قدس آنلاین- تبریز: رئیس قوه مقننه بر لزوم مردمی شدن اقتصاد در کشور تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی تنها کلید توسعه کشور است.

اقتصاد مقاومتی تنها کلید توسعه کشور است/ لزوم مردمی شدن اقتصاد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز به شهر تبریز استان آذربایجان شرقی سفر کرده، دقایقی پیش در جلسه مشترک با امام جمعه، استاندار و نمایندگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در شرایط کنونی مردمی شدن اقتصاد کلید توسعه کشور است که این موضوع بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در شرایط کنونی که حجم بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام در کشور وجود دارد، باید برنامه‌ریزی مناسبی برای واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی صورت گیرد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر در بودجه سال 94 اعتباراتی با اذن رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده که این موضوع باید در استان‌ها هر چه سریعتر اجرایی شود.

در این جلسه همچنین آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه آذربایجان شرقی در رابطه با وضعیت حوزه تولید در این استان گفت: وضعیت تولید در این منطقه بد نیست اما تا جایگاه ایده‌آل راه بسیاری است، از این رو امیدوارم با نظارت مجلس و تصویب قوانین مناسب از بخش تولید حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه صادرات غیر نفتی استان آذربایجان شرقی بسیا مطلوب است، گفت: امیدوارم با تدابیر مجلس و دولت مسائل و مشکلات کشور حل شود.

در این جلسه همچنین جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان علیرغم موقعیت جغرافیایی جزو امن ترین استان‌های کشور بوده که این موضوع تنها با همدلی مسئولان و مردم محقق شده است.

وی بر لزوم واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: متاسفانه تنها 12 درصد از وعده‌های دولت دهم تاکنون محقق شده و 88 درصد از پروژه‌ها محقق نشده‌اند، از طرفی دیگر برای توسعه پروژه‌های استانی باید اختیارات بیشتری به استانداری‌ها داده شود.

جبارزاده با اعلام اینکه متاسفانه بیش از 50 درصد صنایع استان با ابطال پروانه روبرو شده‌اند، تصریح کرد: براساس آمارها از 10 هزار واحد صنعتی استان حدود 5 هزار واحد به صورت کامل تاسیس شده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه در سال 93 استان آذربایجان شرقی حدود 2 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته که این ظرفیت می‌تواند با برنامه‌ریزی به چند برابر برسد./

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.