حسین پورحسین :    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه قرآن را زمینه ساز افزایش تعدادحافظان قرآن کریم در کشور ...

بزرگترین نمایشگاه قرآن کشور پس از تهران درمشهد افتتاح شد

 و رسیدن به افق ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در سراسر کشور دانست. علی جنتی در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی مشهد افزود: قرآن گنجینه عظیم الهی و اسوه زندگی‌ساز در ماه رمضان برای مردم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف مردم حفظ و خواندن قرآن است، تأکید کرد: خوشبختانه در سال‌های پس از پیروی انقلاب اسلامی جایگاه قرآن کریم بسیار ارتقا یافته و تعداد حافظان قرآن کریم در کشور افزایش چشمگیری داشته است. او با اشاره به اینکه قرآن در سرنوشت انسان تأثیر مثبتی دارد، افزود: این کتاب آسمانی می‌تواند مردم را از ظلمت به سمت نور هدایت کند وعلاوه بر توجه مردم به سبک زندگی اسلامی - ایرانی عامل نشاط‌ بخشی و امیدواری برای آنها باشد.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن تنها بخش کوچکی از عظمت کتاب آسمانی را نشان می‌دهد اما همه مردم از کوچک تا بزرگ گرفته و محقق و استاد می‌توانند در این دریای بیکران از معانی آن در زندگی خود بهره ببرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن را کتابی آسمانی دانست که می‌تواند جامعه اسلامی را از جنگ‌های داخلی نجات دهد و سبب همکاری لاینفک دولت، وزارت ارشاد و مردم در سال همدلی و همزبانی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی از آثار مختلف قرآنی در این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای بازآفرینی و توسعه فعالیت‌های قرآنی دانست و افزود: بودجه‌ای که برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته می شود بسیار محدود است لذا باید همه مسئولان در این زمینه همکاری و مشارکت مناسبی داشته باشند. در این مراسم از 60 نفرازفعالان وهمچنین کانونهای قرآنی استان تجلیل به عمل آمد .

حاشیه در افتتاحییه

روز گذشته ودر اقدامی غیر معمول قبل از حضور وزیردر سالن نمایشگاه ودر حالی که شهروندان وکودکان با گوشیهای همراه خود در حال تصویربرداری بودند ازورود عکاسان خبری به داخل سالن جلوگیری شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.