معاون وزیر خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا کمک ها و امکانات بشردوستانه خود را در اختیار برنامه گسترده و منظم صلیب سرخ جهانی قرار دهد.

امیرعبداللهیان: آماده‌ایم کمک‌ها و امکانات بشردوستانه خود را برای مردم یمن در اختیار صلیب سرخ قرار دهیم

به گزارش فارس، در راستای تقویت همکاری های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران با کمیته بین المللی صلیب سرخ و به منظور فراهم کردن ارسال امکانات بشردوستانه ایران دربخشهای دارویی ، پزشکی و تجهیزات بیمارستانی سدریک شوایتز رئیس دفترصلیب سرخ جهانی در یمن با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

در این ملاقات سدریک شوایتز ضمن ارائه گزارشی از آخرین فعالیت های صلیب سرخ جهانی در یمن بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه در ارسال کمک های بشردوستانه از طریق دفاتر صلیب سرخ در صلاله و جیبوتی تاکید کرد.
امیرعبداللهیان نیز با مهم دانستن نقش صلیب سرخ در امر کمک رسانی به مردم مظلوم و بی دفاع یمن بر ضرورت رساندن هرچه سریعتر محموله های غذایی ودارویی به این کشور تاکید کرد و اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا کمک ها و امکانات بشردوستانه خود را در اختیار برنامه گسترده و منظم صلیب سرخ جهانی قرار دهد
معاون وزیر امور خارجه افزود: غیرقابل قبول است که مجروحان یمنی بویژه کودکان و زنان از حق دسترسی به کمک های دارویی و پزشکی به علت تداوم محاصره ظالمانه دریایی و هوایی محروم باشند و امکان انتقال آنها به خارج ازیمن جهت مداوا نباشد .
در این ملاقات آخرین روند تسهیل ارسال کمک های دارویی و پزشکی ایران به یمن و ضرورت ارسال مساعدت های پزشکی جهت مداوای فوری مجروحان مورد مذاکره قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.