کشورهای جهان بیداری اسلامی به وجود آمده و ثمره این انقلاب در کشورهای مظلوم بروز کرده است.

وی افزود: تمام دسیسه ها و توطئه هایی که در منطقه ما انجام می شود در سایه مدیریت آمریکا است و بخشی از آن به آل سعود و بخش دیگر نیز به گروه های تکفیری واگذا شده و امروز حکومت آل سعود مظهر و نماد اسلام آمریکایی است.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از کشورهای خاورمیانه محل پرورش داعش شده است و مسلمانان و کشورای اسلامی باید همبستگی خود را حفظ کرده و از تفرقه دوری کنند.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته جوان گفت: جوانان ما شعار و تعریف نمی خواهند و باید عمل شود و همین جوانان بودند که در هشت سال دفاع مقدس آن ارزش های انقلابی و اسلامی را خلق کردند.

وی افزود: امروز جوانان ما در عرصه های مختلف علمی موفق به تجربیات و پیشرفت های زیادی شدند و در بحث فناوری های علمی و بویژه هسته ای شاهد پیشرفت های زیادی هستیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه گاها فقط شعار می دهیم و صاحبان قدرت که بانک ها هستند جوانان را حمایت نمی کنند و جوان مبتکر و خلاق که طرح های زیادی دارد متاسفانه مورد حمایت قرار نمی گیرد در حالی که میلیارد ها تومان به اشخاصی می دهند که هیچ ضمانتی برای بازگشت آنها نیست و اگر بانک ها را تحت کنترل بگیریم بسیاری از مشکلات در جامعه وجود نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت : محله کوچه بیوک از محلات قدیمی یزد است و همواره مردم متدین این منطقه زبانزد بودند و در انقلاب و بویژه دفاع مقدس سرآمد هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این محله بزرگ سالن ورزشی وجود ندارد که باعث تاسف است و تا هنگامی که فضای ورزشی فراهم نشود جوانان به سمت فضاهای کاذب هدایت می شوند و باید سعی کنیم فضاهای ورزشی و فرهنگی را بویژه در محلات قدیمی شهر برپا کنیم.

جوکار در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه هزینه انشعاب فاضلاب از مردم گرفته شده اما نسبت به ایجاد انشعاب اقدام نشده اظهارداشت : مشکل فاضلاب دغدغه بیشتر مناطق یزد است و آبفا ، پولی را بابت انشعاب فاضلاب گرفته اما نسبت به احداث تاسیسات اقدام نکرده است.

وی افزود: در حال حاضر کمتر از 35 درصد شهر یزد شبکه فاضلاب دارد و نامه نگاری ها یی با وزیر داشتیم و اگر راهکارهای مطرح شده اجرا شود بخشی از مشکلات حل خواهد شد و حق مردم است ،اکنون که حق انشعاب از آنها گرفته شده فاضلاب هم وصل شود.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد در پاسخ به سوالی در مورد دلیل سکوت نمایندگان در برابر فسادهای مالی گفت: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی نظارت است و البته این نظارت کلی است و هر دستگاهی برای خود واحد نظارتی دارد و دیگر ارگان های نظارتی و بازرسی کل کشور نسبت به نظارت بر عملکرد دستگا هها اقدام می کند

جوکارخاطرنشان ساخت: در سایه ویژه خواری و رانت فساد به وجود می آید و متاسفانه در سایه باند و باند بازی و برخی سیاسی کاری ها صورت می گیرد. وی ضمن اعلام اینکه در نشست و سفر جهانگیری معاون اول رییس جمهور به یزد(به عنوان دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور) نیز این موارد را برای پیگیری مطرح کرده، افزود: دو معدن بزرگ در یزد مستقر است که بیش از دوهزار میلیارد تومان به استان و به دولت بدهی دارد و بنده چند جا شکایت کردم و به دولت هم نوشتیم و در استان یزد نیز سازمان بازرسی پیگیری کرده ولی متاسفانه برخی مسئولان حمایت می کنند .

