قدس آنلاین – رها واعظی: با وجود آنکه مایکروسافت چندی پیش از منسوخ شدن سیستم عامل ویندوز XP خبر داده بود، اما هنوز سازمان های دولتی تمایل به استفاده از این سیستم عامل دارند.

خرج چندین میلیون دلاری نیروی دریایی آمریکا برای پشتیبانی مجدد از ویندوز XP

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، نیروی دریایی آمریکا که هنوز هم از سیستم عامل منسوخ شده ی ویندوز XP بر روی سیستم های خود استفاده می کند، به تازگی اعلام کرده است که برای گسترش پشتیبانی از این سیستم عامل، میلیون ها دلار پرداخت می کند.

این خبر که از یک سند محرمانه ی نیروی دریایی آمریکا لو رفته، حاکی از آن است که این ارگان 30 میلیون و 800 هزار دلار برای گسترش پشتیبانی از سیستم های خود با ویندوز XP هزینه کرده است.

بنا به قراردادی که نیروی دریایی آمریکا با مایکروسافت امضا کرده است، این ارگان پس از پرداخت 9.1 میلیون دلار، تا سال 2017 از پشتیبانی اختصاصی شرکت مایکروسافت برای سیستم عامل منسوخ شده اش، بهره می گیرد.

بنا به گزارش های اخیر، دلیل این قرارداد آن است که نیروی دریایی شامل برنامه هایی متکی به ویندوز XP می باشد و در صورت تغییر سیستم عامل ها، باید زمان زیادی را برای بازآفرینی چنین برنامه هایی هدر داد.

در کنار ویندوز XP، خدمات اختصاصی و دریافت پشتیبانی برای ویندوز سرور 2003، آفیس 2003، سیستم Exchange 2003 و سایر نرم افزارهای مربوط نیز در نیروی دریایی آمریکا ارائه می شود.

با وجود اینکه هزینه ی تعویض تمام سیستم های نیروی دریایی آمریکا نسبت به هزینه ی پشتیبانی اختصاصی از ویندوز منسوخ شده، ارزان تر می شد، اما باز هم نیروی دریایی آمریکا از تغییر سیستم عامل خود صرف نظر کرد.

بنا بر درخواست دولت انگلستان، پشتیبانی سفارشی از ویندوز XP در ماه های آینده، حتی برای کامپیوترهای شخصی نیز با مبلغ 400 دلار امکان پذیر خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.