سرویس ورزش - امروز رقابت های نیمه نهایی و فینال لیگ برتر کشتی آزاد به صورت صبح(از ساعت 9) و بعد از ظهر(از ساعت 15) در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه «آزادی» برگزار می شود که ملی پوشان و نفرات شاخص کشتی ایران به همراه کشتی گیران سرشناس خارجی ، سرشاخ می شوند.

قهرمان کدام تیم خواهد بود ؛ «کشتی آزاد» به لنگرگاه آخر رسید


*نیمه نهایی نفس گیر
در مسابقه خونه به خونه بابل با تله کابین گنجنامه همدان دیدارهایی نظیر مصاف جمال میرزایی با میثم مصطفی جوکار یا نبرد محمدرضا آذرشکیب با سعید ابراهیمی بسیار تماشایی خواهد بود. ضمن این که باید شاهد حضور کشتی گیران سرشناسی مانند رضا یزدانی، مهدی تقوی یا عباس دباغی نیز باشیم، اما شاید دیدنی ترین مسابقه به وزن 74 کیلوگرم بین صادق گودرزی و ایربک فارنیف روس مربوط شود.
در دیگر دیدار نیمه نهایی بین موسسه ثامن الحجج(ع) سبزوار و شهرداری ملایر نیز نفرات عنوان داری به میدان خواهند رفت. نبرد حسن رحیمی و ولادیمیر خینچگاشویلی گرجستانی بدون شک حساس و دیدنی خواهد بود، اما نباید رویارویی دو کشتی گیر خارجی سرشناس یعنی عبدالسلام گادیسوف و گئورگی گوگشلیدزه را هم نادیده گرفت، چون برای این دو کشتی گیر یک مسابقه حیثیتی است، ضمن این که در 120 کیلوگرم نیز فردین معصومی برابر محسن بشینجی قرار می گیرد.
* کاوه: انگیزه زیادی برای قهرمانی داریم
مربی تیم کشتی ثامن الحجج درباره تغییرات در کادر فنی این تیم گفت: کشتی شرایط حساسی دارد و شاید اگر بخواهم صحبت کنم مثنوی هفتاد من شود و می توان با آن کتاب نوشت.
محسن کاوه همچنین درباره دیدار این تیم مقابل شهرداری ملایر در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد گفت: اردوی خوبی را چه در هفته قبل و چه در این هفته پشت سر گذاشتیم. بچه ها از همه نظر آماده هستند، باشگاه هم پشتیبانی خوبی دارد. دیدار سختی با ملایر داریم. حریف کشتی گیران خوبی دارد، ما هم انگیزه زیادی برای پیروزی در این دیدار و حضور در فینال داریم. هر 4 تیم شانس قهرمانی دارند و هر تیمی که بهتر باشد روی سکوی قهرمانی خواهد رفت؛ ما هم برای قهرمانی خیلی امیدواریم.
* محمدی: هر 4 تیم مدعی هستند
سرمربی تیم کشتی آزاد خونه به خونه بابل گفت: تیمی که در نیمه نهایی توان کمتری را صرف کند برای حضور در فینال آمادگی و قدرت بیشتری دارد.
غلامرضا محمدی، درباره دیدار مقابل نماینده همدان در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد عنوان کرد: هر 4 تیم مدعی هستند و کشتی گیران خوبی هم دارند. همدان هم تیم خوبی است و چهر ه های سرشناسی را در اختیار دارد.
وی ادامه داد: شرایط لیگ با مسابقات دوره ای متفاوت است و همین موضوع پیش بینی را سخت می کند. هر تیمی که کم تر اشتباه کند و بهتر از فرصت هایش استفاده کند پیروز میدان خواهد بود. امیدوارم مسابقات جذاب و دیدنی را شاهد باشیم؛ هم صبح و هم بعدازظهر.وی افزود: یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی هستیم. شرایط تیم ما خوب است و کشتی گیران خارجی مان را هم در اختیار داریم. همه چیز امروز روی تشک مبارزه مشخص خواهد شد. تمام کشتی گیران ما امروز روی باسکول خواهند رفت و ترکیب نهایی نیم ساعت قبل از مسابقه اعلام خواهد شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شهرداری تبریز2 - پرسپولیس 2؛ فرار پرسپولیس از شکست


آخرین بازی هفته بیستم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور بین 2 تیم پرسپولیس و شهرداری تبریز برگزار شد. این دیدار که در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار گردید، با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.
در این بازی و در دقیقه 12 با خطای معمارزاده روی بازیکن شهرداری تبریز داور نقطه پنالتی را نشان داد که سعید دقیقی این ضربه را به گل تبدیل کرد.
در ادامه باز این تیم شهرداری تبریز بود که با استفاده از اشتباه معمارزاده در دقیقه 27 توسط جعفر بذری به گل دوم رسید. بازیکنان پرسپولیس برای جبران این نتیجه حملاتی را انجام داده و در دقیقه 37 علیرضا محمد توانست دروازه شهرداری تبریز را باز کند. شاگردان مدیرروستا بعد از این گل 2 فرصت خیلی خوب را از دست دادند.
پرسپولیس در نیمه دوم برای تغییر نتیجه با 2 تعویض و ورود مهدوی کیا و هاشمیان به میدان آمد و توانست حملاتی را روی دروازه شهرداری تبریز ایجاد کند. در پی این حملات در دقیقه 61 علی کریمی با پاس مهدوی کیا گل تساوی را به ثمر رساند. مهدوی کیا در حالی پاس گل داد که بازوبند کاپیتانی را بر دست بسته بود و این بار بازوبند برای وی خوش یمن بود.
پرسپولیس با این تساوی 26 امتیازی شد و در رده هفتم جدول قرار گرفت و شهرداری تبریز نیز 24 امتیازی شد و در همان رده دوازدهم باقی ماند.
دنیزلی: شهرداری برای برد مستحق تر از ما بود
سرمربی پرسپولیس اعتقاد دارد شهرداری تبریز برای کسب 3 امتیاز مستحق تر از تیمش بوده است. مصطفی دنیزلی پس از تساوی 2 بر 2 پرسپولیس برابر شهرداری تبریز در نشست خبری گفت: این بازی نسبت به دیدار گذشته پرسپولیس متفاوت بود ولی مهم این بود که توانستیم بعد از خوردن 2 گل دوباره به بازی برگردیم. در نیمه دوم بازی بهتری را به نمایش گذاشتیم. بازی هایی که در تبریز انجام می شود، برای تیم های میهمان سخت است. من همیشه چه در خانه و چه در بیرون خانه از دیدارهایی که مساوی تمام می شود، ناراحت می شوم ولی با توجه به روند بازی نتیجه مساوی، بد نبود.
مدیرروستا: می توانستیم 3 امتیاز را بگیریم
سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز از نتیجه دیدار با پرسپولیس اظهار نارضایتی کرد و گفت: می توانستیم 3 امتیاز را بگیریم. علی اصغر مدیرروستا پس از تساوی 2 بر 2 مقابل پرسپولیس، گفت:2 نیمه متفاوت را شاهد بودیم. در شروع نیمه اول خوب کار کردیم. می توانستیم تعداد گل های خود را بیشتر کنیم و در نیمه دوم موقعیت های متعددی را از دست دادیم. آسیب دیدگی بازیکن مان روی کار دفاعی ما تأثیر گذاشت و از نظر بدنی هم دچار افت شده بودیم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آقا فیروز، 9 بازی و فقط 5 امتیاز!
کریمی فینال جام حذفی را می بیند؟


عرب- آمار فیروزکریمی در تیم شاهین بسیار تکان دهنده است. سرمربی پرحاشیه شاهین بوشهر طی 7 بازی اخیر همراه شاهین 2 امتیاز کسب کرده است و این آمار در9 بازی اخیر نیز بسیار اسفبار است.
او فقط 5 امتیاز با تیم شاهین کسب کرده که این وضعیت آینده او را در تیم شاهین به مخاطره خواهد انداخت. بزرگ ترین سؤالی که امروز میان اهالی فوتبال شکل گرفته این است؛آیا فیروز که آن همه جنجال پس از جذب کرارجاسم علیه باشگاه استقلال ایجاد کرد، آیا فینال جام حذفی را خواهد دید یا خیر؟
هفته بیستم لیگ برترنیز باردیگر نشان داد فیروز جز هیاهو و وعده های تو خالی دستاوردی برای شاهین همراه نداشته است. او فقط مصاحبه می کند و بی آنکه توجهی به شرایط کنونی تیمش داشته باشد درپی بردن بازی های رسانه ای است، درحالی که بازی درمیدان را به بدترین شکل ممکن باخته است. اوضاع شاهین از وقتی اسفبار شد که فیروز کریمی همه هوش و حواس خود را معطوف به جذب کرارجاسم، بازیکن عراقی سابق استقلال کرد. کریمی از این بازیکن چنان بتی ساخت که دیگر مردانش تا حد بازیکنانی معمولی نزول یافتند.
امروز وحید طالب لو دیگر یک دروازه بان متوسط هم درشاهین نیست! هادی شکوری فراموش کرده تا همین چند هفته پیش یکی از بهترین مدافعان لیگ بود. شاهین حتی آمار بهترین خط دفاع لیگ را هم از کف داده است و این شرایط بیش از همه فیروز کریمی را متهم به نا توانی می کند.
اوضاع شاهین تا قبل از ورود فیروز به بوشهر رو به راه تر از این بود که می بینیم. فیروز نیز با وعده های بزرگ به بوشهر رفت. او می گفت: «شاهین را به یکی از مدعیان لیگ برترتبدیل می کنم.» اما اکنون شاهین تا رده پانزدهم نزول یافته و هیچ بعید نیست یک یا دو باخت دیگر ازشاهین تیمی مدعی سقوط به دسته پایین تربسازد.
رئیس هیأت مؤسسین باشگاه شاهین آب پاکی را روی دست آقا فیرو ریخته است. آخرین مصاحبه این عضو تاثیر گذارباشگاه شاهین نشان ازسست شدن پایه های نیمکت شاهین دارد. او می گوید: «فیروزکریمی یکی دو بازی دیگر فرصت دارد تا به وضعیت نگران کننده شاهین سروسامان بدهد.»
البته این مصاحبه حرف دل گزی نیست! مدیران باشگاه شاهین تحت فشار شدید تماشاگران خود قرارگرفته اند که این گونه عرصه را برای فیروز تنگ و تنگ تر می کنند و گرنه برهیچ کس پوشیده نیست که دوستی گزی با فیروز باعث شد حمید درخشان به ناجوانمردانه ترین شکل ممکن از بوشهرطرد بشود.
تصمیم سختی برای میران باشگاه شاهین بود، اما آن ها به خواست هواداران خود پاسخ گفتند تا ضرب الاجلی برای فیروز تعیین بشود؛ البته کریمی بیدی نیست که با این بادها بلرزد! او می داند درفوتبال بی و حساب و کتاب ایران همچنان هواخواهان زیادی دارد و چنانچه از شاهین هم کنارگذاشته بشود تیم دیگر با او قرارداد خواهد بست؛ بنابراین فیروز همچنان برمدارقبلی حرکت خواهد کرد، یعنی بی توجهی به مشکلات شاهین و انجام مصاحبه های جنجالی درباره فینال جام حذفی و کرارجاسم!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سیاه جامگان امروز به میدان می رود؛ شکستی دیگر در کارنامه پیامی ها


