سرور هادیان- بزودی فراخوان دو سالانه جشنواره ملی نمایشنامه نویسی ایرانی در مشهد برگزار می‌شود.

 دوسالانه جشنواره ملی نمایشنامه نویسی ایرانی در مشهد برگزار می‌شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي با اعلام این مطلب افزود: طی سالهای اخیر یکی از نقاط ضعف درحوزه نمایش، نبودن متون فاخر ایرانی برای مبدل شدن به یک نمایش بوده که سبب گرایش بیشتر هنرمندان به متون خارجی شده است.

ناصر نبی زاده در ادامه از حمایت متون ملی - بومی با رویکرد مذهبی و ملی آیینی خبر داد و تأکید کرد: برای تولید آثار فاخر حمایتهای لازم انجام می‌شود.

وی گفت: دو نمایش با مضمون زندگی 175 شهدای غواص در اولویت قرار دارند که تمامی هزینه‌های آن برعهده گرفته خواهد شد.

وی افزود: اولویت در هنرهای نمایشی، اجرای عمومی است و حتی نمایشهایی به جشنواره منطقه‌ای راه خواهند یافت که حتماً اجرای عمومی داشته‌اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوي نیز گفت: یازدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی در اواخر ماه مبارک رمضان از 23 تا 25تیرماه بازبینی می‌شود و در 5 تا 8 مرداد ماه این جشنواره برگزار خواهد شد.

کیوان صباغ تأکید کرد: در این جشنواره افزون بر حمایت نوقلمان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های تخصصی از آثار نویسندگان با محوریت فراخوان که اولویت با متون ایرانی، مذهبی و تأثیر دین در دنیای معاصر است، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی از چاپ متن‌های برگزیده با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي خبر داد و افزود: در هفته منتهی به شبهای قدر، تئاتر تعزیه توسط آقای دلبری به مدت یک هفته اجرا خواهد شد و در صورت هماهنگی دو تئاتر مناسبتی به صورت مهمان روی صحنه خواهند رفت.

صباغ درخصوص برنامه‌های مجموعه تئاتر شهر برای ایام پس از ماه مبارک رمضان نیز تصریح کرد: در سالن اصلی در ابتدای مردادماه نمایشی به کارگردانی رضا حسینی و پس از آن در نیمه دوم مرداد نمایشی از سحر رضوانی به نام «یک ساعت آرامش» و در سالن بهار نگهبان اژد ها و پس از آن نمایش «عطر تقلبی» به کارگردانی شادی غفوریان پس از انجام امور اداری روی صحنه خواهد رفت.وی در پاسخ به خبرنگار ما درخصوص حضور و تشکیل تیم بانوان در مسابقات فرهنگ و هنر جام رسانه نیزگفت: برای مردان نیز نخستین بار این مسابقات ورزشی برگزار می‌شود و هر شب در بازی‌های فوتبال از دو پیشکسوت تئاتر وسینما با اهدای لوح تقدیر از هنرمندان ورزشکار قدردانی می‌شود.همچنین از سال آینده در جام فرهنگ و هنر رسانه‌ها مسابقات والیبال سالنی برای بانوان نیز برگزار می‌شود که برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است که پس از ماه مبارک رمضان سالنی برای تمرین بانوان در رشته والیبال در نظر گرفته شود.صباغ در پایان خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوي پس از پایتخت بیشترین آمار اجرای نمایش و چاپ نمایشنامه را دارد و همچنین بیشترین نویسنده بومی پس ازتهران متعلق به مشهد می‌باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.