قدس آنلاین- تبریز: مدیر آب و خاک جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در سال گذشته، یک هزار و ۲۲۵ هکتار از اراضی استان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار تجهیز شده‌اند، گفت: افزایش اقدامات اجرایی طرح‌های شاخص و بارز این مدیریت است.

تجهیز ۱۲۲۵ هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی به سیستم‌های تحت‌فشار

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  کامران یوسفی‌راد ظهر امروز در حاشیه کارگاه آموزشی منطقه‌ای طرح پهنه‌بندی روستاها در مجتمع شهید کسائی تبریز با اعلام اینکه در سال گذشته به بخش آب و خاک آذربایجان‌شرقی 481 میلیارد ریال اختصاص یافته بود، اظهار داشت: اقدامات اجرایی طرح‌های شاخص و بارز مدیریت آب و خاک و امور مهندسی در سال 93 نسبت به اعتبارات تخصیص یافته در مقایسه با سال 92 از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای بهسازی کانال‌های آبیاری استان 39 میلیارد و 800 میلیون ریال اختصاص یافته بود، افزود: حجم عملیات انجام شده در این مدت 24 کیلومتر و با سطح پوشش 603 هکتار از اراضی بوده در صورتی که در این زیربخش در سال قبل از آن، 3.5 کیلومتر بهسازی کانال‌های آبیاری در سطح 140 هکتار اراضی و با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 523 میلیون ریال صورت پذیرفته بود که شاهد افزایش 400 درصدی در رشد اعتبارات و عملکرد در این بخش بوده‌ایم.

یوسفی‌راد با اشاره به اینکه در سال گذشته، یک هزار و 225 هکتار از اراضی استان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار تجهیز شده‌اند، افزود: اعتبار تخصیص یافته به این بخش 146 میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی از محل اعتبارات استانی 21 میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی در این بخش 183 میلیارد و 809 میلیون ریال تخصیص یافته بود افزود: در مجموع 3 هزار و 100 هکتار حجم عملیات انجام شده در این بخش بوده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان از پوشش 30 کیلومتری انهار سنتی با اعتباری بالغ بر 925 میلیون ریال و احداث جاده‌های دسترسی به مزارع به طول 94 کیلومتر و با اعتبار بالغ بر 5 میلیارد و 880 میلیون ریال خبر داد و گفت: برای احیاء و مرمت قنوات از اعتبارات استانی، 6 میلیارد و 70 میلیون ریال و برای تجهیز و نوسازی اراضی سنتی 5 میلیارد و 330 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته بود.

یوسفی‌راد با بیان اینکه در سال 93 برای تجهیز و نوسازی اراضی دشت تبریز 16 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته بود، گفت: جلسات مشترکی با شرکت آب منطقه‌ای در مورد نحوه صدور حقابه (از آبهای سطحی) برای آبیاری تحت فشار صورت پذیرفته است که امیدواریم با عملی شدن مصوبات این جلسات حدود 200 هزار هکتار از اراضی که از آب‌های سطحی بهره‌مند می‌شوند بدون چالش تحت پوشش آبیاری کم‌فشار و پرفشار قرار گیرند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.