۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 292085

قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند، زندگی کردن در محلاتی که آمار جرم و جنایت، آلودگی صوتی و... در آن بالا است، یک دهه از عمر بیولوژیکی انسان می کاهد.  

آلودگی صوتی عمر انسان را کم می کند

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، دانشمندان دانشگاه ماساچوست اعلام کردند، استرس هایی که در نتیجه زندگی طولانی مدت در محلات بد روند پیر شدن سلول های بدن را تسریع می کنند.  

دکتر می جونگ می جان، استاد مدرسه پرستاری دانشگاه ماساچوست و سرپرست این مطالعه گفت:" یافته های ما نشان می دهند، تفاوت عمر بیولوژیکی افرادی که در محلات خوب و بد زندگی می کنند بیش از 12 سال است. "

او افزود:" به احتمال قوی تنش روانی و فیریولوژیکی که نتیجه زندگی در محلات بد است عمر سلول ها را کاهش می دهند. "

پژوهشگران پس از بررسی طول تلومر در سلول های سفید خون بیش از سه هزار مرد و زن آمریکایی که در محلات خوب و بد زندگی می کردند دریافتند، طول تلومر افرادی که در محلات بد زندگی می کنند 174 جفت کوتاه تر است.

تلومرها امتداد DNA در پایان کروموزوم شبیه به پایان می رسد از بند کفش هستند، محافظت به پایان می رسد از تبدیل شدن به انسجام افتاد. هر بار یک سلول تقسیم می شوند، تلومرها دریافت کمرنگ چرا که آنها به طور کامل در مرحله تقسیم به کپی نیست. سلول ها به سن به عنوان تلومرها خود را دریافت کنید برای تکرار بیش از حد کوتاه است.

تلومر پایانه فیزیکی کروموزم‌های خطی است که از یک توالی غیر کد کننده تشکیل شده است. در پستانداران، تلومر مرکب از تعداد متغیری توالی‌های تکراری، با رمز TTAGGG است. توالی تکرار شونده تلومری در سایر جانداران نیز دارای فرمول کلی مشابهی است که این شباهت نشان دهنده نقش حیاتی و در نتیجه محفوظ باقی‌ ماندن ساختار تلومر است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.