با وجود اینکه جنبش انصار الله هرگونه گفت‌وگو با مقامات آمریکایی در عمان را رد کرد، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، دیپلمات‌های ارشد آمریکایی هفته گذشته با نمایندگان انصارالله در پایتخت عمان دیدار کردند.

واشنگتن:با انصار الله در عمان دیدار کردیم/ انصارالله: دیداری صورت نگرفته است

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ماری هارف» وزارت خارجه آمریکا، عصر دیروز در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد دیپلمات‌های ارشد آمریکایی، هفته گذشته یک دیدار با نمایندگان گروه الحوثی برگزار کردند.

به گفته این سخنگو، دیدار هیئت آمریکایی با هیئت انصارالله در «مسقط» پایتخت عمان برگزار شد و آزادی گروگان‌های آمریکایی در یمن و راهکار سیاسی بحران یمن از محورهای این دیدار بود.

وزارت خارجه آمریکا، عصر دوشنبه از آزادی «کیسی کومبز» روزنامه‌نگار آمریکایی بازداشت شدن در یمن خبر داد و اعلام کرد کومبز اکنون در عمان است و وی در سلامتی کامل بسر می برد.

ماری هارف افزود: «این نشست‌ها به طور کلی بخشی از مشارکت گسترده آمریکا با عناصری در طیف‌های سیاسی یمن است و ما از این نشست‌ها برای تثبیت دیدگاه‌مان بهره می‌بریم مبنی بر اینکه راه‌حل بحران یمن سیاسی است و همه طرف‌ها از جمله الحوثی‌ها باید برای مشارکت در روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل، متعهد باشند.»

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن با اشاره به اینکه این جنبش از تلاش‌های سازمان ملل برای برگزاری گفت‌وگوهای «یمنی ـ  یمنی»  در ژنو و بدون پیش شرط حمایت می‌کند گفت که در عمان هیچ دیداری با آمریکایی‌ها صورت نگرفته است.

«ضیف‌الله شامی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه مشورت‌ها در مسقط با درخواست عمان صورت گرفته، گفت که در مسقط هیچ دیداری با آمریکایی‌ها صورت نگرفته است.

با وجود اینکه جنبش انصارالله رسما مذاکره با آمریکا را تایید نکرده است ولی تحلیلگران در اشاره به احتمال چنین مذاکراتی، معتقدند که این مذاکرات که بنا به درخواست واشنگتن صورت می‌گیرد، پیروزی بزرگ دیپلماسی برای حوثی‌ها و شکستی برای دشمنان آن به‌ویژه عربستان سعودی است؛ چرا که آمریکا این گفت‌وگوها را پس از فشارهای گسترده سیاسی و برخوردهای تحریمی علیه انصار الله و همپیمان آن انجام می‌دهد. آمریکا در امتداد همبستگی با همپیمان سعودی خود، با توسل شدن به این تحریم و فشارها امیدوار بود پیشروی‌های نظامی انصار الله در یمن را متوقف کند ولی این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدارا IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 2
    سلام زمان جنگ هم ايران با امريكا ملاقات كرد حالا هم مصلحت اينه اما فرهنگ قبول و پذيرش باعث شد كه ظريف با جان قدم بزنه و پخش بشه اين نشانه رشد فرهنگ ماست . حالا هم انصار ملاقات مي كنه ولي فرهنگ يمن رشد نكرد . چرا همسايه ها دچار مشكل شدند بدليل فقط غرهنگ پائين است . اما ما و چندكشورديگر با داشتن مشكلات بسيار زياد سر پاه هستيم چون زمان خود استرا... فكر را عوض مي كنيم ما ايراني هستيم و بايد اصل را جمهوريت قرار بديم.