قدس انلاین-قاانی:معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:بزودی با اعلام فراخوان دوسالانه جشنواره ملی نمایشنامه نویسی ایرانی برگزار می شود.

برگزاری دوسالانه نمایشنامه نویسی ایرانی وحمایت از تئاتربرای مجموعه تئاتر شهر

به گزارش قدس انلاین ؛ناصر نبی زاده، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری باخبرنگاران اظهار داشت:در سالهای اخیر یکی از نقاط ضعف در حوزه نمایش نبود متون فاخر ایرانی برای تبدیل شدن به یک نمایش بوده که باعث گرایش بیشتر هنرمندان به متون غیر ایرانی شده است بر همین مبنا لازم دیدیم بازنمایی و روشنگری در منابع عظیم فرهنگی و ادبی  صورت بگیرد و در این راستا دو برنامه اصلی شامل:برگزاری دو سالانه جشنواره ملی نمایش نامه نویسی ایرانی" و"حمایت از تولید تئاتر برای اجرا در مجموعه تئاتر شهر" را برنامه ریزی نموده ایم.

وی افزود:در دوسالانه تلاشمان این است که از متون ملی-بومی با رویکردهای مذهبی  وملی و آئینی برای تولید اثار فاخر حمایت نمائیم که در مرحله بعد از همین متون برای تولید تاتر برای تئاتر شهر مشهد برخوردا شویم.

وی افزود:همچنین مجموعه ارشاد و انجمن تئاتر برای تولید دو نمایش از مرحله متن تا اجرا با محوریت شعدای غواص آمادگی صدرصدی جهت حمایت دارد که فراخوان آن نیز اعلام می شود.

 کیوان صباغ رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به فعالیتهای انجام شده اظهار کرد:یازدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی قرار است دراواخر ماه مبارک رمضان با انجام بازبینی هادر تاریخ 23 تا 25 تیر ماه وارد مرحله بعدی خود شده و درتاریخ 5 الی 8 مرداد نیز جشنواره برگزار گردد.

وی افزود: در جشنواره امسال علاوه بر حمایت از نوقلمان بابرگزاری ورکشاپ و دوره های تخصصی از اثار نویسندگان با محوریت های فراخوان حمایت صورت می گیرد.

صباغ نیز در خصوص دو متن برای شهدای غواص اظهار داشت:به عنوان تهیه کننده از دو متن منتخب با محوریت 175 شهید غواص حمایت صدرصد از متن تا اجرا صورت می گیرد ودیگر متنهای برگزیده با حمایت اداره کل ارشاد به مرحله چاپ خواهند رسیدوی تصریح کرد: درهفته منتهی به شبهای احیاءتئاتر تعزیه توسط جناب دلبری به مدت یک هفته اجرا خواهد شد ودرصورت هماهنگی دو تئاتر مناسبتی بصورت مهمان به روی صحنه خواهند رفت.

وی درباره برنامه های مجموعه تئاتر شهر برای ایام بعد از ماه مبارک رمضان اظهار داشت:در سالن اصلی در ابتدای مرداد نمایشی به کارگردانی رضا حسینی وپس از ان در نیمه دوم مرداد نمایشی از سحر رضوانی با نام:یک ساعت ارامش" روی صحنه می روند ودرسالن بهار تاتر"نگهبان واژدها" وبعد از ان عطر تقلبی به کارگردانی شادی غفوریان پس از انجام امور اداری به روی صحنه می روند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.