رسایی فر: هفته دوم از دور برگشت رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور دیروز با انجام دیدارهایی در شهرهای مختلف آغاز شد. در یکی از این دیدارها ودر مشهد تیم بحران زده پیام در دیداری خانگی برابر میهمان خود تیم فوتبال داتیس لرستان تن به شکست داد تا شرایط سبزپوشان مشهدی همچنان به وضعیت قرمز نزدیک تر شود.
پیامی ها در حالی این بازی را واگذار کردند که ابتدا و در دقیقه 20 بازی با گل علی صادق زاده از حریف خود پیش افتادند اما با 2 گلی که در دقایق 45 و 58 وارد دروازه شان شد یک شکست دیگر در کارنامه شان ثبت شد. هرچند که اشتباهات کادر داوری و آفسایدی که بی جهت کمک داور این بازی گرفت دربه ثمر رسیدن گل دقیقه 90 آنها تأثیر مستقیم داشت.
پیام با نتیجه ای که دیروز به دست آورد با 7 امتیازی که تاکنون اندوخته رده سیزدهم جدول 14 تیمی گروهش را دراختیار دارد و با وضعیتی نه چندان مطلوب در نیم فصل دوم طی طریق می کند. شرایطی که اگر چاره ای برای بهبود آن اندیشیده نشود چه بسا به سقوط دیگری برای نماینده پر آوازه فوتبال خراسان بیانجامد!
اما در ادامه رقابت های هفته دوم لیگ دسته اول امروز تیم فوتبال سیاه جامگان دیگر نماینده خراسان در لیگ دسته دوم به مصاف تیم فوتبال نفت وگاز گچساران می رود دیداری که نتیجه گرفتن در آن برای سیاه جامگان از اهمیت بسزایی برخوردار است. سیاه جامگان در صورتی که بتوانند در بازی امروز به پیروزی دست پیدا کنند چند پله ای در جدول گروهشان صعود خواهند کرد و امیدوار به روزهای آینده باشند. سیاه جامگان هفته گذشته و در اولین هفته دور برگشت موفق شده بود تیم قدرتمند مقاومت تهران را شکست دهد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پایان هفته چهاردهم لیگ دسته یک فوتبال


هفته چهاردهم لیگ دسته یک فوتبال - جام آزادگان، عصر دیروز (دوشنبه) با انجام 3 دیدار به پایان رسید. در یکی از بازی ها ، شهرداری یاسوج که در خانه پذیرای پاس همدان بود، در نهایت موفق شد حریفش را با نتیجه 2 بر صفر شکست داده و با 19 امتیاز به جایگاه هفتم گروه «ب» صعود کند. پاس همدان نیز با این باخت، در رده پنجم قرار گرفت. هر 2 گل شهرداری یاسوج را در این بازی مجید نجاتی به ثمر رساند.
دیگر بازی بین 2 تیم سایپای قائم شهر و صنعت ساری برگزار شد، که در نهایت با نتیجه تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت. سایپای قائم شهر با این نتیجه با 14 امتیاز در رده هشتم و صنعت ساری با 11 امتیاز تیم سیزدهم گروه «الف» است. گل های این دیدار را سعید نوروزی و مهدی کریمی برای سایپا و محمد عباس زاده و مهدی فولادی برای صنعت ساری به ثمر رساندند.
آخرین بازی نیز بین 2 تیم گهر زاگرس و نساجی مازندران برگزار شد که این دیدار با تساوی بدون گل به اتمام رسید. گهر زاگرس با این یک امتیاز در رده سوم جای گرفت و نساجی مازندران نیز به رده هشتم جدول گروه «ب» صعود کرد. تا پایان هفته چهاردهم، پیکان و آلومینیوم هرمزگان به ترتیب صدرنشین گروه های «الف» و «ب» هستند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برنامه هفته 21 لیگ برتر


پنج شنبه 29 دی
تراکتورسازی تبریز- داماش گیلان / ملوان انزلی - شاهین بوشهر/ فجر سپاسی شیراز - استقلال/ مس کرمان - نفت آبادان/ فولاد خوزستان- ذوب آهن اصفهان
جمعه 30 دی
راه آهن- نفت تهران / سپاهان - شهرداری تبریز/ سایپا - صبای قم / پرسپولیس - مس سرچشمه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طلسم 4460روزه یاوری مقابل استقلال


پنجشنبه 29دی ماه در حافظیه جدالی بین 2تیم فجر واستقلال تهران برگزار می شود. یاوری که پس از سال ها به فجر برگشت در تمام این سال های دور از فجر بودن با هیچ تیمی نتوانسته استقلال را شکست دهد. نکته جالب توجه اینجاست که این مربی آخرین برد خود مقابل استقلال را با همین فجر سپاسی به دست آورده است. 12آبان ماه 1378در چارچوب لیگ آزادگان استقلال به مصاف فجر رفت. او حالا با گذشت 4460 روز روز پنجشنبه می تواند برای شکستن این طلسم تلاش نماید.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اظهارنظر عجیب مدیرعامل مس سرچشمه؛ با قاسمپور برای کمک مربی مذاکره کردیم نه سرمربی!


مسؤولان مس سرچشمه بعد از ادامه نتایج ضعیف در لیگ برتر،با ابراهیم قاسمپور مذاکره کردند ولی با پاسخ منفی این مربی مواجه شدند. قاسمپور به طور واضح اعلام کرده که از مس پیشنهاد داشته تا سرمربی این تیم شود ولی مدیرعامل مس در اظهاراتی عجیب مذاکره با قاسمپور را تکذیب می کند.حسین منصوری در این مورد می گوید:« خود شرفی گفته بود که قاسمپور برای دستیاری بیاید. ما با او به عنوان کمک مربی مذاکره کردیم و اگر نشد برای مدیرفنی تا اگر مسأله ای رخ داد و شرفی رفت،قاسمپور به عنوان سرمربی بالای سر تیم باشد ولی او نپذیرفت»

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عادل فردوسی پور موجب شده در تعداد گل هایم شک و شبهه ایجاد شود؛ عنایتی: می خواهم نخودی استقلال شوم


رضا خوشنویس
تنها چیزی که برایش اهمیت ندارد سن وسال است. عددی که در شناسنامه اش نوشته شده را فراموش کرده و باز هم اسبش را برای آقای گلی زین کرده است. آمار می گوید او تا حالا هشت گل زده اما خودش مدعی است 9 گله است.
*اول از بازی شروع کنیم.
بازی بدی نبود و هر دو تیم جنگ پایاپایی داشتند. ما بازی را خوب شروع کردیم ولی در ادامه راه آهن بهتر شد. در نیمه دوم اما نسبت به حریف برتری داشتیم و خدا را شکر که به گل رسیدیم تا همچنان در کورس باقی بمانیم.
*این نهمین گل تو بود؟
بله.
* امسال هم دنبال آقای گلی هستی؟
همه مهاجمان دنیا به گل زدن و آقای گلی فکر می کنند و من هم تلاش می کنم تا این عنوان را به دست آورم. در لیگ ما مهاجمان خوبی مثل رضا نوروزی و کریم انصاری فرد وجود دارند ولی فکر می کنم هر کس تمرکز بیشتری داشته باشد آقای گل خواهد شد. من دوبار با استقلال و یک بار با ابومسلم آقای گل شدم و امیدوارم برای چهارمین بار این عنوان را به دست آورم.
*علی دایی گفته که راه آهن در این مسابقه مستحق برد بود. نظر تو در مورد حرف های او چیست؟
واقعیت این است که هر دو مربی دنبال برد بودند و راه آهن هم چهره یک تیم بازنده را نداشت. ولی ما از موقعیت ها بهتر استفاده کردیم.
*صبا قهرمان می شود؟
ما هم به قهرمانی فکر می کنیم و این چیز عجیبی نیست. بازیکنان ما برای قهرمانی یا کسب سهمیه آسیا هم قسم شده اند.
*راستی قصد خداحافظی از فوتبال را نداری؟
من تازه در حال ورود به سن 35سالگی هستم و بارها گفته ام تا زمانی که احساس ضعف نکنم بازی خواهم کرد. یکشنبه شب بازی میلان و اینتر را دیدم. خاویر زانتی با 38سال سن طوری بازی می کرد که انگار نه انگار سال های آخر فوتبالش است. وقتی او بازی می کند پس من هم می توانم بازی کنم و زانتی نشان داده که سن و سال در فوتبال مهم نیست.
*خداحافظی با چاشنی عنوان آقای گلی.
دنبال کسب این عنوان نیستم چون سه بار آن را کسب کرده ام و در نهایت چیزی عایدم نشده است و به سایر مهاجمان هم می گویم که در این عنوان چیزی نیست گشتم نبود، نگردند نیست. اگر خوب گلزنی می کنم در وهله اول به خاطر موفقیت تیم است و در وهله دوم هم می خواهم ثابت کنم که در فوتبال امروز سن وسال هیچ معنا و مفهومی ندارد.
*ظاهرا از اینکه می گویند عنایتی دیگر پیر شده است و نمی تواند برای کسب عنوان آقای گلی بجنگد خیلی شاکی و ناراحت هستی؟!
ناراحت نیستم چون همان طور که گفتم خیلی ها می دانند که در فوتبال حرفه ای سن و سال هیچ معنا و مفهومی ندارد. شاهد هستید که خاویر زانتی کاپیتان اینتر در سن 38 سالگی هنوز هم یکی از ستاره های این تیم است. تا زمانی که آماده باشم می خواهم بازی کنم و این قدر به من نگویید که برای فوتبال پیر شده ام.
*با این گلی که زدی بالاخره چند گله شدی؟ چون در تعداد گل های زده تو همیشه شک و شبهه وجود دارد. بالاخره تو را هشت گله بدانیم یا 9 گله؟
عادل فردوسی پور باعث شده تا در تعداد گل هایم شک و شبهه به وجود بیاید.
*چطور؟
دو هفته پیش بود که در برنامه اش تعداد گل هایم را شش گل زده اعلام کرد در صورتی که هفت گله شده بودم. پس از همان برنامه با خود عادل تماس گرفتم و گفتم که هفت گله ام.یک هفته پس از آن و زمانی که تعداد گل هایم هشت گل زده بود باز یک گل را جا انداخت و نمی دانم چرا این کار را می کند. حتما از قیافه ام خوشش نمی آید. حالا حتما این هفته هم که 9 گله شده ام می خواهد بگوید که عنایتی هشت گله است. خودم گل هایم را یادداشت می کنم و نیازی نیست که عادل تعداد گل هایم را اشتباه عنوان کند.
*رضا نوروزی عنوان کرده که دوست دارد یکی از رضاها، یعنی خودش و تو آقای گل شوند. در این باره چه صحبتی داری؟
رضا نوروزی به بنده لطف دارد. همان طور که گفتم دنبال کسب این عنوان نیستم و امیدوارم یکی از مهاجمان جوان لیگ موفق به کسب آن شود.
*هر روز هم که به تعداد مدعیان اضافه می شود. آیا با این شرایط امیدوار هستید که در پایان موفق به کسب سهمیه آسیایی شوید؟
هیچ کس پیش بینی نمی کرد که صبا با یکسری بازیکن جوان و گمنام به چنین نتایجی دست پیدا کند ولی شاهدید که چطور در لیگ شگفتی ساز شدیم. خوشبختانه پس از پشت سر گذاشتن یک نیم فصل، بازیکنانمان به تجربه لازم دست پیدا کرده اند و از این رو در نیم فصل دوم قطعا بهتر از نیم فصل اول ظاهر خواهیم شد و اگر بدشانسی نیاوریم آسیایی هم می شویم.
*شنیده ایم که برای مسابقات آسیایی به عنوان یارکمکی به استقلال اضافه خواهی شد. این قضیه تا چه حد صحت دارد؟
فعلا که در این باره صحبتی با مسؤولان باشگاه انجام نشده است و هر وقت مذاکره ای صورت گرفت آن وقت فکرش را می کنم.
*یعنی واقعا این را در شأن خودت می بینی که بخواهی به عنوان یار قرضی برای استقلال بازی کنی؟
اول اینکه مسؤولان صبا در این باره تصمیم گیری می کنند. در ثانی آنقدر استقلال را دوست دارم که حتی حاضرم به عنوان یار قرضی و به اصطلاح خودمان بازیکن نخودی هم برای این تیم بازی کنم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کلاهی که سر مشهدی ها نرفت؛ مالکان راه آهن برکناری«دایی» را کلید می زنند


