دلارام عظیمی:  رقابتهای کوپاآمریکا در حالی به مرحله نیمه نهایی رسیده که این دوره از مسابقات به خاطر مسایل حاشیه ای ...

 پرحاشیه ترین کوپاآمریکای تاریخ!

 و غیرفوتبالی بیش از حدی که داشته به طور حتم برای همیشه در ذهن همه جاودانه خواهد شد.

از ویدال گرفته که درحالت مستی با اتومبیل فراری اش تصادف شدیدی کرده تا دعوای نیمار و باکا و حرکت زشت خارا و دستگیری پدر کاوانی و گاف کاوانی در مورد اینکه جامائیکا یک کشور آفریقایی است؛ این دوره از رقابتهای کوپاآمریکا تاریخ ساز شده است. در مرحله نیمه نهایی شیلی به مصاف پرو می‌رود و آرژانتین با پاراگوئه روبه‌رو می‌شود. یکی از این چهارتیم شنبه آینده چهل و چهارمین جام قهرمانی این رقابتها را بالای سر می‌برد. اما این دوره از رقابتها بیشتر به خاطر مسایل غیرفوتبالی و خبرسازی که درآن رخ داده، نقل قول محافل بوده و ستاره های مطرح حاضر درآن همچون مسی،  نیمار، کاوانی، خامس رودریگس، ویدال و آگوئرو و خیلی های دیگر نتوانستند درخشش خاصی در این مسابقات داشته باشند.

در این دوره داوران تا پیش از مراحل نیمه نهایی 103 کارت زرد و 6 کارت قرمز به بازیکنان تیمها نشان دادند و در مجموع 63 گل درمراحل گروهی و یک چهارم نهایی از خط دروازه ها عبور کرد. اگر حوادث حاشیه‌ای رخ داده در شیلی را مرور کنیم، اظهارنظر کاوانی در مورد حضور جامائیکا در این رقابتها در نوع خود جالب توجه است.

مهاجم اروگوئه ای پاری سن ژرمن در پاسخ به سؤالی در مورد جامائیکا گفت: «این تیم مثل همه تیمهای آفریقایی دیگر از قدرت بدنی خوبی برخوردار است.» کاوانی بلافاصله بعد از کنفرانس خبری اش بابت این اشتباه عذرخواهی کرد. دومین اتفاق بعد از بازی شیلی و مکزیک بود. بازی دو تیم با تساوی 3-3 خاتمه یافت و ارتورو ویدال هافبک شیلی زننده دو گل تیمش بود. روز بعد تمرینات شیلی تعطیل بود و ویدال تصمیم گرفت به منطقه ای در چهل کیلومتری سانتیاگو برود. اما سفر بازگشت او و همسرش به پایتخت شیلی با تصادف شدید اتومبیل فراری وی با یک خودروی دیگر همراه بود. این برخورد به حدی شدید بود که هردو اتومبیل به طور کامل ویران شدند.

 اما هافبک یوونتوس به دلیل رانندگی در حالت مستی دستگیر شده و خیلی زود آزاد شد تا از خطر اخراج از جام ملتهای آمریکای جنوبی رهایی یابد. ویدال فردای این حادثه در کنفرانس خبری درحالی که اشک می‌ریخت، از همه عذرخواهی کرد؛  سپس بازی برزیل و کلمبیا یکی از جنجال های بزرگ جام را رقم زد. این بازی را کافتروس با نتیجه 1-0 از برزیل برد، ولی تقریباً هیچ کس متوجه برد کلمبیا نشد، برای اینکه همه توجه ها به آخر مسابقه معطوف شد.

زمانی که نیمار و باکا بعد از سوت پایان مسابقه از زمین اخراج شدند. مهاجم بارسا بعد از سوت پایان بازی به عمد توپی را به یکی از بازیکنان کلمبیا زد که او هم با تمارض و اغراق هرچه تمام که سوژه شبکه های اجتماعی شد، به این برخورد واکنش نشان داد و سپس وقتی موریو برای توضیح خواستن نزد او رفت، با سر به او ضربه زد. در اینجا درگیری بین بازیکنان شکل گرفت که حتی به اخراج باکا هم منجر شد. نیمار به دلیل این اتفاق چهارجلسه از سوی کمیته انضباطی رقابتها محروم شد. چند روز بعد پدر ادینسون کاوانی به دلیل سانحه رانندگی و کشتن یک موتورسوار 19 ساله دستگیر شد. پدر کاوانی هم در حالت مستی رانندگی می‌کرده و حالا در زندان به سر می‌برد. کاوانی که بر سر بازگشت به خانه و ماندن در شیلی برای همراهی تیمش مردد بود، تصمیم گرفت در کوپاآمریکا بماند تا در یک چهارم نهایی مقابل تیم میزبان بازی کند، اما همین تصمیم او یکی دیگر از جنجالی‌ترین اتفاق های این دوره را رقم زد.

 در نیمه دوم مسابقه گونسالو خارا بدون اینکه داور متوجه شود، حرکت زشتی انجام داده و کاوانی را که از قبل یک کارت زرد داشت، تحریک کرد. واکنش مهاجم پی اس جی ضربه زدن به خارا بود که او هم خودش را روی زمین انداخته و وانمود کرد که ضربه مهمی به وی خورده است. دومین کارت زرد کاوانی به منزله اخراج او از زمین بود. خارا هم به دلیل این حرکت زشت و نادرست که پیشتر یک بار مقابل ایگواین در سال 2012 و یک بار مقابل سوارس در سال 2013 آن را تجربه کرده بود، درآن لحظه حتی یک کارت هم از داور نگرفت و شیلی با گل ایسلا راهی نیمه نهایی شد. در روزهای بعد از این حادثه دستیار تابارس مربی شیلی فاش کرد که دلیل واکنش نشان دادن کاوانی این بوده که خارا حتی به او گفته که پدرش باید بیست سال زندان بماند.

فدراسیون فوتبال اروگوئه از خارا شکایت کرده و فدراسیون شیلی هم هفت بازیکن سلسته را به رفتار خشونت آمیز و توهین به داور و بازیکنان و تحریک تماشاگران متهم کرد. آخرین اتفاق مربوط به گاف کارلوس دونگا مربی برزیل بود که پیش از بازی با پاراگوئه در یک چهارم نهایی مدعی شده بود، گاهی اوقات به خاطر حمله هایی که به او می‌شود، احساس می‌کند که یک برزیلی با اصالت آفریقایی است. گاف او به مراتب بدتر از حرف های کاوانی بوده و مربی سلسائو مجبور به عذرخواهی شد؛ البته هنوز چند بازی دیگر از کوپاآمریکا باقی مانده و مسلماً حوادث حاشیه ای این رقابتها هنوز تمام نشده اند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.