نماینده یزد در مجلس خاطرنشان ساخت : وقتی در تراز مالی این شرکت معدنی در سال 92 مبلغ 800 میلیارد تومان به عنوان بدهی به دولت و استان یزد مشخص شده و آنها این پول را پرداخت نکرده اند باید بررسی شود این پول کجا رفته است و اینکه در صورتحساب خود آورده اند ولی معلوم نیست پول به کجا رفته باید توسط ارگان ها و نهادهای نظارتی بررسی و پیگیری شود.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفـت: در تبصره قانون بودجه در سال 93 همین شرکت معدنی موظف شده حقوق دولتی را بدهد اما تاکنون یک ریال پرداخت نکرده است و شکایت هم شده و در مجلس از وزیر صنعت و معدن سوال کردیم و تمم مکاتبات و پیگیری ها موجود است اما تاکنون سهم استان یزد و بدهی دولت پرداخت نشده است.

جوکارافزود: متاسفانه هنوز مدیر امور مالیاتی یزد حمایت نیز می کند و رییس سازمان مالیات اگر مغازه ای دارای بدهی مالیاتی هر چند کم باشد درب مغازه او را پلمپ می کند اما با شرکتی که هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد هیچ برخوردی نشده و آزاد است و اگر قانون درست اجرا شود فساد ایجاد نمی شود و درقانون بودجه نیز سهم استان یزد کاملا مشخص است اما برخی مسئولان به جای پیگیری و احقاق حقوق بیت المال و مردم از متخلفان حمایت می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد نحوه قطع سوخت و یارانه ها گفت: در یارانه ها باید با تدبیر عمل شود و قانون همه چیز را مشخص کرده ودر مورد گران کردن سوخت نیز دولت پیشنهاد خود را به مجلس داد و نمایندگان مجلس تصویب کردند و نحوه اجرا به عهده دولت گذاشته شده که آنها 60 لیتر بنزین مردم را قطع کردند.

وی ادامه داد: در این رابطه باید تدبیر لازم صورت گیرد و شما باید سراغ پورشه سواران بروید و کسی که با خودوری مدل پایین خود امرار معاش می کند و یا قطع سوخت مستضعفین و موتورسیکلت سواران، عدالت نیست و عدالت یعنی اینکه بودجه بیت المال به ذی نفعان برسد و قشر بالای جامعه که ماهانه 500 میلیون تومان درآمد دارد یارانه برای چه می خواهد و باید یارانه ها به افراد کم درآمد پرداخت شود و اگر تدبیر نشود این مشکلات به وجود می آید و چون نحوه اجرا بر عهده دولت گذاشته شده مجلس نمی تواند کاری انجام دهد و برخی گرانی ها که مورد گلایه مردم واقع شده توجیه ناپذیر و غیرقابل قبول است و باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

شهردار منطقه یک یزد نیز در این نشست گفت: در سال های گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه روکش آسفالت در سطح معابر اصلی و بافت قدیم کوچه بیوک صورت گرفته اما برخی کوچه ها که مشکل عقب نشینی دارند امکان اجرا وجود نداشت که در سال جاری با مصوبه شورای شهر و پیگیری مسئولان محله امکان پذیر است.

سیدابوالفضل کشفی افزود: امیدواریم مردم محله و ریش سفیدان کمک کنند تا گذر 18 متری کوچه بیوک تعیین تکلیف شود و آمادگی داریم نسبت به خرید کارشناسی زمین های در طول مسیر اقدام کنیم.

وی ادامه داد: این گذر 18 متری برای 20 سال پیش است که در این مدت 7500 متر آزادسازی صورت گرفته و مقدار 4500 متر آن مربوط به 5 سالی است که بنده در خدمت مردم منطقه یک شهرداری یزد هستم و کل این گذر 17 هزار مترمربع است.

کشفی افزود: اگر مردم کمک کنند و این گذر اجرا شود زمین های اطراف آن نیز ارزش افزوده زیادی خواهد داشت و راه برای مردم باز می شود و هر ساله از جمله امسال یک میلیارد تومان از طرف شورای اسلامی شهر مصوب شده که در این طرح هزینه شود ولی اگر مردم همکاری نکنند این بودجه نیز جذب نخواهد شد.

