۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 290110

اگرچه چند روزی بیشتر تا پایان فصل بهار باقی نمانده اما بازار خودرو همچنان پاییزی و البته رکودی است. معاملات خودرو همچنان قفل است و راه رونق در پیش نگرفته است.

بازار خودرو در آخرین هفته‌های بهار

به گزارش خبرنگار مهر، فصل بهار هم در حال سپری شدن و فصل گرم تابستان از راه می‌رسد؛ اگرچه تابستان فصل رفت و آمد و آغاز دور جدیدی از سفرهای مردم است اما این بازار حداقل برای خرید و فروش‌های خودرو، چندان داغ و تابستانی نیست. حتی برخی می‌گویند که بازار خودرو از ابتدای امسال تاکنون، حتی حال و هوای جنب و جوش بهاری را نداشت و بلکه بیشتر بازاری شبیه پاییز و بدون رونق بود.

از سوی دیگر، خودروسازان براساس برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به شدت مشغول افزایش تیراژ تولید هستند و این امر سبب نشده که نه قیمت خودرو تغییری کند و نه بازار رونقی حاصل از افزایش تولید به خود بگیرد، بلکه بیشتر خودروسازان هستند که افزایش تولید را صرف پاسخگویی به تعهداتشان می‌کنند. بازار اما همچنان رکود را تجربه می‌کند و هر از گاهی صدای بوق خودرویی که به فروش رفته به گوش می‌‌رسد.

به هرحال، گویا بازار خودرو قصد ندارد به این زودی، از رکود خارج شده و راه رونق را در پیش گیرد در حالی که تابستان هم به نظر برای بازار خودرو، به خزان می‌گراید.

جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۸۷۵هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس، ۳۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۳ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲در بازار ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۳میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۹۵۰هزار تومان، رانا ۳۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۵۳ میلیون تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۳۰ میلیون تومان و سمند EF۷ نیز ۳۰میلیون و ۷۵ هزار تومان است. همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۲۴ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۸ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان، تیبا ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۶ میلیون تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۳ میلیون و ۷۵۰ تومان، کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۸ میلیون تومان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    19 0
    بازار خودرو تا آخر سال دیدنیه !!!!! فروش خودرو 14 تومانی 28 ملیون تومان برای جونهای بیکاری که همه سرمایه شون خرج دانشگاه کردن الان هم با درآمد یک و نیم ملیون ماهیانه فقط می تونن خرجهای روزمره رو بدن خودرو سازی هم چه انتظاری داره ؟ تا پایان سال شاید از هر 100 جوون دو تا پیدا بشه که باباشون براشون 28 بده براشون بخره خخخخخ
  • علی بدیهی IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    9 0
    یه ذره معرفت هم خوب چیزیه میلیون میلیون بالا رفته الان که بازار مرده و مردم دیگه این خودروسازان که دلالهای اصلیند را شناخته اند صد تومان صدتومان این خودروهای آشغال که حتی در آفریقا هم طرفدار ندارند را پایین می آورند . بابا مردم بیچاره از بس به خاطر این فرغونها عزیزانشان را از دست داده اند دیگه اینها را نمی خواند . یه ماشین رده پایین اروپایی که سی ساله خط تولیدشو کنار گذاشتند را چقدر کج و کوله می کنند موتور ماله پیکانه بدنش مال پژو گیربکسش ایکس چراغش تراکتور سپرش گاری هندی... . بابا کسی نیست اینها را جمع کنه چقدر جانبداری آخه چقدر پایمال حق مشتری چقدر خودخواهی. مگه روز حسابی نیست مگر پول چقدر واسه شما ارزش داره یه کارمند باید دو سال کار بکنه نخوره نپوشه یه گاری سایپا بخره وتازه مصیبتهاش شروع بشه
  • محمد IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    4 0
    این دوتا خودرو ساز مدیون این ملت هستن که 30 ساله دارن 3 تا ماشین تکراری و نا ایمن رو میخرن