رئیس ائتلاف ضدجنگ در امریکا می گوید که وجود سلاح های فراوان در سطح جامعه، تنها یکی از شش عامل اصلی هفت تیر کشی امریکایی هاست.

چرا امریکایی ها به هفت تیرکشی علاقه دارند؟ / فیلم

به گزارش قدس آنلاین، جو آیوسبیکر فعال ضد جنگ در امریکا با اشاره به تیراندازی های خونباری که همه روزه در شهرهای مختلف این کشور رخ می دهد، تاکید کرد بر خلاف تصور عامه مردم، آزادی حمل سلاح تاثیر چندانی در گرایش مردم به تیراندازی ندارد و عامل اصلی، خشونت بار بودن فرهنگ امریکایی است.

آیوس بیکر با بیان اینکه امریکا خشونت بار ترین کشور در میان کشورهای صنعتی است، اظهار کرد: دلیل این خشونت طلبی، تنها وجود سلاح های بیشمار در جامعه نیست و به تاریخ  فرهنگ ما ربط دارد.

وی افزود: این کشور از همان ابتدا بر پایه کشتار بومیان بنا نهاده شده و بعد از آن نیز میلیون ها سیاه پوست به امریکا آورده شدند که تعداد زیادی از آنها در همان میانه راه جان باختند و برخی نیز هنگام کار و بردگی مردند.
این کارشناس امریکایی اضافه کرد: جنگ های پی در پی امریکا در نقاط مختلف جهان، از همان زمانی که مکزیکی ها قتل عام شدند تا زمانی که مردم شرق دور در کره، ویتنام و ژاپن کشته شدند و یا همین سال های اخیر که بیش از 4 میلیون مسلمان در عراق و افغانستان قربانی شدند، سومین عامل گرایش امریکایی ها به کشتار است.

وی ادامه داد: این کشتارها و جنگ ها برای منافع ثروتمندان بوده و به همین علت هربار هم که در امریکا جنبشی علیه آنها به راه می افتاد براحتی اسلحه به روی آنها کشیده می شد و شلیک پلیس و ماموران امنیتی به روی مردم معترض، یکی دیگر از عوامل عادی بودن تیراندازی در امریکاست.

آیوس بیکر تصریح کرد: ما نابرابر ترین نوع تقسیم ثروت را داریم و از سوی دیگر، مردم ما از نظر روحی و روانی به شدت مشکل دارند و دولت هرگز به آن توجه نکرده است. اینها دلایل شکل گیری خشونت در امریکاست و  آزادی استفاده از سلاح هم هست که تنها یکی از شش دلیل است.

وی افزود: اسلحه سازان می گویند که این موضوع باعث جلوگیری از خشونت می شود در حالی که قشر سرکوب شده نیز به این سلاح ها دسترسی دارد و می تواند از سلاح استفاده کند. آنها این را می دانند اما تنها از این می ترسند که سیاهان با همین سلاح ها علیه آنها قیام کنند برای همین در دهه 90 تصمیم گرفتند که اجازه ورود آنها به محدوده ای از طبقات بالاتر مانند دانشگاه ها را بدهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.