جواد حسینی: پنجمین شکست راه آهن در رقابت های لیگ برتر باعث شد این تیم بحران زده برای چندمین بار در فصل جاری در جمع تیم های فانوس به دست جدول قرار گیرد. این تیم تا پایان هفته بیستم رقابت های لیگ برتر به طور میانگین از هر بازی کمتر از یک امتیاز به دست آورده که این اتفاق باعث شده تا مالکان این باشگاه نسبت به اتفاقات آینده بسیار نگران شوند. آنهایی که امسال برای نخستین بار پا به عرصه سرمایه گذاری در حوزه ورزش گذاشتند خود را در آستانه ضرر بزرگی می بینند چرا که اگر تیم فوتبال راه آهن شهر ری به دلیل ناکامی های سریالی در رقابت های لیگ برتر به همین شکل به مسیر خود ادامه دهد به عنوان یکی از تیم های سقوط کننده به لیگ دسته اول شناخته می شود آنگاه ارزش امتیاز چند میلیاردی این باشگاه به زیر یک میلیارد کاهش پیدا می کند که این اتفاق از نظر اقتصادی یک ورشکستی بزرگ به شمار می آید.
شاید همین عملکرد پرنوسان تیم فوتبال راه آهن بود که باعث شد مالکان این باشگاه به فکر انتقال امتیاز باشگاه به استان خراسان رضوی بیفتند .طرحی که تا اینجا با هوشیاری مشهدی ها به سرانجام نرسیده است. در حقیقت این جزء معدود دفعاتی است که مسؤولان ورزش خراسان تدبیر به خرج دادند و با آینده نگری اجازه ندادند تا تیمی بیمار به انتقال به مشهد روی دستشان در لیگ دسته اول باد کند. مشهدی ها تصمیم گیری در مورد انتقال امتیاز را به پایان فصل موکول کردند تا سرنوشت این تیم مشخص شود.
شرایط فعلی مجموعه راه آهن به هیچ وجه مورد قبول مالکان این باشگاه نیست اما به دلیل برخی معادلات آنها نمی توانند دست به تغییر و تحول در کادر فنی راه آهن بزنند چرا که یکی از اعضای هیات مدیره دایی است و با وجود حضور وی در جمع مدیران باشگاه راه آهن آنها نمی توانند موضوع برکناری وی را به صورت جدی بررسی کنند.
با وجود این که به نظر می آید هیچ یک از مدیران باشگاه راه آهن از وضعیت فعلی راضی نیستند اما نکته جالب اینجاست که هیچ یک از آنها این موضوع را رسانه ای نمی کنند چون یقین دارند با رسانه ای شدن این نارضایتی نه تنها مشکلات آنها کاهش پیدا نمی کند بلکه ممکن است با این رویه اتفاقات فصل گذشته باشگاه پرسپولیس در راه آهن تکرار شود و علی دایی با وجود ناکامی در رقابت های لیگ برتر اقدامات مالکان را باعث ناکامی راه آهن ذکر کند. به همین دلیل آنها سیاست سکوت را در پیش گرفتند تا گرفتار معضلات پرسپولیس فصل گذشته نشوند.
اما کارشناسان و صاحب نظران معتقدند سکوت مالکان باشگاه راه آهن در صورت ادامه روند ناکامی های راه آهن پایدار نخواهد بود چون آنها با این وضعیت سرمایه گذاری خود در فوتبال را از دست می دهند که این اتفاق با سیاست اقتصادی آنها منافات دارد .
محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل این باشگاه نیز که می داند هیچ اختیاری در باشگاه ندارد این روزها موبایل خود را پاسخ نمی دهد تا مجبور نشود به سؤالات خبرنگاران پاسخگو باشد. بر همین اساس نمی توان اظهارنظر دقیقی در خصوص سرنوشت کادر فنی باشگاه راه آهن مطرح کرد مگر این که یک نفر از مالکان راه آهن تصمیم بگیرد سکوت را بشکند و در این خصوص اطلاع رسانی کند.
گفتنی است تیم فوتبال راه آهن شهر ری از مجموع بیست بازی گذشته خود صاحب دو پیروزی، سیزده تساوی و پنج شکست شده و با 19 امتیاز روی پله شانزدهم جدول رده بندی قرار دارد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در انتظار نیم فصل دوم بوندسلیگا؛ ادامه معجزه گلادباخ یا رقابت بایرن ودورتموند؟


مسیحا سام نژاد
با پایان یافتن تعطیلات زمستانی تیمهای بوندسلیگایی هم تمرینات خود را برای شروع نیم فصل دوم این رقابتها آغاز کرده و دردیدارهای دوستانه برای آمادگی هرچه بیشتر قبل از شروع این رقابتها درسال جدید آماده می شوند. دراین میان فعالیت تیمها در بازار نقل وانتقالاتی هم شروع شده است. نیم فصل دوم بوندسلیگا روز بیستم ژانویه آغاز خواهد شد.
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ همچنان درنیم فصل دوم این مسابقات، شانس اول قهرمانی دررقابتهای این فصل محسوب خواهد شد. بازگشت باستین شوان اشتایگر به تمرینات و حضور او در بازیهای اول تیم درسال جدید، شرایط را برای حریفان این تیم به منظور غلبه بر باواریایی ها دشوار خواهد کرد. بعید است که درمونیخ مسؤولان بایرن دربازار نقل وانتقالات ژانویه به خرید بازیکن بزرگی روی بیاورند. بایرن مونیخ هنوز در رقابت های بوندسلیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان حضور دارد و سلامت بازیکنان درادامه فصل می تواند نقشی کلیدی برای آینده این تیم دراین فصل ایفا کند، اما درصورت مصدومیتهای دوباره شواینی و روبن، آنگاه شرایط برای این تیم دشوار خواهد شد.
بورسیا دورتموند
انتظار می رود بورسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی هم به روند موفق خود پیش از وقفه زمستانی ادامه دهد. این تیم با اعلام قصد وغرض خود برای جذب مارکو ریوس درتعطیلات زمستانی خبرساز شده بود، ولی مصدومیت ماریو گوتزه ستاره این تیم و نوان سوبوتیچ ، یورگن کلوپ را درنگرانی فرو برده است. لوکاس باریوس، مهاجم ناراضی این تیم هم یکی دیگراز نگرانی های دورتمند دراین مقطع محسوب می شود. اگر باریوس درفصل نقل وانتقالات به تیم دیگری منتقل نشود، دردسرهای زیادی برای زردپوشان درست می کند. دورتمند سرسخت ترین رقیب بایرن برای کسب عنوان قهرمانی این فصل به شمار می رود.
شالکه 04
رقیب سرسخت ودیرینه آنها، شالکه 04 هم طی هفته های گذشته جهش قابل توجهی به سمت پله های نخستین جدول لیگ داشته است. کلاس یان هونته لار و رائول درفرم مطلوبی به سرمی برند و تنها نگرانی شالکه به خط دفاعی این تیم و دراختیار نداشتن یک دروازه بان سطح بالا مربوط می شود. بهرحال نقطه قوت شالکه در خط حمله این تیم خلاصه شده و بازگشت جفرسون فارفان به مرز آمادگی، مشکلات زیادی را برای تیمهای حریف درمصاف با آبی پوشان سلطنتی همراه خواهد داشت.
مونشن گلادباخ
مونشن گلادباخ شگفتی ساز این فصل بوندسلیگا که مارکو ریوس را به عنوان یکی از پدیده های این فصل فوتبال اروپا دراختیار دارد، درخط حمله عملکرد قابل توجهی داشته است. گلادباخ دراکثر بازیهای خود توانسته با سرعت بازیکنانش درضد حمله، حریفان را غافلگیرکند. این تیم درعین حال ازنظردراختیارداشتن بهترین خط دفاعی هم، دومین تیم این فصل لیگ شناخته است. سؤال اصلی اینجاست، آیا تیمی که سال گذشته درآخرین لحظات ازخطرسقوط به دسته پایین تر رهای یافته می تواند درادامه فصل هم به اندازه نیم فصل شگفتی ساز باقی بماند یا نه. با اینکه کارشناسان شانس کمی برای تداوم معجزه گلادباخ تصور می کنند، اما این تیم اگرشانس صعود به چمپیونزلیگ را هم تصاحب نکند، برای راهیابی به رقابتهای لیگ اروپا مسلماً بخت زیادی دراختیار خواهد داشت.
سایرین
وردربرمن و بایرلورکوزن هم مثل همیشه غیرقابل پیش بینی ترین تیمهای بوندسلیگا به شمار می روند. هردو این تیمها تفاضل گل شوک کننده وفوق العاده ضعیفی دراختیار دارند، اما اگرلورکوزن درخط حمله خود به ثبات دست یابد، آنها شانس زیادی برای صعود به چمپیونزلیگ فصل آینده پیدا خواهند کرد، بخصوص که این تیم مقابل شش تیم برتر لیگ نتایج خوبی کسب کرده و فقط به بایرن مونیخ بازی را واگذار کرده اند، اما درعین حال شکستهای غیرمنتظره ای برابر کلن و نورنبرگ داشته اند که خیلی ازهواداران این تیم را درنگرانی فرو برده اند. برمن هم برابر هرشش تیم بزرگ بوندسلیگا شکست خورده و دراین بازیها تنها یک گل زده و 17 گل ازحریفانشان دریافت کرده اند!
خط دفاعی برمن ضعفهای آشکاری دارد، ولی با این حال این تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان درنیم فصل دوم هم به مبارزه ادامه می دهد، اگرچه حضور آنها درلیگ اروپا به مراتب محتمل تر به نظرمی رسد. یکی از تیم شگفتی ساز فصل گذشته، هانوفراست که این فصل قصد دارد خود را دربین تیمهای آلمانی حاضر دراروپا مطرح سازد.
هانوفر دراین فصل مشکلات زیادی برای حریفانش ایجاد کرده وازنظرمالکیت توپ وسبک بازی، فوتبال مقبولی درآلمان به اجرا گذاشته که ازنگاه تحلیلگران دور نمانده است. نگرانی اصلی درمورد این تیم به عملکرد خط حمله این تیم مربوط می شود که به خاطر مصدومیت مهاجمان و سفرآنها برای شرکت در رقابتهای جام ملتهای آفریقا، با نگرانیهای بیشتری درنیم فصل مواجه خواهد شد. هانوفر نتوانست درمورد جذب قرضی نیلزپترسون با بایرن به توافق دست یابد. درصورت تقویت خط حمله، هانوفر می تواند روی هرحریفی درنیم فصل دوم فشارهای زیادی وارد کند و درجمع شش تیم بالای جدول بایستد.اشتوتگارت هم برای صعود به رقابتهای اروپایی راه تقریباً دشواری پیش رو دارد. شایعات ازعلاقه این تیم برای جذب لاکیچ از ولفسبورگ خبر می دهند. این بازیکن درگذشته ارزشهای خود را درکایزرسلاترن نشان داده، ولی ماگات هرگز شانس بازی درولفسبورگ را دراختیار او قرارنداده است.
برونو لابادیا روی نیمکت اشتوتگارت، بزرگترین سرمایه این تیم معرفی می شود ونیم فصل دوم لیگ فرصت خوبی برای اثبات ونشان دادن توانایی های او درهدایت تیم خواهد بود. هوفنهایم، کلن و هرتابرلین تیمهایی هستند که درمورد آینده آنها نمی توان با قاطعیت صحبت کرد وحتی احتمال سقوط به دسته پایین تر هم برای آنها زیاد به نظر می رسد، اما کارشناسان پیش بینی کرده اند که هامبورگ و ولفسبورگ درپایان فصل جایگاهی به مراتب بهتراز رتبه فعلی خود درجدول بوندسلیگا داشته باشند. ماینتس و نورنبرگ برای بقا دردسته اول خواهند جنگید و انتظارنمی رود که کایزرسلاترن، آگسبورگ و فرایبورگ شرایط بهتری نسبت به موقعیت فعلی خود پیدا کنند. چراکه امکانات موجود دراختیاراین تیمها، جای هیچگونه امیدی برای وقوع معجزه درنیم فصل دوم بوندسلیگا برایشان باقی نمی گذارد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در پی شکست مقابل سوانزی؛ درگیری «آنری» با هواداران خشمگین آرسنال


