بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالی گفت: سفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی در راستای توسعه پایدار و متوازن منطقه ای بوده است.

اختصاص 300 میلیون دلار اعتبار به پروژه ریلی اسفراین -  بجنورد - شیروان

سید علی اکبر پرویزی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: هدف اصلی سفر دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان خراسان شمالی، توازن منطقه ای و توسعه متوازن این استان بوده است.

وی ادامه داد: دولت متعهد است که تمامی امور در چارچوب قانون و تمامی تصمیمات بر مبنای دیدگاه‌های کارشناسی اتخاذ شود.

پرویزی با بیان این مطلب که سعی داریم اشتباه‌های گذشته را جبران کنیم، افزود: متأسفانه پروژه‌های نیمه تمام و ناتمام دولت گذشته با چالشهای جدی منابع مالی روبه‌روست و تعریف کردن پروژه جدید در شرایط کنونی عاقلانه نخواهد بود، مگر در شهرستانهایی که پروژه‌های نیمه تمام نداشته و حداکثر اتمام آن دوساله باشد.

نماینده عالی دولت ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان تأکید ما بر موضوعات و نیازهای اصلی استان بوده است که با پیگیری‌های انجام شده و حمایت هیأت دولت نتایج و آثار خوبی را به دنبال داشته است.

سید علی اکبر پرویزی در ادامه به برخی از پروژه‌های مصوب شده در سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص پروژه راه جنگل گلستان با ارایه آمار رسمی تلفات جاده ای و بیان مشکلات اجتماعی، تصمیمات و اعتبارات خوبی در راستای تکمیل این پروژه ملی صورت گرفته است.

پرویزی مطرح کرد: 300 میلیون دلار اعتبار برای پروژه راه آهن اسفراین-بجنورد و شیروان در راستای برطرف کردن مشکلات ریلی و باری استان با حمایتهای وزیر کشور از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

وی افزود: در بخش شرکتهای دولتی مانند مخابرات و گاز توافقهای خوبی انجام شده و اتصال لوله گاز 48 اینچ پارچین مشهد به استان از مسیر اسفراین ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی از سه نقطه به محور پارچین مشهد به منظور جلوگیری از چالش اتصال خط سرخس وصل و با اجرایی شدن آن اطمینان خاطر همیشگی برای تامین گاز استان فراهم می‌شود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: در راستای تامین زیر ساخت‌های فیبر نوری استان نیز با وزارت مربوطه توافقهای مطلوبی صورت گرفته است.

سید علی اکبر پرویزی عنوان کرد: در بخش منابع دولتی حدود 700 میلیارد تومان تأمین شده است که تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در راستای تخصیص اعتبارات و فعال سازی پروژه‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

وی خبر داد: قانون خروج از رکود از مجلس به دولت ابلاغ شد تا امید به حرکت روانتر و سریعتر موتور خروج از رکود بیشتر شود و طبق آن دستگاه قضائی از توقیف و تعطیل نمودن صنایع، کارخانجات و کارگاههایی منع شده است مگر اینکه اقدامات مجرمانه داشته باشند.

پرویزی تأکید کرد: قفل کردن مراکز تولیدی، خدماتی و پیمانکاری راهکار مناسبی برای تامین درآمد کشور نیست.

وی در خصوص مشکلات پیمانکاران گفت: با انتشار اوراق تسویه خزانه و اوراق صکوک اجاره، بدهی‌های و مطالبات دولت به طور قطع تسویه خواهد شد.

پرویزی در ادامه سخنان خود افزود: با تشکیل سازمان مدیریت استان، کمیته‌های برنامه ریزی شهرستانها باید فعال شوند.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اولویت دار باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید با نگاه و رویکرد جدید گام بردارد و در چارچوب قوانین وظایف خود را دنبال کند.

سید علی اکبر پرویزی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تصمیمات خود را در شهرستانها با فرمانداران هماهنگ کنند.

پرویزی با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران از ارایه درخواستهای طولانی بپرهیزند، گفت: در راستای توسعه استان باید توزیع اعتبارات مناسبی در حوزه‌های متخلف مانند تجهیز بیمارستانها، راه و آب از سوی مسؤولان ذی ربط صورت پذیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.