پیشنهاد سردبیر

هاشم رسایی فر: ظرفیت های ایجاد شده در مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی باعث شده تا حدود 10 هزار نفر در کلاس های اوقات فراغت این موسسه ثبت نام کنند. 

 اجرای طرح قاصدان نجابت در ورزش آستان قدس رضوی

عباسعلی میرسیستانی معاون ورزشی تربیت بدنی آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب اظهار داشت: این تعداد از مراجعین و ثبت نام هایی که به عمل آمده است در نوع خود در سطح کشور بی نظیر است.وی در ادامه افزود: زیر ساخت های لازم برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت در مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی به خوبی ایجاد شده به گونه ای که نوجوانان و جوانان علاقه مند در 31 رشته (18 رشته پسران و 13 رشته دختران) آموزش های لازم را زیر نظر مربیان خود می بینند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کلاس های فرهنگی و ورزشی اوقات فراغت تربیت بدنی آستان قدس رضوی در دو مرحله یکی قبل و حین ماه مبارک رمضان و یکی هم بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد رشته های والیبال،  بسکتبال، ژیمناستیک، تکواندو، تنیس روی میز، کاراته، ووشو، جودو، کونگ فو، آمادگی جسمانی، کشتی، اسکواش، فوتبال، تیروکمان،  بدمینتون، باستانی، شنا و آموزش غواصی را برای پسران عنوان نمود و از رشته های کاراته، تکواندو، ژیمناستیک،  بدمینتون، بسکتبال، والیبال، اسکواش، تیرو کمان، شنا،  آموزش غواصی، تنیس روی میز و آموزش فنون غواصی را هم در ردیف رشته هایی که دختران می توانند در آنها حاضر شوند نام برد.

 معاون ورزشی تربیت بدنی آستان قدس رضوی در ادامه به برگزاری رایگان کلاس های آموزش قرآن کریم اشاره نمود و گفت: کلاس های آموزش قهرمان هم برای پسران در بحث روخوانی،  روان خوانی و تجوید و همچنین برای دختران در حال برگزاری است که استقبال قابل توجهی نیز از سوی نوجوانان و جوانان علاقه مند و خانواده‌های آنها شده است.

میرسیستانی تعداد مربیان حاضر در طرح اوقات فراغت تربیت بدنی آستان قدس رضوی را 125 نفر عنوان نمود و افزود: از این تعداد 75 نفر مربی آقا و 50 نفر نیز مربی خانم هستند که از بین بهترین ها انتخاب شده‌اند.

وی همچنین اظهار داشت:نباید فراموش کنیم که اوقات فراغت برنامه مستمر و همیشگی است و اختصاص به یک فصل و زمان مشخص ندارد به همین منظور ما در تربیت بدنی آستان قدس رضوی در طول سال برای اوقات فراغت شهروندان به ویژه نونهالان و نوجوانان برنامه ریزی کرده‌ایم و کلاس های آموزش ما در طول سال فعال هستند.

تربیت بدنی آستان قدس رضوی با استفاده از تمامی ظرفیت هایی که دارد سعی می کند در این امر نقش محوری و تأثیرگذاری مناسبی را داشته باشد.

میرسیستانی افزود:این که خانواده‌ها در پی آن هستند که ساعت فراغت فرزندانشان را به نحو مطلوبی پر کنند یکی از اهداف همه  است اما به این هم اهمیت می دهند که فرزندشان در رشته های مورد علاقه شان فعالیت کنند و آینده مناسبی در آن رشته داشته باشند.در همین جهت برای اینکه بتوانیم مطالبه اساسی و درست شهروندان را پاسخ درستی بدهیم علاوه بر بهره گیری از تمام امکانات سخت افزاری موجود از نیروهای تخصصی ورزش و دارای مدارج علمی استفاده کردیم ضمن اینکه استعداد‌هایی هم که در طول کلاس ها شناسایی می شوند طی روندی جداگانه در رشته‌هایی که هستند ساماندهی و آموزش حرفه ای ترمی بینند.

 

اجرای طرح قاصدان نجابت

یکی از طرح هایی که امسال در طول برگزاری کلاس های اوقات فراغت تربیت بدنی آستان قدس رضوی اجرا می شود طرح قاصدان نجابت در ورزش است در این طرح نگاه ویژه ای به ترویج مفاهیم دینی و مسایل مذهبی ورزشکاران و خانواده‌های آنها شده است. اهد اف این طرح عبارتند از :

توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه از طریق ورزشکاران و مراجعین به مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی.

تربیت ورزشکاران توانمند در موضوع عفاف و حجاب و اخلاق مداری.

تبلیغ موضوع عفاف وحجاب و موضوعات مرتبط در میادین ورزشی.

تثبیت عفاف وحجاب و مظاهر آن در دختران محجبه و متدین.

ترویج رفتار و مرام علوی در ورزشکاران و مراجعین مرد با تقویت ساختارها و رفتارهای حیا مدارانه.

برای اجرای  طرح قاصدان نجابت برگزاری ایستگاه های پاسخگویی به تعداد 4 ایستگاه که 2 ایستگاه آن در مجموعه آقایان، یک ایستگاه در مجموعه بانوان و یک ایستگاه در مجموعه شهرک شهید رجایی مستقر گردیده است  که پاسخگوی ورزشکاران و مراجعه کنندگان در زمینه های مختلف فرهنگی و مذهبی می باشند.

برگزاری فعالیت های کارگاهی و کار گروهی که هدف از این برنامه تقویت بنیه معرفتی،‌ پژوهشی و سخنوری مبلغ در موضوعات مرتبط با طرح است. در این برنامه در چارچوب‌های زمانی مشخص و به صورت هدفمند، تکالیفی برای مبلغان تعیین می شود تا در قالب سخنرانی، مقاله، گاهنامه و... به ارایه محتواهای مربوط در تایم های تنظیم شده در کلاسهای ورزشی بپردازند.

همچنین تأمین و ارائه محتوای مکتوب، الکترونیکی و چندرسانه ای، در این برنامه در نظر است محتوای مربوط به حوزه عفاف و حجاب به صورت مکتوب و الکترونیکی و در قالب کتاب، مقاله، پرسش و پاسخ در اختیار ورزشکاران قرار داده شود. گفتنی است در طرح قاصدان نجابت جوایز مناسبی به برترین های این طرح از سوی تربیت بدنی آستان قدس رضوی در طول برگزاری کلاس های اوقات فراغت اهدا  می شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.