معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو بر این باور است که درخواست از ایران برای دسترسی به تاسیسات نظامی این کشور، غیرقانونی است. وی در عین حال افزود: مقررات دسترسی منحصربه‌فرد و صرفا برای حصول اعتماد درباره صلح‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای ایران است.

موضع مبهم روسیه درباره بازدیدازمراکزنظامی ایران
صدا و سیما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس نوشت، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت ابعاد فنی مذاکرات هسته‌ای ایران که هنوز حل نشده قابل حل است اما حل آنها نیازمند راه‌حل سیاسی است.

وی گفت همه موانع حل‌نشدنی یک ماه پیش رفع شد و مسایل باقی‌مانده از نظر فنی دچار پیچیدگی است و باید از طریق سیاسی حل شود."

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: تهیه متن توافق هسته ای نهایی میان پنج به علاوه یک و ایران، به طور قابل ملاحظه ای درحال تکمیل است و بخشهای مورد اختلاف کمتر شده است.

ريابکوف گفت مسکو معتقد است درخواست دسترسی به همه تاسیسات نظامی غیرقانونی است.

وی گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند دسترسی تنظیم‌شده داشته باشد اما نباید این مساله تبدیل به سنتی در روابط بین‌الملل شود.

وی افزود مقررات دسترسی منحصربه‌فرد و صرفا برای حصول اعتماد درباره صلح‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای ایران است.

وی گفت: شماری از تاسیسات موجود در ایران ارتباطی با مساله هسته‌ای ندارد و سایر تاسیسات اگر مشکوک باشند می‌تواند به عنوان مولفه‌ای از طرح تازه‌ای برای بازدید از ایران تلقی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران مقتدر IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    مطمئنا با طناب روسیه نباید به داخل چاه رفت فرقی بین در خواست آمریکاوروسیه در بازدید از تاسیسات وپایگاههای نظامی ایران وجود ندارد آمریکا با قلدری بیان می کند اما روسیه به نرمی با رنگ و لعاب دلسوزانه بیان می کند .فرقی برای روسیه ندارد که امنیت ملی ما به مخاطره بیفتد یا نیفتد می خواهد هر چه زودتر این غائله تمام شود تا با امضا قردادهایی با ایران به نانی برسداما ما اینطور فکر نمی کنیم چه این مذاکرات به سرانجام برسد چه نرسددر منافع ملی ما نباید خدشه ای بوجود آید
  • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    شما مسولان هنوز درس نگرفته ایدکه هیچ وقت نباید به روسیه اعتمادکنید.روس هاهیچ وقت قابل اعتمادواطمینان نیستندوتنهاکاسبکارند.یک تارموی گندیده ی آمریکایی ها می ارزدبه تمام هیکل روس ها.پس فریب نخورید دیگه باباجان.
  • مردم IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    به امريكا تا حدودي ميشود اعتماد كرد اما به روسيه ابدأ يعني اينكه روسيه نامرده
  • محمد علی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    اگه تمام تاسیسات نظامی وهسته ای خود را با دست خود نابود کنیم خیلی صحیح وبهتر است از آنکه اجازه بازرسی ودیدن به دیگران را بدهیم، آن هم آمریکا باشد.و دانشمندان یک کشورهم ناموس آن مملکت میباشند هیچ مردی ناموس فروشی نمیکنه ،آن هم مرد شیعه باشد
  • حسام IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    روسیه شریک قابل اطمینانی برای ما نیست. ایران بواسطه همسایگی دو کشور همیشه دوست داشته که روابط عمیق و استراتزیکی با روسیه داشته باشه، ولی برخورد روسها با ایران همیشه کاسب مآبانه بوده.. حتی اخیرا یک اقدام مثبت تو بحث اس 300 انجام دادن، همه گفتیم شکر فصل جدیدی از روابط دوطرفه باز شده،این قضیه هم در هاله ای از ابهام دوباره موند...