حال و هوای حسینیه جماران یک روز مانده تا آغاز بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تماشایی است، این روزها عاشقان امام روح الله(ره) برای تجدید میثاقی دوباره با آن وجود عرفانی و ربانی راهی این مکان مقدس شده اند تا جایگاه آسمانی ترین خورشید را زیارتی دوباره کنند.

جماران جایگاه آسمانی ترین خورشید یک روز مانده تا آغاز مراسم بزرگداشت امام(ره)

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، همزمان با روز نیمه شعبان سالروز میلاد با سعادت قطب عالم امکان حضرت ولی عصر(عج) بیت نورانی و حسینه مقدس جماران با حضور عاشقان و پیروان امام خمینی(ره) حال و هوایی زیبا و معنوی پیدا کرده است .

در این روز فرخنده و با شکوه و یک روز مانده به آغاز رسمی مراسم بزرگداشت امام (ره) این محل مقدس و تاریخی میعادگاه عاشقان ولایت و امامت است، محل ابراز عشق و شیفتگی به انقلاب است، محلی که از روزها پیش پذیرای عاشقان حضرت امام سید روح الله مصطفوی خمینی (رضوان الله تعالی علیه) بود ، مکانی که بسیاری از زایران را که مشتاقانه به دیدار دوباره و زیارت پیشوای خود آمده اند در خود جای داده و از آنان به بهترین شکل ممکن میزبانی کرده است.

حسینه جماران در چند روز اخیر حال و هوای دیگری داشت و با فرارسیدن ایام بزرگداشت خمینی بت شکن آن عزیز سفر کرده، بسیاری از عاشقان و پیروان امام روح الله (ره) از عموم صنوف و طبقات شریف ملت،علما، فضلای اعلام، فرهیختگان فرهنگی و دانشگاهی، خانواده های معظم و معزز شهیدان، آزادگان و ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، نیروهای نظامی و انتظامی و جوانان پرشور و متعهد از اقصی نقاط کشور به این مکان آمده اند تا برای گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت امام شجاع و کفر ستیز خود تجدید میثاقی دوباره کنند.

عاشقان امام خمینی(ره) که در روز نیمه شعبان سالروز تولد یگانه منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی(عج) به صورت گروهی یا انفرادی به حسینه جماران می آیند، در ورودی خیابان شهیدحسنی کیا از سوی غرفه های پردیس فرهنگی وابسته به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران پذیرایی فرهنگی می شوند.

آنان هنگام ورود به این خیابان از خدمات متنوع فرهنگی و اجتماعی ارایه شده از سوی این غرفه ها بهره مند شده و از غرفه های خانه های سلامت (تست فشار و قند خون)، مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی(گردشگری)، آموزش های شهروندی، مسابقه نقاشی و جمله سازی با موضوع امام (ره)، شمسه آئینی، مشاوره مذهبی(ویژه خواهران)، عفاف و حجاب و زندگی به سبک روح الله بازدید می کنند.

در این روزها مسوولان غرفه های یادشده با توزیع ویژه نامه سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی(پیام روح الله)، سیره آفتاب گوشه های از زندگی امام خمینی(ره) و کتاب های سلوک عرفانی امام خمینی(ره)، مهدویت از منظر امام خمینی(ره)، ویژه نامه اعتدال و تعامل در سیاست خارجی (مردی که جهان را تازه می خواست) و مستند چند رسانه ای جماران از پیروان حضرت روح الله(ره) پذیرایی فکری و معنوی می کنند.

توزیع و پخش تصاویری و پوسترهای از امام خمینی(ره) با عناوینی از جمله 'انتظار فرج از نیمه خرداد کشم'، 'الاماخمینی(رحمه الله علیه)انتم منصورن لان الاسلام یدعمکم' و 'IMAM KHOMEINI: You are victorious Because IsLam supports You' از دیگر برنامه های این غرفه های فرهنگی به عاشقان امام خمینی(ره) هنگام بازدید از جماران این محله قدیمی در شمال تهران است.

با توجه به اینکه ایام مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام (ره) با اعیاد مبارک شعبان بویژه ولادت با سعادت ولی عصر(عج) مقارن شده، فردا چهاردهم خرداد مراسم بزرگداشت و پاسداشت مقام والای امام خمینی(ره) با حضور عاشقان ایشان در حرم مطهر امام راحل برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.