دانیال صدقی:تیری آنری، مهاجم فرانسوی آرسنال درپی شکست 3-2 این تیم برابر سوانزی در نبرد روز یکشنبه در لیگ برتر با یکی از هواداران این تیم درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد. بعد ازسوت پایان مسابقه ، آنری به یکی از هواداران آرسنال که با الفاظ تندی نارضایتی خود را به دومین شکست پیاپی توپچی ها درلیگ برتر نشان می داد، واکنش نشان داد.
شاهدان عینی گفته اند که آنری با اشاره دست خطاب به هواداری که بازیکنان آرسنال را بابت نتیجه حاصل شده به باد انتقاد گرفته بود، گفته که مثبت تر بیندیشد و به جای انتقاد کردن از تیمش حمایت کند. آنری در رختکن به مقامات باشگاه آرسنال گفته که قصد داشته با هواداران آرسنال حرف بزند و او را نسبت به حمایت از تیم تشویق و ترغیب کند. کاپیتان پیشین آرسنال که حدود 5 سال برای این تیم در لیگ برتر بازی کرده، همچنین اعلام کرده که هواداران آرسنال توهینی به او نکرده اند.
آرسنال دو هفته پیش هم در جریان رقابتهای لیگ برتر مغلوب فولام شده بود و با این نتیجه این تیم 4 امتیاز با چلسی درتلاش برای کسب سهمیه چهارم لیگ اختلاف پیدا کرده است. آرسن ونگر مربی آرسنال ضربه پنالتی اعلام شده به سوی سوانزی را عامل اصلی شکست تیمش عنوان کرد و گفت: «ما به خاطریکسری تصمیم گیری های نادرست داور شکست خوردیم. ضربه پنالتی که داور به نفع سوانزی اعلام کرد، اشتباه بود و مهاجم حریف توانست با تظاهرکردن یک پنالتی برای تیمش بگیرد. من واقعاً نمی فهمم کجای آن صحنه پنالتی بود.» ونگر درعین حال به ضعف های خط دفاعی تیمش هم اشاره کرد و گفت: «وقتی ما نتیجه بازی را 2-2 کردیم، به خاطراشتباه خط دفاعی شکست خوردیم. درست مثل بازی برابر فولام. نمایش خط دفاعی ما به اندازه کافی خوب نبود و برای همین مسابقه را باختیم. ما اشتباهاتی داشتیم که نباید مرتکب می شدیم. دردو بازی قبلی، اشتباهاتی کرده ایم که درچنین سطحی به سختی قابل توضیح هستند. این شرایط باورنکردنی است. برای تیمی با چنین تجربه ای و چنین اهدافی نمی توان این قبیل اشتباهات را توضیح داد.»
ونگر درمورد موقعیتهای کسب شده از سوی آرسنال و نا توانایی مهاجمان این تیم درگشودن دروازه حریف ابراز تأسف کرد: وقتی مسابقه 2-2 شد، ما شانس خوبی برای پیروزشدن داشتیم، ولی شانسهای باورنکردنی زیادی ازدست دادیم؛ فهم چنین چیزی دشوار است.
بهرحال سوانزی بازی قابل قبولی داشت و شایسته پیروزشدن بود. راجرز مربی این تیم، پیروزی برابر آرسنال را باورنکردنی دانست. فابیو کاپلو، مربی تیم ملی انگلیس ازنزدیک شاهد این سابقه بود و مربی سوانزی معتقد است بازیکنانی نظیر دایر، گراهام و سینکلیر، به احتمال زیاد توجه مربی سه شیرها را به سوی خود جلب کرده اند و حضور آنها در رقابتهای بین المللی قطعاً هیچکس را شگفت زده نمی کند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اختلاف نظرهای ستاره های تنیس؛ «نادال» ضد «فدرر»

کیهان:نبرد راجر فدرر و رافا نادال، ستارهای سوئیسی و اسپانیایی تنیس دنیا حالا به خارج از زمین مسابقه کشیده شده و حالا تنیسور شماره دو جهان، فدرر آرام و خونسرد را در نبرد لفظی خارج از زمین به چالش طلبیده است.
در جریان اولین جلسه سالیانه اتحادیه بازیکنان شاغل در دنیای حرفه ای تنیس در فاصله چند ساعت مانده به شروع رقابتهای اوپن استرالیا در ملبورن، نادال از مسؤولان برگزاری رقابتها خواست تا تغییراتی در مورد زمینهای ای تی پی اعمال شود و در این ارتباط گفت: «به دلیل سخت بودن زمینها، حرکت داخل آنها خیلی سخت تر شده و به زانوها و پاها و کمر بازیکنان فشار زیادی وارد می آورد. تورنمنتهای تنیس خیلی به هم نزدیک هستند و این موضوع شرایط جسمی بازیکنان را تهدید می کند.»
نادال همچنین با انتقاد از سکوت همیشگی فدرر در مورد این جور مسایل گفت: «من با فدرر موافق نیستم. اینکه آدم تصمیم بگیرد همیشه سکوت کند و حرفی نزند و بگوید که همه چیز خوب است و یک «جنتلمن» بماند خیلی راحت است؛ چون می داند که بقیه بازیکنان به این شرایط اعتراض می کند.» نادال خواهان تغییرات اساسی در زمینهای تنیس نشده و صرفاً خواهان بهبود یک سری شرایط شده است. اما فدرر از این وضعیت گله مند نیست.
نادال در این ارتباط گفت: «هر یک از ما نظریه متفاوتی در این مورد داریم و شاید فدرر واقعاً از زمینهای مسابقه به همین شکل فعلی راضی است. من هم از این زمینها خوشم می آید و فکر می کنم که تنیس از خیلی ورزشهای دیگر بهتر است، ولی این بدین معنا نیست که تنیس نتواند بهتر از این شود و یک سری مشکلات در آن برطرف نشوند. اگر فقط من این گونه فکرمی کنم، شاید این من هستم که اشتباه می کنم، ولی اگر بیشتر بازیکنان این طور فکر می کنند، پس این یعنی حق با ماست.»
نادال در پایان صحبتهایش گفت: «اینکه شما دوران حرفه ای تنیس خود را با درد در همه جای بدنتان به پایان رسانید، جالب نیست. فدرر مثل یک گل رز تنیس خود را به پایان می رساند، برای اینکه او از نظر بدنی شرایط بهتری نسبت به من، ماری و جوکوویچ دارد. اما هیچ یک از ما مثل او به پایان دوران تنیس خود نمی رسیم. ما با این شرایط درچه سنی تنیس خود را به پایان می رسانیم؟ 28 سالگی؟ 29 سالگی؟ 30 سالگی؟ در این شرایط بخش زیادی از زندگی را پیش رو خواهیم داشت و داشتن یک جسم سالم برایمان اهمیت دارد. اما با شرایط فعلی من واقعاً نگران این هستم که در آینده نتوانم با دوستانم فوتبال بازی کنم یا اسکی کنم.»

