قدس آنلاین-ایلام: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: بزرگترین پرونده کشف شده و در حال رسیدگی در تعزیرات حکومتی استان، قاچاق ۱۸۰ هزار دلاری ارز است.

قاچاق ۱۸۰ هزار دلاری ارز در ایلام!

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، نعمت اله بیرانوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با تبریک هفته قوه قضاییه و با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی بر مبنای مصوبه سال 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل و رسیدگی به پرونده های تخلفاتی کالا، ارز و غذا و دارو را بدون فوت وقت و اطاله دادرسی دنبال می نماید، اظهارداشت: رسیدگی کامل به پرونده های مختلف در زمینه تولید و عرضه کالا، مواد غذایی، دارویی و درمانی، قاچاق کالا و ارز در حیطه وظایف تعزیرات حکومتی است،  

وی با اشاره به اینکه نظارت و کنترل در عرصه بازار، بهداشت، دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز به ترتیب بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های متولی است، افزود: پس از تشکیل پرونده های تخلفاتی در هر یک از عرصه های مذکور و اعلام شکایت و طرح موضوع در تعزیرات حکومتی، این نهاد قانونی به موارد مطروحه رسیدگی و اتخاذ تصمیم می نماید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام بهترین ناظران بازار را مردم و کسبه دانست و خاطرنشان ساخت: شهروندان عزیز می توانند با ارائه گزارشات مستند و مستدل خویش، تعزیرات حکومتی را در راستای تحقق اهداف سازمانی یاری نمایند.

نعمت اله بیرانوندی با بیان اینکه مردم باید تعزیرات حکومتی را مأمن، ملجأ و امین خود بدانند و تخلفات صنفی را به صورت ویژه و بدون اغماض گزارش نمایند، بیان داشت: این مجموعه خدمتگزار، امین مردم است و برای احقاق حق از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و موارد گزارش شده را محرمانه رصد، بررسی و برخورد می کند.

وی به پرونده قاچاق 180 هزار دلاری ارز اشاره و تصریح کرد: این پرونده بزرگترین پرونده تخلف قاچاق کالا و ارز در استان ایلام بوده و 3 متهم پرونده دستگیر و با سپردن وثیقه و به قید ضمانت تا بررسی نهایی پرونده، آزاد هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام بیشترین تخلف در سطح استان ایلام را گرانفروشی با فراوانی 35 درصد بر شمرد و افزود: تقلب با 13 درصد، کم فروشی با 10 درصد و عدم درج قیمت با 8 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

نعمت اله بیرانوندی با بیان اینکه هم اکنون در استان ایلام بیشترین نوع تقلب در نانوایی ها و خبازی ها صورت می گیرد، اظهارداشت: متأسفانه بیشتر نانوایی ها با کاهش وزن چانه به تقلب آشکار روی آورده اند و از این طریق به سودهای نامشروع زیادی دست می یابند که لازم است مردم تخلفات این صنف را گزارش و مسئولان مربوطه این مهم را به صورت ویژه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نمایند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به کار این سازمان در استان ایلام، 9 هزار و 592 پرونده در این مرجع رسیدگی و مختومه شده است، اظهار داشت: هم اکنون 262 پرونده در دست اقدام است که این پرونده ها حدود 4 میلیارد تومان محکومیت مالی داشته اند که فقط 1 میلیارد تومان از آن وصول شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا 445 پرونده و در زمینه تخلفات بهداشت، درمان و دارو 259 پرونده تشکیل شده است، افزود: 9 هزار و 453 پرونده به مرحله اجرای حکم رسیده و مختومه شده است.

نعمت اله بیرانوندی با بیان اینکه این اداره کل با 31 نفر اداره می شود و فقط 4 شهرستان در استان دارای اداره تعزیرات هستند، یادآورشد: در این راستا از کسبه، مردم و رسانه ها تقاضای همراهی و همکاری بیشتری در زمینه نصب قیمت بر روی اجناس و اطلاع دادن تخلفات از طریق شماره32227401 و پوشش اخبار و.... داریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام به تخلف نمایندگی یک شرکت خودرویی در استان ایلام اشاره کرد و افزود: این پرونده مهم و ملی بوده  که مبلغ جریمه آن یک میلیارد و330 میلیون تومان برآورد شده و در مرحله اجرای احکام است.

نعمت اله بیرانوندی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی فقط یک دستگاه رسیدگی کننده به پرونده های مرتبط است، تصریح کرد: اگر دستگاه های نظارتی 50 درصد از توان خود را در برخورد با تخلفات به کار گیرند مشکل حل خواهد شد و تخلفات کاهش پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.