رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم وجود مطهر ائمه‌اطهار(ع) را واسطه فیض الهی دانست و گفت: کمال نهایی عالم با ظهور امام عصر(عج) محقق می‌شود.

 کمال نهایی عالم با ظهور امام عصر(عج) محقق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدمهدی میر‌باقری در نشست بزم اندیشه که با حضور نخبگان و فعالان فرهنگی شهر مشهد برگزار شد، با موضوع «مکتب اهل بیت(علیه‌السلام)؛ انسان ساز و تمدن ساز» به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه تمامی کمال‌ها از سوی عالم غیب است، عنوان کرد: در نگاه مکاتب الهی آنچه در کمال انسان و عالم محقق می‌شود، ظهور غیب و عالم پنهان است.

وی با اشاره به ایام الله عنوان کرد: در واقع دوره ظهور، رجعت و قیامت جزء ایام الله است.

به گفته این محقق و پژوهشگر دینی، به واسطه ظهور امام معصوم(ع) زمین و قلب‌های انسان‌ها زنده می‌ شود و دین الهی احیا می گردد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین میرباقری در ادامه اظهار داشت: در عرصه حیات اجتماعی تشکیل جامعه موحد و پرستش اجتماعی به واسطه امام معصوم(علیه‌السلام) است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آنچه که انسان را به سمت پرستش می‌کشاند، پرستش است و در این بین انسان بر اساس قدرت انتخاب می‌تواند پرستش شیطان یا پرستش الهی را انتخاب کند.

به گفته رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، جامعه پردازی و تمدن سازی حول محور پرستش است و این پرستش می‌تواند الهی یا غیر الهی باشد.

وی با بیان اینکه امام معصوم(علیه‌السلام) به عنوان محور پرستش و تأمین کننده نیازهای فردی و اجتماعی است، اذعان داشت: اگر حیات اجتماعی تجلی روح امام(علیه‌السلام) باشد، جامعه با همفکری، همدلی و همکاری می‌تواند نیازهاش را حول محور امام معصوم(علیه‌السلام) برطرف کند.

 

سقیفه؛ حجاب امامت و ولایت

 حجت الاسلام و المسلمین میرباقری از جریان سقیفه به عنوان حجاب امامت یاد کرد و افزود: حقیقت به واسطه امام (علیه‌السلام) در فرد و جامعه جاری می‌شود اما در سقیفه امامت و ولایت به حجاب برده شد.

این کارشناسی مذهبی، امام معصوم(علیه‌السلام) را به بارانی تشبیه کرد که باعث احیای قلوب انسان ها می‌شود و گفت: وجود مطهر ائمه اطهار(علیه‌السلام) واسطه فیض الهی و محور قرب انسان و همه کائنات می‌باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: سیر در توحید و مقامات توحیدی و شناخت خداوند تنها به واسطه امام معصوم(ع) امکان پذیر است و کمال نهایی عالم با ظهور امام عصر(عج) محقق می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی،یادآور می‌شود؛ سلسله نشست‌های «بزم اندیشه» به منظور آگاه‌سازی نسل جوان با موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روز، از طریق دسترسی مستقیم به اساتید و صاحبنظران تراز اول ملی به همراه پرسش و پاسخ حضوری هر هفته در موسسه جوانان آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.