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امیرحسین صادقی: افت استقلال به دلیل از دست دادن بزرگتر تیم است


امیرحسین صادقی مدافع باتجربه تراکتورسازی معتقد است که رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر تا آخرین هفته ادامه خواهد داشت. صادقی درمورد نزدیک شدن تراکتور به صدرجدول می گوید:«ما در این چند بازی نتایج خوبی گرفتیم ولی اگر در نیم فصل اول در چند بازی خانگی امتیاز از دست نمی دادیم الان صدرنشین لیگ بودیم. ما باید بازی های لیگ را مثل یک مسابقه حذفی بدانیم و نهایت تلاش خود را به خرج دهیم. من فکر می کنم 4، 5 تیم بالای جدول تا آخرین هفته شانس قهرمانی دارند.»
صادقی که قبلا گفته بود استقلال افت می کند، در این خصوص می گوید:«هر تیمی در لیگ افت می کند و استقلال هم با این شرایط مواجه شده است. دلیل افت آنها این است که بزرگتر خود یعنی فرهاد مجیدی را از دست داده اند چرا که او چه از لحاظ فوتبالی و چه مسائل دیگر یک بازیکن تعیین کننده بود. با شروع لیگ قهرمانان آسیا و همچنین فینال جام حذفی مطمئن باشید که استقلال بیشتر تحت فشار قرار می گیرد.»

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
افزایش سرانه فضای ورزشی با بهره برداری از سالن های چند منظوره استادیوم امام رضا(ع)

 

با بهره برداری از سالنهای چند منظوره زیر پلکان استادیوم امام رضا(ع) که بالغ بر 6000مترمربع وسعت دارند سرانه فضاهای ورزشی استان و کشور افزایش خواهد یافت.
به گزارش روابط عمومی تربیت بدنی آستان قدس رضوی با تکمیل شدن 10سالن چند منظوره تفکیک شده آقایان و بانوان در رشته های ژیمناستیک، بدنسازی، جودو، کاراته، تکواندو، آمادگی جسمانی و سالن بازیهای پرورشی کودکان بیش از 3000 نفر به صورت روزانه فرصت تمرین و ورزش کردن را خواهند داشت.
این گزارش می افزاید: مراحل ساخت و تجهیز این سالنها با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در حال انجام است و در آینده نزدیک برخی از این سالن ها به بهره برداری خواهد رسید. این پروژه همسو با سیاست های کلی آستان قدس رضوی در جهت استفاده از آخرین دانش فنی در احداث اماکن ورزشی می باشد و در همین راستا خرید و استفاده از جدید ترین تجهیزات ورزشی روز دنیا جهت رشته های ژیمناستیک، بدنسازی، رزمی در دستور کار قرار دارد.
سیستم های سرمایشی و گرمایشی این 10سالن به صورت سراسری و از طریق تونل انرژی صورت می گیرد و در هر سالن جداگانه رختکن، سرویس های بهداشتی، آسانسور، جایگاه تماشاگران و دفتر مسؤول سالن پیش بینی شده است.
لازم به ذکر است استادیوم 15هزار نفری امام رضا(ع) در زمینی به مساحت 4/5 هکتار و با زیربنایی حدود 20هزار مترمربع در تربیت بدنی آستان قدس رضوی درحال احداث می باشد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صدای نفس سایر مدعیان می آید؛ مظلومی هنوز در باد پیروزی داربی خواب است


حمیدرضاعرب:استقلال بار دیگر درورزشگاه خانگی باخت! این سومین شکست خانگی آبی ها بود. به این ترتیب می توان گفت: «پرویز مظلومی درباختهای خانگی این فصل هت تریک کرده و شاید دیگر چوب خطش هم پر شده باشد.»
اینکه برخی هواداران استقلال پس از باخت به مس کرمان علیه مظلومی شعار دادند، تنها به دلیل فشار های بیرونی و بی پایان علیه او و همکارانش نیست. آن عده ازهوادارانی که علیه مظلومی شعار دادند، براین باوربودند که استقلال نباید درخانه چنین امتیازهایی از دست بدهد. عمیق تر که به این تراژدی می نگریم، درمی یابیم آنچه از ذهن تماشاگران عادی فوتبال تراوش می کند چندان هم بی دلیل نیست. استقلال یک فرصت طلایی برای سبقت گرفتن از رقیبی همچون نفت تهران را ازکف داد. اگر چه تیم مظلومی همچنان از حاشیه امنیت مطلوب در صدر جدول برخوردار است، اما اختلاف 7 امتیاز با تیم دوم جدول به مراتب حاشیه امنیت آنها را بیشتر می کرد.
حالا استقلال فقط 4 امتیاز با تیم دوم فاصله دارد که این اختلاف امتیازی با توجه به بازی هایی که تیم مظلومی با مدعیان لیگ دارد بسیار ناچیز جلوه می کند. افزایش اختلاف امتیازی می توانست آرامش آبی ها را دربهمن ماه نیز بیشتر کند. استقلال دراین ماه بازی های زیادی دارد که هریک حساس تراز دیگری است. اگر عصر یکشنبه استقلال می توانست امتیاز لازم را از حریف خود بگیرد، بی گمان امروز با تعاریف تازه ای همچون اقتدار آبی ، بی رقیب درصدر و این جور تعریف ها رو به رو می شد.
اما امروز تیم مظلومی به واسطه این شکست نا بخشودنی، مورد آماج حملات انتقادی قرارگرفته است. شاید بخشی از باخت استقلال متوجه رفیعی داور همیشه پراشتباه لیگ برتر باشد اما در حقیقت همه دلایل این باخت را نمی توان گردن وی انداخت. استقلال یکشنبه شب بسیار بد بازی کرد. موقعیتهایی هم که آبی ها داشتند، نصفه نیمه بود. با این حال پرویز مظلومی پس از این باخت مدافع خود شد. او بار دیگر سینه جلو داد و گفت: «من داربی را بردم، چرا تماشاگران علیه ام حرف می زنند؟!» شاید حرف او درست باشد، اما چرا این قدر پرویز داربی- داربی می کند؟ داربی 74 نزدیک است و از داربی 73 هم روزهای زیادی می گذرد. آیا مظلومی تا پایان لیگ می خواهد داربی- داربی کند؟
استقلال امروز بیش از هرچیز نیازمند بردن تیمهای ته جدولی است که برای ماندن درلیگ برترهمچون مس کرمان درورزشگاه آزادی یقه غولی همچون استقلال را می گیرند. استقلال درخانه به مس باخت. پیش از این به تیم صنعت نفت آبادان هم باخته بود. آبی ها برابر راه آهن تهران هم نتیجه مطلوبی نگرفتند. پرویز مظلومی چگونه می خواهد از این نتایج دفاع کند؟ با بردن داربی های اخیر؟ ماجرای این داربی ها کی به پایان می رسد؟
غرور بر مظلومی غلبه کرده است و او بی آنکه توجهی به دیگر تیمها داشته باشد، درباد داربی گرفتار شده است. مظلومی برای ماندن آن بالا باید فی الفور داربی داربی کردن هایش را فراموش کرده و به اوضاع استقلال درصدر جدول سروسامان دهد. استقلال در بهمن ماه بازی های دشواری پیش رو دارد و امتیاز بازی با مس کرمان لااقل می توانست خیال او را در بهمن ماه شلوغ راحت کند اما اکنون استقلال در وضعی گرفتار شده که دربهمن ماه باید جداازکسب پیروزی مقابل ذوب آهن درلیگ قهرمانان آسیا بازی های دشوارخود در لیگ همچون داربی و بازی مقابل تراکتورسازی را حتما ببرد، زیرا درغیر این صورت هم لیگ را از دست می دهد و هم بی روحیه برابرحریفان آسیایی قرار می گیرد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقتی کی روش مثل ما می شود؛ لیگی شبیه چاله میدان!


پیام یونسی پور
وارد معانی واژگانی که در یک دعوا به کار رفته نمی شویم. اصل داستان مهمتر است. اول از همه چه اتفاقی می افتد که در یک روز، در فاصله چند ساعت، اول کارلوس کی روش که عادتی قدیمی برای حفظ احترام همکارانش در رسانه ها داشت، علیه مربیانی که او را به نقد می کشیدند موضعی تند گرفت و آنها را به بی عدالتی محکوم کرد.
چند ساعتی بعد، بدون اینکه سرمربی استقلال بداند چه جملاتی بر زبان کی روش رانده شده، برابر خبرنگاران نشست و ادعا کرد هوادار استقلال نمی پذیرد تیمش قهرمان نشود، اما تیم ملی به جام جهانی برود! ادعایی که باورش ممکن نبود.
او بین ایرانی و استقلالی، به غلط خطی قطور کشید! وارد دعوای شفاهی نشویم. واژگان را هم تعبیر نکنیم. باید به یک سؤال پاسخ داد: «فضای فوتبال ایران، چرا کی روش را مثل ما کرد؟» این سؤال در عین بی پاسخی، دردناک و تلخ است. دردناک است که فضای پرالتهاب و شاید بهتر است بگوییم خاله زنکی فوتبال ایران، کار را به جایی می رساند که جز با پرخاشگری، جز با فریاد زدن و پرده دریدن، جز با آستین بالا زدن و سینه سپر کردن و شیشه شکستن و با کمال تاسف، ادبیات چاله میدانی، نمی توان پیش رفت.
وقتی کارلوس کی روش هم وارد این فضا می شود، وقتی یک بار می گوید نمی خواهم اختلافهای خود با همکارانم را وارد رسانه ها کنم و اما دوباره موضعگیری همکارانش را علیه خود می بیند، تغییر رویه می دهد. او از شیوه گفتمان به چه نتیجه ای رسید؟
همین سؤال در مورد پرویز مظلومی هم مطرح می شود. مظلومی دست کم حسن نیت خود را در مورد تیم ملی وقتی که به جلسه هم اندیشی مربیان ملی رفت نشان داد. وقتی روبه روی کارلوس کی روش نشست و خیلی دوستانه از او خواست که برنامه لیگ را به گونه ای ترسیم کند که تیمهای باشگاهی متضرر نشوند و بعد وعده داد که در این صورت همه نوع همکاری با او خواهد کرد، به صورت علنی نشان داد در کنار تمام دغدغه هایش برای استقلال، میل به موفقیت تیم ملی هم دارد.
اما امروز، وقتی کی روش علیه مربیان باشگاهی موضع می گیرد، وقتی مظلومی حرفهایی می زند که در مخیله هیچ عاقل و فرهیخته ای نمی گنجد، وقتی دایی و قلعه نویی و یاوری به خودشان اجازه می دهند در مورد تیم ملی موضعی تند بگیرند، چه کسی مقصر است؟
اول، فرهنگ حاکم بر جامعه فوتبال ما که حتی کی روش را هم در خودش غرق می کند. دوم البته خود سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال که شاید آتش بیار معرکه هستند. برنامه ریزی امروز سازمان لیگ برای پایان دادن هرچه سریعتر لیگی که بی دلیل و فقط برای راضی کردن نمایندگان مجلس و دولتمردان با 18 تیم برگزار می شود، دلیل اصلی این نارضایتی هاست. بضاعت فوتبال ما، همان تخمینی است که سالها پیش صفایی فراهانی زد: «لیگی با حضور 14 تیم!»
حتی صفایی و دادکان هم نتوانستند لیگ 14 تیمی را برپا کنند و امروز هم به واسطه آن دعوای بیهوده ای که نفت آبادان به راه انداخت، لیگ با 18 تیم و به بدترین شکل و بی کیفیت ترین روش ممکن برگزار می شود. لیگ 18 تیمی ما فرسایشی شده و کار را به جایی رسانده که نه از عهده برگزاری منظم بازیها برمی آییم و نه توان تقویت تیم ملی را داریم. سازمان لیگ و در حقیقت، فدراسیون فوتبال دعوایی به راه انداخته اند و به گوشه ای نشسته اند! مظلومی و قلعه نویی و دایی و جلالی و همه مربیان همیشه معترض ایرانی یک سوی گود هستند و کی روش در سویی دیگر!
دعوا از همینجا شروع می شود که باشگاه ها بازیکنان خسته را به تیم ملی می دهند و کی روش انتظار بازیکنانی با سطحی بالاتر را دارد. ستاره ها بر اثر لیگ فرسایشی مصدوم می شوند و صدای اعتراض مربیان لیگ به هوا می رود. اما چه کسی مقصر است؟! کی روش؟ مظلومی؟ فدراسیون ما، نه فقط با حضور کفاشیان که پیشتر هم با حضور دادکان و صفایی، فدراسیونی منفعل بود که باید لیگ را برای دلخوشی رجل بالادست در مجلس و دولت با حداکثر تعداد تیمهای ممکن برگزار می کرد.
بخصوص از وقتی حبه کردن تیمهای لیگ برتری آغاز شد، این روال شدت و سرعتی بیشتر گرفت تا شاید شورورزی به میان مردم بیاید! نتیجه اش چه شد؟ شکل گرفتن فضای چاله میدانی در فوتبال!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جام جهانی یخ نوردی ؛ حکام زاده چهاردهم جهان شد


