هنرمند نقاشی چهره امام خمینی (ره) گفت: نقاشی از چهره شخصیت ها باید با توجه به شناخت عمیق از این افراد باشد، کشیدن تصویر امام (ره) به عنوان یک چهره روحانی و سیاسی برایم بسیار جذاب بود.

 نقاش پرتره امام (ره) از خاطرات خود می گوید

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، با اشاره به ویژگی نقاشی از چهره حضرت امام (ره) افزود: نقاشی از چهره شخصیت ها نیازمند شناخت عمیق از این افراد است و امام خمینی(ره) با توجه به وجود یک سری ابعاد شخصیتی خاص و جنبه روحانیتی و اقتدار سیاسی که در چهره داشتند، با شناخت همه اینها می شد تصویر بهتری از ایشان کشید.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) ویژگی ها و خصایص اخلاقی و رفتاری مختلفی داشتند که می توان با زبان هنر بیان کرد.

وی اضافه کرد: توجه و ارتباط با مردم از خصلت های بارز امام (ره) بود و ایشان همیشه در همه امور، به نظر و رای مردم ارزش می گذاشت.

طاهری اظهار داشت: با خلوص، عرفان و تواضعی که ایشان داشت، می توان گفت در چهره شان ابعاد مختلف شخصیتی جمع بود؛ که هم می شد قدرت، صلابت و اقتدار یک شخصیت سیاسی را در آن دید و هم مردم دوستی، تواضع، فروتنی، جمال و جلال را مشاهده کرد.

وی گفت: شخصیت‎های مذهبی، علمی و فرهنگی بسیاری را نقاشی کردم، اما تصویر امام خمینی(ره) به عنوان یک چهره روحانی و در عین حال سیاسی، برایم بسیار جذاب بود.

طاهری افزود: در طول تاریخ همواره هنر به ثبت شخصیت های برجسته و اثرگذار در دوران های مختلف پرداخته است. به عنوان مثال بسیاری از هنرمندان بزرگ، شاعران، نویسندگان و مجسمه سازان، چهره انسان های شاخص را تصویر کرده اند و یا در باب او به تولید مکتوبات و اشعار پرداخته اند.

وی گفت: شخصیت برجسته و تاریخی امام خمینی (ره) به عنوان یک فرد مذهبی و سیاسی نه تنها برای ما ایرانیان بلکه برای همه آزادی خواهان و عدالت خواهان جهان شخصیتی برجسته و قابل اهمیت است؛ چرا که ایشان تاثیرات عمیقی روی تحولات سیاسی تاریخی جهان ایجاد کردند و طبیعتا پرداختن به چنین فردی به عنوان سوژه نقاشی اهمیت بسیار زیادی دارد.

غلامعلی طاهری متولد ۱۳۳۵فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. دبیری نمایشگا ه ها و جشنواره های متعدد نقاشی را برعهده داشته است. وی تاکنون پرتره های بسیاری از چهره حضرت امام (ره) به تصویر کشیده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.