قدس آنلاین- تبریز: قائم مقام استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به مزیت های کاشت گیاهان دارویی در تبریز گفت: این اقدام علاوه بر اثرگذاری در اقتصاد خانوار موجب شناساندن تنوع گیاهان موجود در منطقه نیز می شود.

شناساندن تنوع گیاهی منطقه با کاشت گیاهان دارویی در تبریز محقق می شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدتقی پاکزاد در آیین آغاز احداث باغ گیاهان دارویی و معطر تبریز اظهار داشت: ابعاد و مزیت های این حرکت به اندازه ای است که علاوه بر تاثیر در اقتصاد خانواده و ایجاد زیبایی در فضای سبز، تغییرات در فرهنگ عمومی مردم، فرهنگ واردات چمن را نیز کاهش می دهد.

 

وی با قدردانی از سازمان پارکها و فضای سبز تبریز و مرکز تحقیقات کشاورزی که این طرح را همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز کرده است، افزود: امیدواریم به برکت این ایام حرکت هایی از این دست ادامه دار باشد.

پاکزاد ادامه داد: نباید فراموش کنیم حرکت های دانش بنیان از این دست چه گستره ای دارند و می توانند در ابعاد مختلفی همچون تاثیرگذاری در اقتصاد خانوار ، در مدیریت شهری نیز اثر گذار باشند که باید این موضوع را به فال نیک گرفت.

قائم مقام استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه همدلی بین کلیه مجموعه های دولتی جهت آغاز پروژه های متنوع جای خوشحالی و سرور است، اظهار داشت:  از مهندس حسن زاده مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز قدردان هستیم که با دور اندیشی خود حرکتی مبتنی بر نگاه مدیریتی دانشی را در مجموعه خود دوام و شکل بخشیده اند.

پاکزاد افزود: هر چند برخی کشورهای پیشرفته از مدتها پیش حرکتی مثل کاشت گیاهان دارویی را آغاز کرده اند ولی اینکه در کشور اسلامی ایران، استان آذربایجان شرقی و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز به عنوان نخستین مجموعه هایی است که اقدام به چنین حرکتی نموده است جای خوشحالی دارد.

وی یکی از عمده مزیت های گیاهان دارویی را معطر بودن آنها عنوان کرده و گفت: تنوع خلقت در خدمت بشریت نمود بیشتری می یابد و راز ماندگاری تنها توسط مصنوعات ساخته شده به وسیله بشر نیست بلکه این موضوع که چطور می توان به وسیله گیاهان طبیعی و طبیعت ماندگاری را ثبت کرد، زیبایی خاصی دارد.

قائم مقام استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان همچنین تاکید کرد: به خودمان تبریک می گویم که در تبریز سازمان پارکها و فضای سبزی این چنین خلاقیتی وجود دارد و در راس آن شخصی مثل مهندس حسن زاده قرار دارند که مدیری بسیار دور اندیش و آینده نگر می باشند که این حرکت را در دوران مدیریتی خود آغاز کرده اند.

پاکزاد با ابراز خوشحالی از اینکه شاهد آغاز حرکتی مبتنی بر نوآوری در تبریز هستیم، خاطرنشان کرد: این حرکت در تاریخ ثبت می شود و تاریخ به نیکی از این رویداد یاد می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.