فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام کشف ۱۳۰ تن پوشاک قاچاق در ۴۸ ساعت گذشته گفت: در ۱۱ روز اول ماه مبارک رمضان شاهد کاهش ۲۵ درصدی جرایم بوده ایم.

کشف ۱۳۰ تن پوشاک قاچاق/ کاهش ۲۵ درصدی جرایم در ماه رمضان
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی نیا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۰۵ تن پوشاک قاچاق از مرزهای غربی وارد کشور شده بود و برخورد با قاچاقچیان این البسه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفته بود، گفت: اولویت ما در حوزه جرایم اقتصادی مبارزه با کالاهای قاچاق بوده و سعی کرده ایم در فرماندهی پلیس تهران و به ویژه پلیس آگاهی، محموله های قاچاق را در اسرع وقت شناسایی و نسبت به ضبط آنها اقدام کنیم.

وی با اعلام اینکه در سال ۹۴ درباره کشف محموله های قاچاق پلیس بیش از سال ۹۳ موفقیت داشته است، افزود: امسال در مقایسه با مدت زمانی سال گذشته، ۶۰ درصد افزایش کشف محموله های قاچاق داشته ایم.

ساجدی نیا گفت: از شب گذشته تاکنون یک محموله لباس قاچاق که از مرزهای غربی وارد کشور شده و قصد ورود به تهران را داشت در گلوگاه های مواصلاتی تهران شناسایی و در عملیات پلیسی ضبط شد.

وی گفت: با کشف و ضبط این ۱۰۵ تن لباس قاچاق، با توجه به اینکه در ۴۸ ساعت گذشته ۲۵ تن لباس قاچاق از یک محموله دیگر نیز کشف شده بود، جمعا ۱۳۰ تن پوشاک قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه هنوز ارزش ریالی محموله کشف شده مشخص نشده است، افزود: رقم این محموله را باید کارشناسان امر تعیین کنند، اما شواهد اولیه نشان می دهد ارزش ریالی محموله های کشف شده بسیار بالاست.

ساجدی نیا در ادامه درباره اقدامات پلیس همزمان با لیالی قدر نیز گفت: همچون سنوات گذشته در حوزه مسائل انتظامی و ترافیکی دستورات لازم صادر شده است به طوری که کارکنان نیروی انتظامی و گشت ها بیش از گذشته در محلات حضور خواهند داشت تا شهروندان با آسایش و آرامش خاطر بیشتری در مراسم مذهبی مساجد و تکایا حضور یابند.

وی درباره کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان نیز گفت: از ابتدای ماه مبارک تا روز یازدهم ماه رمضان شاهد کاهش ۲۵ درصدی جرایم در تمام حوزه ها بوده ایم که این رقم در مقایسه با سال گذشته، رقم بسیار چشمگیری است.

ساجدی نیا در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره برخورد نیروی انتظامی با خرده فروشان موادمخدر نیز گفت: برخورد با قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر همچنان ادامه دارد اما در رابطه با معتادین متجاهر که در سطح شهر حضور دارند هنوز مشکلاتی وجود دارد. چنانچه قبلا اعلام کردیم در صورت ایجاد کمپ های کافی و لازم از سوی مراجع ذیربط، نیروی انتظامی این توانایی را دارد که در عرض چند روز معتادان متجاهر را به صورت صددرصدی از سطح شهر جمع آوری کند تا در دید شهروندان نباشند.

وی افزود: در این رابطه خود کمپ ها باید پاسخگو باشند ولی تا زمانی که کمپ های لازم برای ساماندهی معتادان ایجاد نشود، همچنان این مشکل را خواهیم داشت و می دانیم که هم ما و هم شهروندان از دیدن معتادان متجاهر در خیابان ناراحت می شویم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره برخورد با روزه خواری در معابر نیز گفت: گزارش ها در این زمینه نسبت به سال گذشته بسیار کمتر بوده و مردم به خصوص اصناف همکاری های خوبی با ماموران انتظامی داشته اند تا جایی که امسال شاهد کمترین گزارش از سوی اصناف و شهروندان درباره روزه خواری در معابر بوده ایم.

ساجدی نیا در پایان به افرادی که به هر دلیلی نمی توانند روزه بگیرند توصیه کرد تا رعایت حال روزه داران را بکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.