وزیر دادگستری گفت: امروز با وجود تحریم‌هایی که آمریکا و کشورهای غربی علیه ایران اعمال کرده‌اند، حوزه نفوذ ایران در جهان گسترش یافته و روز به روز بر عزت ملت ایران و رهبری انقلاب افزوده می‌شود.

گسترش حوزه نفوذ ایران در جهان/دولت دغدغه‌ای جز خدمت به مردم ندارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و ۷۲ یاور حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان سیدرضا و سیدمحمدرضا پاکنژاد در مسجد حظیره یزد اظهار داشت: امروز چه کسی می تواند ادعا کند که کشور ایران عزتمند و سرافراز نیست و ذلیل شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه به ادعای وزیر خارجه آمریکا، علیه جمهوری اسلامی ایران یک تحریم هوشمند فلج‌کننده اعمال کرده‌اند، نتیجه‌اش این شد که به ادعای خود آمریکایی‌ها و نماینده حزب دموکرات آنها، مقامات آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای به دنبال گدایی کردن از ایرانیان هستند.

وزیر دادگستری بیان کرد: امروز هر کجا می‌رویم صحبت از عزت ایران است و حتی ملت یمن نیز وقتی علیه ظلم قیام می‌کند، می‌گوید از جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری کرده است و ملت‌های مظلوم لبنان، سوریه و فلسطین، یک یاور حقیقی به نام جمهوری اسلامی ایران دارند.

ایران قدرتهای جهان را پای میز مذاکره نشاند

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز ۶ کشور قدرتمند اروپایی، اتحادیه اروپا، شورای امنیت سازمان ملل، آژانس هسته‌ای و ابرقدرت‌های جهان پای میز مذاکره با ایران نشسته‌اند و روز به روز بر عزت ملت ایران، رهبری نظام و جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود.

پورمحمدی یادآور شد: امروز جامعه ایرانی وفادار به آرمان‌های الهی ایستاده است و این عزت ما متعلق به زمانی است که هنوز در تحریم به سر می‌بریم ولی ملت ایران نه تنها خود صبورانه علیه تحریم ها مقاومت می کند بلکه حامی سایر ملت های مظلوم جهان نیز شده است.

وزیر دادگستری عنوان کرد: امروز کشور در شرایط مهمی به لحاظ اقتصادی و سیاسی به سر می برد، در دولت قبل روزانه بین دو میلیون و ۳۰۰ هزار تا دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت بالای ۱۰۷ دلار صادر می کردیم و امروز در حال حاضر سهم درآمد کشور از صادرات نفت تنها ۲۳ درصد است و ما فقط می توانیم حداکثر یک میلیون بشکه نفت با سقف قیمت ۵۳ دلار صادر کنیم که آن هم در قبال این صادرات به ما پول نقد پرداخت نمی‌کنند.

ملت ایران مشکلات اقتصادی را بر خود ناگوار فرض نمی کند

پورمحمدی ادامه داد: اما ملت ایران یک ملت صبور، ممتاز و نمونه است و مشکلات اقتصادی را بر خود ناگوار فرض نمی کند و به وعده خدا امیدوار است و با درایت مقام معظم رهبری به مسیر عزتمندانه خود ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: نعمت وجود رهبری مدبر و شجاع، میراث عظیم خون شهیدان ما است و امروز به برکت خون شهیدان بهشتی، مطهری و شهدای محراب از جمله شهید آیت الله صدوقی است که ملت ما به یک ملت شاهد و نمونه تبدیل شده است.

وزیر دادگستری بیان کرد: در کجای دنیا و کجای جهان اسلام می توانید سراغ بگیرید که پنج عالم ربانی و عالم و زاهد آن در محراب نماز به شهادت رسیده باشند و این انقلاب اسلامی پنج شهید محراب را تقدیم جهان اسلام کرده است.

وی افزود: این جایگاه رفیع و بلند حضرت امام (ره) و یاران شهادت طلب او بوده که برای ملت ما وقار، عزت، شکوه و عظمت را به ارمغان آورده است.

جمله ماندگار شهید بهشتی پس از ۳۴ سال محقق شده است

پورمحمدی ضمن برشمردن خصوصیات بارز و ممتاز شهید آیت الله بهشتی اظهار داشت: اینکه شهید بهشتی در آن شرایط اوایل انقلاب اسلامی بیان می کند «ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند» یک جمله آسمانی است و امروز می‌ بینیم که بعد از گذشت ۳۴ سال از شهادت این شهیدان والامقام، یاد و نام شهید بهشتی و شهیدان پاکنژاد زنده و جاودانه است.

وی افزود: جلال، شکوه، عظمت، وقار و متانت همواره در رفتار، گفتار، عمل و حتی نگاه کردن شهید آیت الله بهشتی برجسته بود و این شهیدان عزیز سرمایه های اصلی انقلاب بوده و هستند و به راستی حضرت امام (ره) در وصف شهید بهشتی به درستی فرمودند که شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت ما.

پورمحمدی فضای امروز کشور را به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، فضایی خوب و آرامش بخش توصیف و عنوان کرد: امروز مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران دغدغه ای جز خدمت به مردم ندارند و همه هدف دولتمردان رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال و تلاش برای رونق تولید داخلی در کشور است.

وی نعمت امنیت و احساس امنیت در نظام جمهوری اسلامی ایران را نعمت بالایی دانست و خاطرنشان کرد: این نعمت امنیت، به برکت خون ۳۰۰ هزار شهید دفاع مقدس و ۱۷ هزار شهید ترور و در سایه تلاش نیروهای قضایی، نظامی، انتظامی و امنیتی کشور به دست آمده است و ملت ایران تا زمانی که با فرهنگ شهادت زندگی می کند، هیچ کشوری نمی تواند چشم طمع به این کشور و ملت داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.