کاندیدای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: چگونه می‌توان با دستمزدهای ۱۰میلیونی و یا حتی ۸۰ میلیونی اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد، باید تعریف‌مان از اقتصاد مقاومتی این باشد که سطوح مختلف جامعه توانایی زندگی کردن را داشته باشند.

چگونه می‌توان با "دستمزدهای ۱۰ تا ۸۰ میلیونی مدیران" اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد
محمد غرضی کاندیدای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری و وزیر پست و تلگراف در دولت سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار داشت: در دهه شصت که در اوج جنگ بودیم، تمام امورات با استقاده از اقتصاد مقاومتی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آن زمان تعداد مشترکان گاز در کشور زیر صد هزار مشترک بود، با ایجاد شبکه گاز رسانی توانستیم آن را توسعه داده و به  25 میلیون مشترک در کشور برسانیم، در زمان این کار نه دولت، نه مجلس و  نه حتی بانک مرکزی متوجه اجرای این کار نشدند و همه این کار را از طریق اجرای اقتصاد مقاومتی محقق کردیم.

وزیر پست و تلگراف در دولت سازندگی ادامه داد: با این حالی که در جنگ بودیم اما تمام جزئیات این کار را با اتکا و اعتماد به داخل انجام دادیم و وضع بسیار خوبی نیز در آن زمان داشتیم، به طوری که در حال حاضر روزی 4 میلیون بشکه نفت و 600 میلیون مترمکعب گاز به منازل مشترکان وارد می‌شود.

غرضی در ادامه به توسعه شبکه مخابرات با اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد:در سال 64 هشتصد هزار شماره تلفن در تهران وجود داشت در کمتر از 5 سال این تعداد شماره را به کمتر از پنج میلیون شماره رساندیم و در سال 76 که پایان دوره وزارتم بود، حدود 10 میلیون مشترک تلفن ثابت و چند میلیون مشترک تلفن همراه داشتیم و می‌توانم به جرأت بگویم که تمام توسعه شبکه مخابراتی را امروز مدیون اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: تمامی کارهایی که انجام دادیم، متکی به تکنولوژی، نیروی انسانی داخلی و مردم بود و به هیچ وجه نیز از صندوق دولت در بخش‌های جاری و عمرانی استفاده نکردیم که با این روند توانستیم دو کار بزرگ در حوزه‌های مختلف را اجرا کنیم.

کاندیدای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: در سال 74 وضع کشور از نظر تورمی بسیار بد بود، در آن زمان اندوخته شرکت مخابرات از اندوخته دولت بیشتر بود و این کار را نیز از طریق اجرای اقتصاد مقاومتی محقق کردیم.

وی در ادامه به نحوه عملکرد دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دولت‌های نهم و دهم توانایی جلوگیری از واردات به داخل کشور را نداشتند، اما در این دولت تا میزانی این امر محقق شده است؛ به میزانی که این دولت توانست واردات را کم کند، به اقتصاد مقاومتی هم کمک کرده است.

غرضی تصریح کرد: دولت یازدهم توانست در بازار سرمایه موفق عمل کند و تورم 30 درصدی را به 20 درصد کاهش دهد ولی زمانی در سیستم پولی - مالی موفق عمل می‌کند که تورم در کشور وجود نداشته باشد و با این روند، رابطه بین مردم و دولت اصلاح نخواهد شد.

وزیر پست و تلگراف در دولت سازندگی ادامه داد: اگر دلسوزی باشد مدیریت، سرمایه و اصلاح رابطه بین مردم و دولت محقق خواهد شد ولی اگر سیستم مدیریتی باشد، قطعاً به ضرر دولت خواهد بود و در جامعه مترقی روابط اجتماعی نسبت به روابط سیاسی قوی‌تر است.

غرضی به هزینه‌های بالای مدیریتی اشاره و تأکید کرد: چگونه می‌توان با دستمزدهای 5میلیونی، 10میلیونی و یا حتی 80 میلیونی اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد، باید تعریف‌مان از اقتصاد مقاومتی این باشد که سطوح مختلف جامعه توانایی زندگی کردن را داشته باشند، اقدامی که در آن، کار توسعه یابد و هزینه‌های زیادی را در برگیرد مثل گرانی بنزین، کمکی به جامعه نکرده‌ایم. باید طوری کار را توسعه داد که بر فقرا هزینه نشود آن وقت می‌توان گفت که این کار در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hldv IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    5 0
    همانطور که با اختلاسهای چند هزار میلیار تومنی دولت نهم و دهم و مورد تایید شما و به قول شما اجرا شد
  • مسعود IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    حد اقل صد برابر حقوق یک کارگر.یک زمانی که شماها بچه بودید ما به رهبری اقا روح الئه(ره)شعار میدادیم حکومت اسلامی ایجاد باید گردد .حقوق شهید رجائی و باهنر زیر شش هذار تومان در ماه بود و دستمزد کرگران با مزایا حدود پنچ هزار تومان تازه در ان موقع از کمشدن دکل نفت فروش فرودگاه واختلاس در بیمه هم خبری نبود روحشان شاد و قرین رحمت باد.ارادتمند انقلابی پنجاه و هفت مسعود
  • علی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    عدالت اجتماعی همین است
  • بنده خدا IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    آخر کاشکی این مدیران که ازشون صحبت می شه واقعا کاردان بودند - بسیاری از آنها حتی نمی تونند بیرون از محل کارشون برای خودشون کاری پیدا کنند - اغلب آقازاده و یا اقو.ام و خویشان گردن کلفت دارند- یکی رو می شناسم که زمانی حسایدار ساده ای بوده و بعد که برادرش مدیر عامل شده ؛ او هم چند ماه بعد عضو اصلی هئیت مدیره یکی از شرکتهای اون سازمان شده - و یا یکی از اونها سفارش کننده اش وکیل مجلس است - اینا تو کشور عادیه وبهمین دلیل وقتی خدمتشان تمام می شه به این درو آن در می زنن که بازهم بیان سر کار قبلی شون . با این همه جوان لایق و بیکار تو کشور - اینها هستند که کشور رو به بیراهه می کشن .