تیم یخ نوردی ایران مرکب از 4 ورزشکار به هزینه شخصی برای اولین بار راهی رقابت های جام جهانی شد.در این دوره که اولین تجربه در چنین سطحی به شمار می رود عنوان چهاردهمی بهترین دستاورد این ورزشکاران بود.
بر اساس نتایج کسب شده مهسا حکام زاده در رشته سرعت رده 14 را در بین 22 نفر کسب کرد و در رشته سرطناب رده 32 را در بین 40 ورزشکار به دست آورد.مسعود زینالی در رشته سرعت، رده 21 را در بین 45 نفر کسب کرد و در رشته سرطناب رده 38 را در بین 68 نفربه دست آورد.
جعفر ناصری در رشته سرعت رده 25 را در بین 45 نفر از آن خود ساخت و در رشته سرطناب رده 59 را در بین 68 نفر کسب کرد.مهدی پهناور در رشته سرعت رده 26 را در بین 45 نفر به دست آورد و در رشته سرطناب رده 57 را در بین 68 نفر از آن خود ساخت.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یحیی زاده: بعید می دانم قرائت گزارش تحقیق و تفحص تربیت بدنی به مجلس هشتم برسد!


رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مدتهاست که گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده، اما بنا به دلایلی همچنان در نوبت قرائت قرار دارد و بعید می دانم در صحن علنی مجلس هشتم قرائت شود!
سید جلال یحیی زاده در گفتگو با مهر، در خصوص ایجاد بحران برای باشگاه های فوتبال کشور در پی اجرایی شدن بند «ب» تبصره 13 قانون پنجم توسعه مبنی بر اینکه هرگونه هزینه از بودجه های دولتی در بخش ورزش قهرمانی ممنوع است، اظهار داشت: در حقیقت آن چیزی که در برنامه پنجم توسعه ذکر شده بود، ممنوعیت هر نوع کمک بلاعوض به ورزش حرفه ای کشور بود، نه ورزش قهرمانی.
وی اضافه کرد: البته در ماده 14 این برنامه ذکر شده که دولت موظف است برای کمک به ساخت و ساز ورزشگاه برای باشگاه ها هزینه های مربوطه را تأمین کند.
رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه این موضوع در هیأت رئیسه مجلس مطرح شد، گفت: در جلسه هیأت رئیسه مجلس، لاریجانی عنوان کرد به دلیل اینکه ورزش و فوتبال ما به صورت واقعی حرفه ای نیست، بنابراین می توان به باشگاه ها کمک کرد.
وی خاطر نشان کرد: بنابراین برداشتها این است که این موضوع همچنان قانونی اشکال ندارد و اگر هم محل اشکال باشد همچنان شاهدیم که دولت به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال کمکهایی کرده و می کند.
یحیی زاده در خصوص کمک نکردن دولت به باشگاه های دیگر نیز گفت: این موضوع در جلسات تحقیق و تفحص مطرح شد و بیشتر اعضا به این نتیجه رسیدند که اگر در بین ورزش فقط به فوتبال آن هم تنها به دو باشگاه توجه شود، کار ناعادلانه و غیرمنطقی است.
وی با بیان اینکه پس از انجام تحقیق و تفحص اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که گزارش تهیه شده از تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی خارج از چارچوب محورهای ذکر شده است، لذا بخش کمی از آن به تصویب رسید، گفت: مدتهاست که گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی سابق به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده است، اما بنا به دلایلی همچنان در نوبت قرائت قرار دارد و با توجه به شرایط موجود بعید می دانم این گزارش در صحن علنی مجلس هشتم قرائت شود و به تصویب برسد!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ریز و درشت از فوتبال ایران


پاسخ منفی قاسمپور به مس سرچشمه
سرمربی پیشین داماش گیلان گفت: پیشنهاد مس سرچشمه را برای سرمربیگری نپذیرفتم.
ابراهیم قاسمپور در مورد پیشنهاد باشگاه مس کرمان گفت: یکشنبه گذشته من درکرمان بودم و بازی این تیم برابر ملوان را دیدم. خودم به باشگاه پیشنهاد داده بودم این بازی را ببینم، اما در نهایت پاسخ منفی به مس سرچشمه دادم.
وی افزود: آنها شرایطم را پذیرفته بودند، اما وقتی شرایط این تیم را در جدول بررسی کردم، دیدم کار دشواری برای ماندن این تیم در لیگ دارند. اختلاف گل زده و خورده منفی20 است. نمی خواهم بگویم کار شدنی نیست، اما خیلی سخت است.
قاسمپور در خصوص اینکه اصغر شرفی سرمربی فعلی این تیم گویا از او خواسته بود به کرمان برود، گفت: اصغر آقا با من تماس گرفت و گفت به کرمان بیا و کمک کن. من منتظر بودم تسویه ام را از داماش بگیرم. مس سرچشمه مشکل مالی ندارد، اما بازیکنان گرفته شده در این تیم با افکار من یکی نیستند. اگر با این شرایط مسؤولیت قبول می کردم و سپس نتیجه نمی گرفتم همه می گفتند خودت انتخاب کردی.


2 بازی تنها فرصت فیروز کریمی
رئیس هیأت مؤسسین باشگاه شاهین بوشهر گفت: کمیته فنی و هیأت مدیره باشگاه 2 بازی دیگر به فیروز کریمی فرصت داد.
احمد گزی در مورد شایعه استعفای فیروز کریمی از سرمربیگری شاهین بوشهر گفت: کریمی پیش از مسابقه نامه ای به باشگاه نوشته بود که به دلیل بیماری بعد از دیدار با تراکتورسازی برای چکاب راهی تهران می شود. کریمی گفت که روند تیم رو به رشد است. او 2 روز مرخصی خواسته و بعید است از شاهین جدا شود.
گزی در مورد اینکه باشگاه شاهین قصد تعویض سرمربی را دارد یا نه تأکید کرد: کمیته فنی باشگاه با هیأت مدیره جلسه داشت و مسایل را بیان کرد.
در این جلسه مقرر شد 2 بازی دیگر به فیروز کریمی فرصت داده شود تا او بتواند شرایط تیم را بهبود ببخشد. این مسأله نه فقط در باشگاه شاهین که در همه باشگاه ها رخ می دهد و امری طبیعی است.


کمیته انضباطی باشگاه گیتی پسند اعلام کرد؛ محرومیت و جریمه نقدی برای مصطفی نظری و حسینی
کمیته انضباطی باشگاه گیتی پسند 2 دروازه بان خود را به علت درگیری در تمرینات محروم و جریمه نقدی کرد.
مصطفی نظری و حسین حسینی پیش از رقابت های هفته هجدهم لیگ برتر فوتسال و پیش از اعزام به ساری برای رویارویی با راه ساری، در تمرینات تیم فوتسال گیتی پسند با یکدیگر درگیر شدند که پس از این درگیری مصطفی نظری در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفت.
کمیته انضباطی باشگاه گیتی پسند پس از شنیدن صحبت های 2 دروازه بان و همچنین سایر بازیکنان که شاهد این درگیری بودند آرای خود را صادر کرد.
بدین ترتیب مصطفی نظری به 2 جلسه محرومیت و مبلغ 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و حسین حسینی نیز 15 درصد از مبلغ قراردادش کسر شد. با توجه به اینکه نظری در 2 هفته اخیر تیم فوتسال گیتی پسند را همراهی نکرده میزان محکومیت خود را سپری کرده است و با آغاز تمرینات این تیم می تواند با سایر بازیکنان تمرین کند.


پورحیدری: رفتار برخی تماشاگران مشکوک است
منصور پورحیدری، سرپرست تیم استقلال معتقد است شعار برخی تماشاگران در بازی آبی ها برابر مس کرمان مشکوک است. پورحیدری با تأیید حرف های پرویز مظلومی مبنی بر احتمال خط گرفتن برخی تماشاگران برای شعار دادن علیه کادر فنی می گوید:« این اصلا طبیعی نیست که عده ای با توجه به نتایج خوبی که استقلال در این فصل کسب کرده است به راحتی بعد از یک باخت علیه کادر فنی شعار دهند.»
او ادامه می دهد:«موضوع اصلی اینجا است که انگار عده ای در هر بازی چه استقلال برنده باشد و چه بازنده به دنبال انجام چنین کاری هستند و سعی می کنند هواداران را علیه تیم تحریک کنند. البته این افراد هواداران واقعی استقلال نیستند و برای خود من هم بسیار عجیب و البته مشکوک بود که آنها چنین رفتاری انجام دادند.»


