یاسوج- خبرنگارقدس: نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که یک دستور کار مهم آن، تجمیع مدارس کم جمعیت بود.

بلایی که تعطیلی مدارس بر سر کهگیلویه و بویراحمد می‌آورد!

در این نشست پس از آنکه مدیرکل آموزش و پرورش استان به ناگزیر بودن از اجرای این طرح سخن به میان آورد، هر یک از اعضای حقیقی و حقوقی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

سید مسعود دانشی، یکی از اعضای شورای آموزش و پرورش به مخالفت با طرح پرداخت و گفت: وضعیت توپوگرافی استان به گونه‌ای بوده که ممکن است بر اثر طغیان یک رودخانه و ریزش یک کوه یا حمله حتی یک جانور درنده جان دانش‌آموزان در طرح تجمیع مدارس به خطر افتد و آن‌گاه همه باید پاسخگوی چنین مشکلی باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نباید به دلیل وجود هزینه سنگین، مدرسه‌ای در استان تعطیل شده و دانش‌آموزی از تحصیل باز بماند.

«کشاورز» با انتقاد صریح از اینکه نباید در امر تحصیل به هزینه‌ها و حقوق معلم پرداخته شود، افزود: این تعطیلی و تجمیع مدارس نه فقط مربوط به روستاهای پراکنده و با جمعیت کم دانش‌آموزی است، بلکه مشاهده می‌شود برخی مدارس اطراف شهرهای بزرگ هم تعطیل شده‌اند.

اما مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با این کار مدارس مختلط می‌شوند و مشکلات اجتماعی بیشتری پدید می‌آید.

پناهی با انتقاد از همه کارهای غیرکارشناسی که از گذشته تاکنون در این استان انجام شده یکی از کارها را احداث غیرکارشناسی مدارس در برخی مناطق دانست.

وی افزود: در برخی جاها برای اینکه نماینده‌ای رأی بیاورد بدون آنکه منطقه حایز شرایط احداث مدرسه باشد، مدرسه‌ای ساخته شده و در جای دیگر که استحقاق دارد خبری از مدرسه نیست.

محمدرضا شریعتی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم در این خصوص گفت: در سالی که منتهی به انتخابات است شاید با تعطیلی مدارس در برخی روستاها مشکلاتی از نظر سیاسی ایجاد شود و حاشیه‌هایی در پی داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: وقتی می‌خواهیم مدارس را تجمیع کنیم چرا به فکر تهیه مدارس پیش ساخته هستیم؛ بنابراین بهتر است از آقای کاظم قلم‌چی و سایر خیرین بخواهیم به جای مدارس پیش ساخته پولشان را در اختیار آموزش و پرورش برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان یا خرید خودرو قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.