رییس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم اینترنتی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان رضوی گفت: هشداری های پلیسی که به صورت جعلی در شبکه های اجتماعی مطرح می شود، مربوط به پلیس فتا نیست.

هشدارهای جعلی در شبکه های اجتماعی متعلق به پلیس فتا نیست

به گزارش قدس آنلاین سرهنگ علی اعتمادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پلیس فتا هیچگاه از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی نمی کند.

وی ماموریت پلیس فتا را ایجاد امنیت و رسیدگی به جرایم اینترنتی عنوان کرد و گفت: انعکاس اعمال مجرمانه به مبادی ذیربط در زمره وظایف این نهاد است.

وی با بیان اینکه فیلترینگ بر عهده پلیس فتا نیست اظهار کرد: تصور عمومی شکل گرفته در این ارتباط اشتباه است.

وی افزود: مواردی نیز که در باره فیلترینگ و هشدارهای پلیس فتا در شبکه های اجماعی مطرح می شود، کذب است.

وی همچنین نسبت به حفاظت از اطلاعات شخصی در گوشی های تلفن همراه و لپ تاپ هشدار داد.

سرهنگ اعتمادی خاطر نشان کرد: پلیس فتا متولی آموزش نیست اما با این حال برنامه های پیشگیری از وقوع جرایم اینترنتی را از طریق برگزاری دوره های آموزشی در مدارس، مساجد و نهادها در مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی دنبال می کند.

به گفته وی کلاهبرداریهای اینترنتی، جعل داده ها و عناوین، سرقت اطلاعات، تجاوز به حریم خصوصی اشخاص و گروهها، هک و نفوذ به سامانه های رایانه ای و اینترنتی، هرزه نگاری، جرائم اخلاقی و برخی جرائم سازمان یافته اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عناوین جرائم سایبری یا مجازی هستند که در محیط اینترنت و فضای سایبری رخ می دهند.
طی فعالیت پلیس فتا از سال 1389 تاکنون افزون بر 20 هزار پرونده جرم سایبری در کشور رسیدگی شده است.

هم اکنون افزون بر سه میلیون کاربر اینترنت در استان خراسان رضوی از فضای مجازی استفاده می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.