عسگری: صحنه مشکوک بازی استقلال و مس پنالتی نبود
نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه صحنه مشکوک به پنالتی در بازی استقلال و مس، پنالتی نبوده است، گفت: پرونده حنیف عمران زاده را به کمیته انضباطی ارجاع می دهیم.
حسین عسگری درباره صحنه مشکوک به پنالتی که در بازی استقلال و مس کرمان در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر اتفاق افتاده بود، گفت: پس از بررسی فیلم این بازی در فدراسیون مشخص شد خطا کاملاً پشت محوطه جریمه رخ داده و به هیچ وجه پنالتی نبوده است.
وی ادامه داد: این مسأله در حالت عادی قابل تشخیص نبود و تنها با بازبینی فریم به فریم فیلم به این نتیجه رسیدیم. البته داور مسابقه به دلیل آنکه اصلا آن حرکت را خطا ندانسته دچار اشتباه شده بود و با وی برخورد خواهد شد.
نایب رئیس دپارتمان داوری در ادامه با انتقاد از صحبتی که عادل فردوسی پور در هنگام گزارش این بازی درباره اضافه وزن داور مطرح کرده بود، اظهار داشت: ما هم می دانیم که رفیعی اضافه وزن دارد، اما برای ما این مهم است که آیا داور تحرک لازم بدنی دارد یا خیر؟ آقای رفیعی با توجه به اینکه 46 سال دارد، تمرین های مداوم خود را انجام می دهد و از نظر تحرک بدنی شرایط خوبی دارد. داوران انگلیسی نیز بیشتر همین حالت را دارند.


شکایت مس از استقلال
سخنگوی باشگاه مس کرمان، گفت: از باشگاه استقلال به دلیل توهین هوادارانش به محسن خلیلی، مهاجم مس کرمان به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت خواهیم کرد.
حسن واحدی اظهار داشت: فحاشی هواداران استقلال به مهاجم تیم ما حادثه تلخی بود که از مدیران باشگاه استقلال انتظار می رود با این مسأله برخوردی جدی داشته باشند.


گزارش تمرین آبی پوشان؛ هشدار مظلومی
سرمربی استقلال در تمرین دیروز به بازیکنانش هشدار داد که مراقب باشند در دیدارهای آینده به راحتی امتیاز از دست ندهند. پرویز مظلومی که با لباس شخصی در تمرین حاضر شده بود قبل از آغاز تمرین به مدت 15 دقیقه برای بازیکنان صحبت کرد. او در خصوص شکست مقابل مس کرمان صحبت هایی کرد و به بازیکنان گفت نباید به این راحتی امتیاز بدهند. سرمربی استقلال البته گفت که می داند آنها خسته هستند و فشار را تحمل می کنند. پژمان منتظری که برای بازی بعدی 3 کارته است و مصدوم هم شده است با لباس شخصی در تمرین حاضر شد و خیلی زود تمرین را ترک کرد. مجتبی جباری با تأخیر 15 دقیقه تمرین را شروع کرد.


درخواست استقلال برای حضور داوران بین المللی در دیدارهایش!
باشگاه استقلال به دلیل قضاوت محمود رفیعی در بازی با مس کرمان قصد دارد به مهدی تاج رئیس کمیته داوران نامه بزند.علی امیری معاون باشگاه استقلال در این باره گفت: قصد داریم نامه ای به کمیته داوران ارسال و اعتراض خود را نسبت به قضاوت رفیعی اعلام کنیم.
وی افزود: رفیعی در چند بازی که برای استقلال قضاوت کرده اشتباهاتی داشته است. از مهدی تاج رئیس کمیته داوران می خواهیم برای استقلال که شرایط حساسی در راه قهرمانی دارد از داوران با تجربه که در لیست بین المللی هستند، استفاده کند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فوتبال در جهان


دیدارهای دوستانه ؛ پیروزی بایرن مونیخ و شالکه
در ادامه دیدارهای دوستانه باشگاهی، بایرن مونیخ قهرمان دور رفت بوندس لیگا مقابل تیم نه چندان مطرح اف سی روت قرار گرفت که با 4 گل به برتری رسید.
برای شاگردان یوپ هاینکس در این دیدار تونی کروس در دقیقه 12، آرین روبن در دقیقه 37، توماس مولر 59 و باستین شواین اشتایگر در دقیقه 90 موفق به گلزنی شدند.
در دیگر دیدار برگزار شده ولفسبورگ با هدایت فلیکس ماگات در دوبی مقابل تیم فوتبال بنیادکار ازبکستان قرار گرفت و در نهایت به تساوی یک بر یک دست یافت.شالکه نیز با نتیجه 2 بر یک از سد ویتس هلند گذشت.
*نتایج سایر دیدارها دوستانه باشگاهی:
سن پائولی یک - هوفن هایم 2
آگسبورگ صفر - گروتر 2
بواویستا صفر - بوتافوگو 3
فلامنگو 2 - کورینتیانس 2


«دی ماریا» به ال کلاسیکو می رسد
مهاجم آرژانتینی رئال مادرید با مجوز کادر پزشکی در تمرینات تیمش حاضر شد و برای ال کلاسیکو اعلام آمادگی کرد.
به نقل از ال پایس، آنخل دی ماریا که 31 دسامبر مصدوم شده بود با رهایی از این مشکل مجوز حضور در تمرینات رسمی رئال مادرید را دریافت کرد.
حضور دی ماریا در تمرینات رئال مادرید با توجه به درخشش اخیر کایخون در کنار بن زما و رونالدو جنگ تاکتیکی مورینیو با گواردیولا را پیچیده تر از پیش کرده و باید منتظر ماند تا مشخص شود پاس های طلایی اوزیل به کدام مهاجم خواهد رسید.


کونته: پس از گل کالیاری یخ زدیم!
سرمربی یوونتوس اعتقاد دارد گل کارلیاری باعث شده شاگردانش در زمین یخ بزنند!
یوونتوس در زمین خود نتوانست از پس کالیاری برآید و با نتیجه یک بر یک متوقف شد. آنتونیو کونته در این مورد گفت: بازی خوب شروع شد و ما توانستیم در ابتدای دیدار گل بزنیم و شانس های بسیاری را روی دروازه حریف ایجاد کنیم. باید در همان ابتدا که می توانستیم گل های زیادی به ثمر می رساندیم تا بازی را به سود خود به پایان برسانیم.
وی ادامه داد: پس از شروع نیمه دوم و بازی خوب حریف، مقداری عقب کشیدیم. گل آ نها ما را کرخت کرد و موجب شد شاگردانم یخ برنند.


«پوزو» 15 ساله به منچسترسیتی می پیوندد
«خوزه آنخل پوزو» بازیکن نوجوان باشگاه رئال مادرید به درخواست مدیر باشگاه منچسترسیتی با امضای قراردادی 5 ساله به این تیم خواهد پیوست.
آرسنال و لیورپول نیز تمایل خود را برای به خدمت گرفتن این مهاجم نوجوان نشان داده بودند؛ در حالی که مادرید مشتاق بود وی را در برنابئو نگه دارد. گزارشات لندن حاکی از این است که سیتی مبلغ اولیه ای معادل 200 هزار یورو به مادرید پرداخت خواهد کرد و مبلغ قرارداد نیز حدود 5 میلیون پوند خواهد بود.گزارش ها در اسپانیا حاکی از این است که انتقال وی به منچستر سیتی باید با این شرط همراه باشد که وی در سال 2014 و 2015 به مادرید بازگردد.


جنوا «رونالدینیو» را نمی خواهد
انریکو پریتزیوسی، رئیس باشگاه جنوا شایعاتی مبنی بر احتمال انتقال رونالدینیو به این باشگاه ایتالیایی را رد کرده است.
این درحالی است که رونالدینیو این روزها در باشگاه فلامنگو شرایط خوبی ندارد و چند ماهی است که دستمزدش را دریافت نکرده و مدیر برنامه های او اعلام کرده که در صورتی که این مشکل به زودی حل نشود، این ستاره برزیلی باشگاه شهر ریودوژانیرو را ترک خواهد کرد.
رئیس جنوا در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرد که الکساندر مرکل که تحت مالکیت مشترک دو باشگاه جنوا و میلان است ممکن است در نهایت به روسونری بپیوندد:«مرکل بازیکن جوان و آینده داری است و ما دوست داریم که او را حفظ کنیم ولی خود او هم باید برای ماندن متقاعد شود. امیدوارم که او بخواهد که با ما بماند ولی در غیر این صورت ما با سران میلان مذاکره خواهیم کرد؛ تیمی که روابط فوق العاده ای با آنها داریم.»

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزارش کوتاه


جاه طلبی های لئوناردو تمام نمی شوند؛ مالدینی؛ شکار بعدی پی اس جی؟
پاری سن ژرمن همین روزها به محل تجمع ستاره های سابق باشگاه میلان تبدیل می شود. بعد از استخدام لئوناردو به عنوان مدیر ورزشی این تیم و حضور کارلو آنچلوتی روی نیمکت مربیگری، باشگاه فرانسوی حالا یکی از ستاره های دیگر میلان را هدف قرار داده و خواهان در اختیار گرفتن پائولو مالدینی شده است.
کاپیتان سابق روسونری که در پایان فصل 2009-2008 از فوتبال حرفه ای کناره گیری کرده، در جریان نبرد پاری سن ژرمن برابر تولوز در تریبون ورزشگاه حضور داشت. این بازی اولین مسابقه کارلو آنچلوتی روی نیمکت پی اس جی در رقابتهای لیگ باشگاهی فرانسه به شمار می رفت که با پیروزی 3-1 تیم پاریسی به پایان رسید.
طبق برخی شایعات مطرح شده در باشگاه پی اس جی، این تیم پیشنهاد قابل توجهی برای مالدینی آماده کرده تا او را به حضور در کادر فنی تیم متقاعد کند. همه می دانند که رابطه آنچلوتی و مالدینی بسیار صمیمی و دوستانه است و آنچلوتی حتی در زمان حضورش در چلسی هم به بازیکن سابق و هم تیمی اش در میلان زنگ زده بود، ولی امکان حضور مالدینی در تیم لندنی مهیا نشده بود. اما امروز تحت نفوذ لئوناردو ممکن است دو طرف راحت تر از قبل به توافق دراین زمینه دست یابند.