وی ادامه داد: برای پارکینگ درون محله ای کد اعتباری داریم و اگر منزلی معرفی شود نسبت به احداث پارکینگ اقدام خواهد شد و برای کوچه شهید بکایی محله پشت باغ ، زمینی به قیمت 200 میلیون تومان جهت پارکینگ تملک شد و مبلغ 500 میلیون تومان دیگر بوجه این قسمت باقی مانده و اگر زمینی توسط مردم معرفی شود نسبت به خرید آن و احداث پارکینگ درون محله ای اقدام خواهد شد.

شهردار منطقه یک یزد گفت: در رابطه با احداث پل هوایی نیز در بلوار های سطح شهر 35 پل مصوب شده که پل بلوار 22 بهمن در اولویت 23 است و نسبت به احداث پل هوایی مکانیزه اقدام خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم گفت: برای مکان ورزشی باید اداره کل ورزش و جوانان اقدام کند و درباره بلوار 18 متری کوچه بیوک نیز در سال جاری بیش از یک میلیارد تومان بودجه برای آن مصوب شده و لی اگر مردم کمک نکنند هیچ اقدامی انجام نخواهد شد .

حجت الاسلام عباس زارع گاریزی افزود: برخی از پلاک های قرار گرفته در خیابان 18 متری کوچه بیوک همکاری لازم با شهرداری ندارند که عملا این طرح با بن بست مواجه شده و در صورتی که ریش سفیدان و بزرگان محلی همکاری لازم را داشته باشند شهرداری و شورای شهر نیز کمال همکاری را خواهند داشت تا هر چه زودتر این پروژه به سرانجام برسد.

سیدمحمدرضا مدرسی عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم گفت: در رابطه با درخواست مردم کوچه بیوک برای احداث کتابخانه باید مردم به نهاد کتابخانه ها مراجعه کنند و برای سال 94 مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان به نهاد کتابخانه ها پرداخت خواهد شد و در خصوص احداث پل هوایی نیز کلیات آن به تصویب رسیده و بصورت مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم تصریح کرد: در مورد پارک های درون محله ای با توجه به مصوبه شورای شهر یزد در صورتی که مردم هریک از باغهای داخل محله خود را که دارای سند ملکی است به شهرداری معرفی کنند با قیمت کارشناسی خریداری شده و نسبت به احداث پارک درون محله ای اقدام خواهد شد.

مهدی کاشفی زاده افزود: فعالیت شهرداری در سطح شهر و موفقیت این فعالیت ها در گرو همکاری هر چه بیشتر مردم است و تا هنگامی که این همکاری صورت نگیرد فعالیت های انجام شده به کندی پیش رفته و با مشکل مواجه خواهد شد. وی تصریح کرد: از اهالی محله کوچه بیوک استدعا داریم همکاری لازم را برای ترغیب مالکان زمین های باقیمانده در طول مسیر خیابان 18 متری کوچه بیوک اقدامات لازم را انجام داده تا این گره نیز گشوده شود و متاسفانه بودجه ای که هر ساله برای این طرح مصوب می شود جذب نشده است.

هدایت شرف الدینی نماینده ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: محله کوچه بیوک یکی از محلاتی است که هیچ گونه امکانات ورزشی در آن وجود ندارد و با توجه به تعدادزیادی از پروژه های ناتمام ورزشی در استان یزد امکان ساخت پروژه جدید نیست اما اگر زمینی با سند به ورزش و جوانان داده شود نسبت به ساخت سالن در بودجه سال 95 اقدام خواهد شد.همچنین با توجه به وقفی بودن زمینی که در حال حاضر مورد استفاده ورزشی جوانان این محله است، امکان هیچ گونه سرمایه گذاری دولتی در آن وجود ندارد.

در پایان این نشست حمید علمدار و جلال امرالهی به عنوان نمایندگان مردم محله کوچه بیوک جهت پیگیری مصوبات این نشست انتخاب شدند و تعدادی از اهالی درخواست های خود را از جمله احداث ورزشگاه، احداث پارک و فضای سبز، احداث پارکینگ درون محله ای، تکمیل نمودن لوله کشی فاضلاب، تکمیل پل بلوار 22 بهمن به طرف گلزار شهدا، احداث پارک مخصوص بانوان، حصارکشی خانه های مخروبی قدیمی و با غ های بلاتکلیف و... را مطرح نمودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.