قدس آنلاین- تبریز:رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش آذربایجان‌شرقی با انتقاد از قطع بیمه قالیبافان گفت: قالیبافان به علت قطع بیمه قالیبافی مجبور هستند در شغل‌های دیگری فعالیت کنند و این امر آنها را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

قطع بیمه مشکل جدی برای قالیبافان آذربایجان‌شرقی ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اسماعیل چمنی، اظهار داشت: متاسفانه تامین اجتماعی بیمه‌گزار جدیدی پذیرش نمی‌کند و علت اصلی این مشکل قانونگذاری‌هاست.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی 30 درصد تولیدات فرش کشور را به خود اختصاص داده است و تنها امید قالیبافان بیمه است که نباید قطع شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز ادامه داد: بر اساس مصوبه بودجه سال گذشته مجلس شورای اسلامی، قالیبافان برای بیمه خود نمی‌توانند اقدام کنند و این مورد باید با در نظر گرفتن ردیف بودجه مناسب در لایحه دولت و تصویب مجلس محترم و ابلاغ به سازمان تأمین اجتماعی حل شود.

افتتاح موزه فرش تبریز تا پایان سال 95  

عضو شورای اسلامی شهر تبریز از افتتاح موزه فرش تبریز تا پایان سال 95 خبر داد و افزود: با تشکیل موزه فرش تمام مشکلات قالیبافان حل نمی‌شود و تنها احداث این موزه برای عرضه تولیدات قالیبافان کافی نیست.

چمنی تاکید کرد: وجود نمایشگاه دائمی فرش در شأن قالیبافان استان ضروری است تا آنها تولیدات خود را بدون واسطه در اختیار خریداران قرار دهند و این امر علاوه بر فروش تولیدات قالیبافان افزایش ارزآوری و جذب توریست را به دنبال دارد.

وی متذکر شد: در حال حاضر تشکل‌هایی نیز برای فرش آذربایجان شرقی ایجاد شده، اما این تشکل‌ها پاسخگوی نیازهای حوزه فرش نیستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: این صنعت در اشتغالزایی نقش زیادی دارد و توسعه این صنعت نیازمند حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

چمنی حوزه فرش را یکی از شاخص‌های اولویت درآمد برای تامین منابع درآمدی استان خواند و افزود: در سال گذشته دولت برای حمایت از بیمه قالیبافان 9 هزار و 500 میلیارد ریال اختصاص داده بود که متاسفانه این رقم به 250 میلیارد ریال کاهش یافت.

به گفته وی در آذربایجان‌شرقی 80 هزار نفر بیمه شده صنعت فرش وجود دارد که این تعداد باید به 200 هزار نفر در استان برسد.

عضو شورای اسلامی شهر گفت: معاون وزیر در بودجه پیشنهادی به دولت بر توجه به بیمه قالیبافی تاکید داشتند، اما این امر اتفاق نیفتاد.

چمنی با هشدار نسبت به این‌که قطع بیمه قالیبافان بیکاری فعالان این حوزه را به دنبال دارد، گفت: قالیبافی یکی از شغل‌های پرزحمت است و ما باید از فعالان این حوزه حمایت کنیم، چراکه حمایت از آنها حمایت از تولید داخلی و اشتغال است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    برای بیه شدن قالیبافان واقعی وپایمال نشدن حق قالیبافان وسوءاستفاده نکردن دیگران سازمان تامین اجتماعی بایدبه عنوان کارفرمای مجازی ظاهرشده ونظارت داشته باشد.این سازمان باادارات وسازمانهای دیگردتبادل اطلاعات داشته باشد.به فرض مثال فردساختمان سازمجوزدار(ادارات شهرداری)اگر بیمه شده فرش میباشدمطمعناازضعف اطلاعاتی بیمه به نفع خوداستفاده نموده بایک نطراستعلام ازشهرداری تخلف باعملکردبجاروخواهدشد