۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 287213

وزرات دادگستری آمریکا با ادامه تحقیقات و بازپرسی دست راست سپ بلاتر را دستگیر کرد.

دست راست رئیس فیفا هم بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس، با ادامه تحقیقات درباره فساد در فیفا، دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا به ژروم والکه، دبیر کل فدراسیون جهانی فوتبال،‌ فیفا که به مثابه دست راست سپ بلاتر رئیس فیفا است رسیدند و دستور بازداشتش را صادر کردند.

او متهم است که در سال 2008، 10 میلیون دلار به حساب جک وارنر، معاون سابق فیفا واریز کرد. پرداخت این مبلغ بخش کلیدی کیفرخواست صادر شده برای وارنر است که به گرفتن رشوه در ازای کمک به آفریقای جنوبی برای میزبانی جام جهانی 2010 متهم شد.

متهم دیگر پرونده فساد در فیفا، ریکاردو تکسریا رئیس سابق فدراسیون فوتبال برزیل است که با اتهام پولشویی و فرار از پرداخت مالیات روبرو ست. او در سال 2012 از مقامش استعفا داده بود. جانشین او خوزه ماریا مارن در میان دستگیر شدگان هفته گذشته در زوریخ سوئیس دیده می‌شود.

همچنین نیکولاس لیوز، رئیس سابق کونمبول از افراد متهم به فساد است. او که 86 سال دارد اکنون بخاطر بیماری در بیمارستانی در پاراگوئه بستری است و مقامات این کشور گفته‌اند که درخواستی از آمریکا برای بازداشت و بازگرداندن او به آمریکا را دریافت کرده‌اند.

از سوی دیگر انریکه سانس دبیر کل کونکاکاف، کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و منطقه کارائیب به دلیل سوءظن به دست داشتن در فساد، از سوی کمیته اخلاقی فیفا از مقام خود کنار گذاشته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.