در پی درد کلیه ؛ مارادونا در دوبی جراحی شد
دیه گو مارادونا برای پیروزی این هفته الوصل مقابل الاهلی در لیگ باشگاهی امارات فرصت خوشحالی کردن نداشت. مربی سابق تیم ملی آرژانتین بلافاصله صبح روز یکشنبه به دلیل درد شدید کلیه در بیمارستانی در دوبی بستری شده و پزشکان برای استخراج سنگ کلیه اش، او را جراحی کردند.
دالما دختر مارادونا اولین شخصی بود که خبر اتمام این جراحی را از طریق سایت توئیتر به اطلاع همه رساند و درصفحه شخصی خود در این سایت نوشت: «جراحی پدرم با موفقیت به اتمام رسیده است» او از همه آنهایی که نگران حال جسمی مارادونا بوده و از او در مورد پدرش سؤال کرده بودند، تشکر و قدردانی کرد. پیشتر خبر بستری شدن مارادونا از سوی سایت باشگاه الوصل به اطلاع عموم رسیده بود.
طبق اولین گزارشها، مربی سابق تیم ملی آرژانتین تا روز سه شنبه از بیمارستان مرخص خواهد شد. الوصل از روز 25 نوامبر گذشته نتوانسته بود در رقابتهای لیگ باشگاهی امارات پیروز شود و مارادونا دلش می خواست پیروزی و کسب سه امتیاز این تیم را به شکل دیگری جشن گیرد.
پس از بازی شنبه شب الوصل، مارادونا در کنفرانس خبری پس از مسابقه از بازیکنانش برای اولین پیروزی طی 6 مسابقه اخیر تشکر کرده بود.


اورا: با بازگشت مصدومان می توانیم قهرمان شویم
پاتریس اورا مدافع فرانسوی باشگاه منچستریونایتد در صحبتهایی اعلام کرده که با بازگشت بازیکنان مصدوم تیمش، شیاطین سرخ می توانند فاتح رقابتهای این فصل لیگ برتر شوند.
اشلی یانگ، دارن فلچر، تام کلورلی، مایکل اوون و نمانیا ویدیچ همگی با مصدومیت دست و پنجه نرم می کنند و فیل جونز، کریس اسمالینگ و اندرسون هم شانس حضور در دیدار شنبه شب تیمشان را به دلیل مصدومیت از دست دادند.
اورا در صحبتهایی به ام یو تی وی گفت:«بازیکنان مصدوم در حال بازگشت هستند. البته هنوز چند مصدوم دیگر داریم ولی فکر می کنم زمانی که همه برگردند،قدرت لازم برای کسب عنوان قهرمانی را خواهیم داشت. ما باید درمورد منچستریونایتد صحبت کنیم. مهمترین نکته برای ما برد در دیدار شنبه شب بود. بعد از آن دیگر برایمان مهم نیست که سیتی می برد، می بازد یا مساوی می کند.»
ستاره فرانسوی یونایتد ادامه داد:« الان ما فقط باید استراحت کنیم و تمرکزمان را روی بازی بعدی قرار دهیم. فکر می کنم مردم خیلی راجع به سیتی صحبت می کنند ولی ما فقط باید روی کار خودمان تمرکز کنیم .فکر می کنم با همین ترتیب می توانیم قهرمان لیگ برتر شویم. »


«کومان» بهترین مدافع گلزن تاریخ فوتبال
فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال اسامی بهترین مدافعان گلزن تاریخ فوتبال جهان را اعلام کرد که کاپیتان اسبق تیم ملی هلند و باشگاه بارسلونا در رده نخست آن قرار دارد.
رونالد با 193 گل به عنوان بهترین مدافع گلزن تاریخ لقب گرفته است؛ عنوانی که بعید است تا سال ها هیچ بازیکن دیگری حتی شانسی برای نزدیک شدن به آن را هم داشته باشد. کومان این تعداد گل را در 533 بازی به ثمر رسانده است.
پس از وی دانیل پاسارلا کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی آرژانتین با فاصله زیاد با 134 گلی که در 451 مسابقه زده است در مکان دوم قرار دارد.
فرناندو هیرو کاپیتان اسبق تیم ملی اسپانیا و باشگاه رئال مادرید که دوران درخشانی در تیم کهکشانی داشت و با این تیم افتخارات متعددی نیز به دست آورد با 110 گل در 541 بازی سوم است. اگاردو بوئازا از آرژانتین با 108 گل در 499 مسابقه و پل برایتنر از آلمان با 103 گل در 369 بازی در مکان های چهارم و پنجم این رده بندی قرار دارند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منهای فوتبال


کاظمی نژاد از تیم ملی وزنه برداری کنار گذاشته شد
علیرضا کاظمی نژاد وزنه بردار دسته فوق سنگین تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با تصمیم کوروش باقری از اردوی تیم ملی وزنه برداری کنار گذاشته شد.
سرمربی تیم ملی دلیل این تصمیم را توجه نکردن به ساعت وزن کشی صبحگاهی اردونشینان از سوی کاظمی نژاد عنوان کرد و گفت: «علیرضا از وزنه برداران آینده دار است که با همین سن کم مدال طلای المپیک نوجوانان و دو مدال نقره از رقابتهای نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه دارد، اما برای من رعایت دقیق نظم و انضباط حاکم بر اردوی تیم ملی از هر چیز دیگر مهمتر است و در این میان هیچ فرقی هم میان نفرات حاضر در اردو وجود ندارد.»
با خارج شدن علیرضا کاظمی نژاد از جمع اردونشینان، تعداد نفرات حاضر در اردوی تیم ملی وزنه برداری به 14 نفر رسید. پیش از این سجاد انوشیروانی و نواب نصیرشلال هم به دلیل امتحانات دانشگاهی، با هماهنگی کادر فنی اردوی تیم ملی را ترک کرده بودند.


سلیمانی: هدفم موفقیت کاراته در بازیهای آسیایی 2014 است
سرمربی جدید تیمهای کاراته جوانان و امید ایران گفت: هدف اصلی من پشتوانه سازی برای تیم ملی کاراته است تا بتوانیم تیمی قدرتمند را روانه بازیهای آسیایی 2014 کره جنوبی کنیم.
علیرضا سلیمانی که بتازگی هدایت تیمهای کاراته کشورمان در رده های سنی پایه را پذیرفته است، در گفتگو با مهر برخورد خوب سرپرست فدراسیون را به عنوان اصلی ترین دلیل بازگشت خود به کاراته عنوان کرد و افزود: جلسات متعددی با فرجی داشتم که در نهایت با قبول شرایطم این مسؤولیت را پذیرفتم.
وی در ادامه افزود: علاقه زیادی به کار در رده سنی پایه و پشتوانه سازی دارم. نگاه من به همین مسابقات آسیایی نیست، بلکه هدفم موفقیت در بازیهای آسیایی 2014 و موفقیت تیم ملی در این میدان بزرگ است.
سرگروه پیشین تیم ملی کاراته خاطر نشان کرد: من کار خود را در تیمهای نوجوانان، جوانان و امید با دقت و علاقه زیاد انجام می دهم و تلاش می کنم تا کاراته کاهای قدرتمند و خوبی را تحویل تیم ملی بزرگسالان دهم تا کادر فنی آن تیم بتواند با در اختیار داشتن چند کاراته کای همسطح در هر وزن بهترین و شایسته ترین نفر را انتخاب کند.
سلیمانی افزود: در انتخاب همکارانم و تمامی کارهای مربوط به این تیم اختیار تام از فدراسیون خواسته ام و سرپرست فدراسیون نیز در این مورد موافقت خود را اعلام کرده است.سرمربی تیم ملی در پایان تصریح کرد: سوم تا پنجم اسفندماه مسابقات قهرمانی کشور که حکم انتخاب تیم ملی را دارد، برگزار می شود. من به همراه همکارانم هر کاراته کایی را که شایسته حضور در اردوی تیم ملی باشد، دعوت می کنیم تا بتوانیم پشتوانه های خوبی برای آینده تیم ملی بسازیم.
شایان ذکر است، علیرضا سلیمانی، سرگروه پیشین تیم ملی که سابقه 10 سال هدایت تیم ملی مالزی را دارد، هفته گذشته از سوی سرپرست فدراسیون به عنوان سرمربی تیمهای رده سنی پایه انتخاب شد.


زرگری در ترکیب اصلی تیم فرانسوی
امیر زرگری رکابزن ملی پوش ایران که در سال 2011 رده سوم آسیا را در رده بندی رکابزنان آسیایی با 218 امتیاز کسب کرده بود، از سوی مسؤولان تیم «AG2R LA Mondiale » فرانسه برای عضویت در این تیم دعوت شد.
به منظور مشخص شدن ترکیب اصلی این تیم برای شرکت در مسابقات مختلف، از رکابزنان تست توان به عمل آمد که در این آزمون امیر زرگری با کسب 45 امتیاز، توانست به ترکیب اصلی راه پیدا کند.
تیم اصلی «AG2R LA Mondiale» فرانسه با حضور امیر زرگری در سه مسابقه بین المللی اسپانیا شرکت خواهد کرد.
امیر زرگری به عنوان اولین دوچرخه سوار ایرانی با آغاز سال 2012 میلادی فعالیتش را به صورت رسمی با این تیم حرفه ای فرانسوی آغاز کرده است.


شیوه نامه طرح ژیمناستیک برای دانش آموزان دوم ابتدایی
شیوه نامه طرح ژیمناستیک برای پایه دوم ابتدایی با هدف توسعه و بهبود اجرای حرکات یا مهارت های بنیادی در دانش آموزان دوره ابتدایی تدوین و برای اجرا ابلاغ شد.
کیومرث هاشمی قائم مقام وزیر در امور تربیت بدنی و سلامت با اعلام این خبر از جمله اهداف تدوین این شیوه نامه را بسترسازی مناسب برای رشد و شکوفایی استعداد ورزشی دانش آموزان، بهبود توسعه شاخصه های آمادگی جسمانی و حرکتی، توجه به حرکات بنیادی ورزشی از قبیل دویدن، پریدن، جهیدن و غلت زدن عنوان کرد.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت این شیوه نامه در اجرای مطلوب طرح ژیمناستیک در پایه دوم ابتدایی گفت: در این شیوه نامه به ریزترین نکات و مسایل اجرایی، شرایط ثبت نام، وسایل و تجهیزات، مکانهای برگزاری آموزش و بسیاری از مسایل توجه شده است.
وی گفت: در سال اول (سال تحصیلی 91-90) اجرای این طرح 20 درصد دانش آموزان پایه دوم دختر و پسر تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت که در طول سال تحصیلی سه جلسه در هفته و در هر جلسه دو ساعت، 43 حرکت مبانی و پایه عملی ژیمناستیک مانند دویدن، غلت زدن، پریدن و جهیدن به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد و در سال تحصیلی آینده نیز کل دانش آموزان پایه دوم تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.