۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 292615

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: گرم شدن هوا بیماری‎های عفونی را شیوع می‎دهد.

بایدها و نبایدهای غذایی فصل گرما

به گزارش قدس آنلاین دکتر «رضا سالاری» در گفت‎وگو با ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا بیماری‎های عفونی زیادی شیوع می‎یابند که با رعایت نکاتی می‎توان تا حد ممکن از ابتلای به آنها خود را بیمه کرد.

وی با بیان این‌که آب آشامیدنی باید مورد تأیید مقامات بهداشتی محل باشد و ترجیحاً از شبکه‎های عمومی استفاده شود، افزود: توصیه می‎شود سالاد و سبزیجاتی که در مراکز و اماکن عمومی به مصرف می‎رسد دارای پروانه ساخت باشند.

سالاری با تأکید بر استفاده از نمک‎های بسته‌بندی یددار تصفیه شده دارای مجوز بهداشتی و آرم استاندارد در تهیه و پخت غذا گفت: از روغن با ترانس پایین(زیر 5) و ترجیحاً روغن مایع، در تهیه غذا استفاده شود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: همچنین از نگه‎داری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی(حداکثر دو ساعت) خودداری شود و در صورت الزام به نگه‎داری بیش‎تر از دو ساعت باید مواد غذایی پخته شده در دمای زیر 4 درجه و یا بالای 63 درجه سانتی‎گراد نگه‎داری شود و از نگه‎داری مواد غذایی خام و پخته شده در مجاورت هم در داخل یخچال و یا سردخانه خودداری شود.

وی یادآور شد: باید شست‎وشو و گندزدایی مستمر ظروف چندبار مصرف که برای توزیع آب، چای و مواد غذایی استفاده می‎شود، صورت پذیرد و در صورت استفاده از ظروف یک بار مصرف برای چای و مواد غذایی گرم از ظروف گیاهی(بر پایه نشاسته ذرت)و دارای پروانه ساخت استفاده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.