برانكوايوانكوويچ از نحوه مديريت پرسپوليس ناراضي است. سرمربي كروات پرسپوليس اعتقاد دارد كه مسئوليت نتايج برعهده مسئولان اين باشگاه است نه خودش...

برانكو: با این دخالت‌ها، مسوولیت نتایج هم بــه عهده خودتــان!

به گزارش قدس آنلاين،‌ سرمربی کروات اگر برای بازگشت به پرسپولیس یک دلیل داشت، امروز هیچ بهانه‌ای نمی‌یابد که با رضایت به آن لبخند بزند. در عوض، تک‌تک اتفاق‌های رخ داده در هفته‌های اخیر می‌توانند دلیلی باشند برای نارضایتی او و عصبانیتش. نیازی هست که باز هم از بی‌پولی و پرداخت نشدن بدهی‌های بجا مانده از فصل پیش بگوییم؟ یا از قهر بدنساز تیم درست در فصل بدنسازی؟ یا حتی جدایی بازیکنانی که برانکو به ماندن‌شان تاکید کرده بود؟
برای نارضایتی سرمربی حتی یکی از این اتفاق‌ها کفایت می‌کند اما از بدشانسی مرد کروات، پرسپولیس همه‌‌شان را یک‌جا دارد. یعنی نه پولی هست برای تسویه حساب قراردادهای فصل پیش، نه تعداد بازیکنان حاضر در تمرین به اندازه‌ای است که بشود تمرین‌ها را به‌طور جدی پیش برد، نه بدنسازی هست که از مهم‌ترین فصل فوتبالی ایران برای پرسپولیس امتیاز جمع کند و بدتر از همه، جدایی بازیکنان دلخواه ایوانکوویچ است.
بازیکنانی همچون مهدی طارمی، محمد نوری، امید عالیشاه و حمیدرضا علی‌عسگری که هر چهار نفر را برانکو برای تیم فصل آینده‌اش گزینش کرده بود و باشگاه هیچ‌کدام را نتوانست- یا شاید بهتر باشد که بگوییم نخواست- نگه دارد. جالب اینکه از این بازیکنان برای حضور در تمرین‌ها دعوت شده بود اما وقت مذاکره که رسید، باشگاه همه را به سمت در خروج هدایت کرد.
به علی‌عسگری گفتند در لیست کادر فنی نیستی- که البته به نظر می‌رسد برای کنار گذاشتن او از نظر هواداران ناراضی تیم وام گرفته‌اند- و برای رد کردن سه بازیکن دیگر، از مسائل مالی کمک گرفتند. حتی حاضر نشدند برای امثال طارمی و عالیشاه و نوری که فصل پیش بهترین‌های پرسپولیس بودند، سقف 700 میلیون تومانی قراردادهای باشگاه را در نظر بگیرند. با پیشنهادهایی 400 و 450 میلیونی به استقبال مذاکره با این بازیکنان رفتند و بعد هم تصمیم‌گیری را گذاشتند به عهده خودشان تا بعدها کسی نگوید که باشگاه آنها را نخواست.
جالب‌تر اینکه این بازیکنان حتی نتوانستند سرپرست باشگاه را ببینند و با مشاور او یعنی مصطفی قنبرپور- که قرار است در فصل پیش‌رو یکی از دستیاران برانکو هم باشد- به مذاکره نشستند. مذاکره‌هایی بی‌سرانجام که حرف آخر همه‌شان جدایی بود. هنوز البته تکلیف نوری و عالیشاه مشخص نشده اما اینطور که از شواهد برمی‌آید، خود طاهری و قنبرپور میلی به ماندن‌شان ندارند. درست بر خلاف پروفسور که به تمدید قرارداد آنها اصرار دارد.
برانکو به شدت از آنچه در پرسپولیس و مذاکره‌هایش می‌گذرد، ناراضی است و همچنان در انتظار بازیکنانی که نام‌شان را در لیست تیم فصل آینده خود نوشته بود. برانکو به همان اندازه که جذب بازیکنان مورد نظرش را انتظار می‌کشد، عصبانی هم هست. آنقدر که دست بردن‌ مسوولان باشگاه در لیست خرید و مازادش را نتوانسته تاب بیاورد و در مورد دخالت‌های مستقیم علی‌اکبر طاهری و مصطفی قنبرپور در نقل و انتقالات باشگاه به آنها هشدار داده است.
او پیش‌تر و حتی در آخرین هم‌صحبتی‌اش با سرپرست باشگاه پرسپولیس تذکر داده بود که اگر تیم دلخواه او را نبندند، هیچ مسوولیتی را به عهده نخواهد گرفت و حالا که بازیکنان مورد نظرش یکی‌یکی با پرسپولیس خداحافظی می‌کنند، با لحنی جدی‌تر برای مدیران باشگاه پیغام فرستاده که «این چه وضع تیم بستن است؟ اگر نتیجه می‌خواهید و قرار است من نفرات تیم فصل بعد را انتخاب کنم، باید با همان بازیکنانی قرارداد ببندید که در لیست من هستند اما اگر قرار است بازیکنان را با سلیقه خودتان انتخاب کنید، پس مسوولیت نتایج را هم خودتان باید بر عهده بگیرید.»
کافی است همه اتفاق‌های رخ داده در پرسپولیس- از فردای بازی برگشت با الهلال- را از نو بخوانیم تا ما هم حق را بدهیم به برانکو. به مردی که با تکیه به وعده‌های رنگارنگ باشگاه، پرسپولیس را تحویل گرفت و در همان همکاری دو ماهه‌اش بارها از جدایی گفت و حالا از آن روزها هم عصبانی‌تر است. آنقدر عصبانی که می‌توانیم شایعه جدایی احتمالی‌اش را جدی بگیریم و البته پیش از آن باید بنشینیم به انتظار واکنش باشگاه‌ و مسوولانش به تهدیدها و پیغام و پسغام‌های پر از گلایه او.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ghermez IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    1 0
    کار پرسپولیس امسال دیگه تمومه شک نکنید! فقط تعجبم از سکوت مرگبار پیشکسوتهای تیمه که واقعن آزار دهندس حالا یا نمیخوان برانکو نتیجه بگیره و مهره خودشونو بیارن یا اینکه چون خودشون سمت ندارن میخوان سر به تن بقیه هم نباشه یا مثل هوادارا گیج و کلافه بهت زده دارن به فروپاشی تیمشون نگاه میکنن و بازی کثیفی که وزارت ورزش راه انداخته...خلاصه بد جوری آبرو ریزی میشه امسال
  • محمد IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    برانکوی عزیزشمادرتیم ملی نتایج خوبی گرفتید وبحق محبوب مردم هستید با این احوال بهتراست هرچه سریعترقطع همکاری کنید چون بنظرنمی رسد بسترموفقیت رابرایت فراهم کنند